Crònica de l’estada a Alemanya

Som la Clàudia Morilla i la Laia Peña, dues estudiants de la SINS Cardener que estem fent un projecte Erasmus de llarga estada (dos mesos) a Alemanya. Estem estudiant a l’institut Hermann Runge Gesamschule, situat a Moers.

Vam arribar aquí l’1 de maig i tornarem el dia 28 de juny. Durant aquest temps hem assistit a classes com; matemàtiques, esport, hauswirtschaft (cuina), anglès, religió, alemany, art i també hem estat ajudant a la classe d’espanyol. Ens hem trobat amb la dificultat de que les classes eren completament en alemany menys les llengües estrangeres.

També ens han sobtat algunes diferències culturals que ens hem trobat, com, per exemple, els i les alumnes tracten de vostè als professors/es, i es dirigeixen a ells/es per Senyor (Herr) i Senyora (Frau) i el cognom, a més a més, quan el professor/a entra a l’aula, tots i totes les alumnes s’han d’aixecar i donar el bon dia al o la professora (Guten Morgen Frau/Herr…).

Pel que fa a la vida quotidiana, hem vist que la gent aquí a Alemanya acostuma a viure en cases (les dues vivim en una casa). També hem vist que la gent alemanya físicament és més alta que la catalana, també ens hem trobat que mengen molt pa i molta patata. En relació en els horaris dels àpats són molt diferents aquí, ja que a vegades no dinen o no sopen, i si ho fan, el dinar és entre les 12 i les 13 i el sopar entre les 17:30h i les 20:00h.

Tot i les diferències culturals i les dificultats inicials amb l’idioma creiem que ha estat una molt bona experiència i que hem après moltíssim, tant de la llengua alemanya com les seves costums i també el fet d’aprendre a conviure amb una família que per començar no és la nostra, parla un idioma diferent i té unes costums i maneres de fer diferents a les nostres.