NOFC

Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC) és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura; defineix els vincles; recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’escola; fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre.

Les normes d’organització i funcionament del centre són aprovades pel Consell Escolar i permanentment estaran obertes a actualitzacions, a proposta de tots els sectors, per a millor complir la seva funció.

De tota manera, el document, està a la disposició de qualsevol membre de la comunitat escolar que el vulgui consultar en el centre.

Donades les seves característiques és convenient que siguin conegudes per tota la comunitat escolar i, amb aquest objectiu, s’inclouran els aspectes més rellevants en els diferents documents que fem arribar a les famílies.

Àmbit d’aplicació

Les normes que en aquest document es defineixen i regulen afecten a tots els membres de la comunitat educativa del SINS Cardener. Entenem per comunitat educativa de la SINS Cardener com tot el conjunt de l’alumnat, professorat, famílies (pares i mares o tutors legals) dels alumnes, personal d’administració i serveis i aquells representants de l’administració que hi participin de manera activa.

Hem d’entendre que aquesta normativa és d’aplicació en:

–  Els edificis i el pati propis del centre.

Qualsevol lloc on es desplacin les activitats del centre, en la seva totalitat o en part, amb l’entitat i la representativitat que li és pròpia.

– Qualsevol lloc on es produeixin actuacions de l’alumnat que, encara que dutes a terme fora del recinte escolar, estiguin motivades o directament relacionades amb la vida escolar i afectin els seus companys/es o altres membres de la comunitat educativa.

Carta de Compromís

La carta de compromís educatiu del nostre institut vol fer manifest els compromisos que famílies, alumnat i centre acorden de manera individual, i per afegit col·lectivament, amb la idea de fer i practicar els principis que la inspiren. La finalitat d’aquest compromís és la participació col·lectiva en les activitats i accions que al voltant del desenvolupament de les activitats del centre impliquen tots els agents esmentats.

La carta de compromís serà signada per totes les parts (direcció de l’institut, representants de l’alumne/a i l’alumne/a).

Des d’aquest enllaç podeu accedir a la carta de compromís de la SINS Cardener