Com som?

Aquest projecte és transversal i afecta a tot l’alumnat. D’altra banda hi ha algunes matèries en les quals l’alumnat treballa no per nivell sinó per inquietuds i des de les seves competències en un context intergeneracional, de 1r a 3r de l’ESO. Aquest motiu i alguns més són els que ens fan dir que tots els cursos estan involucrats en el desenvolupament del mateix.

esquema_general

A 4t d’ESO el treball se centra en el desenvolupament més profund dels interessos personals, reflectits en el seu itinerari personal inciat ja a 1r d’ESO. També és el curs en el qual volem realitzar processos de tancament que permetin a l’alumnat definir el seu “currículum” personal, tant acadèmic com personal, així com tenir una clara consciència de les seves potencialitats o fortaleses i les seves debilitats. Elements claus per afrontar les properes etapes.

Les àrees tenen alguna cosa similar. Pel que fa al currículum, en la implementació del projecte, hem plantejat el treball del conjunt de matèries en cinc blocs, on les matèries estan relacionades directament amb àrees de coneixement. Aquests blocs són: tutoria, habilitats, tallers, llenguatges i projectes. Així, només en les habilitats és on es pot detectar un treball centrat en una sola àrea. A la resta de blocs, a més de la barreja de cursos esmentada anteriorment, també es percep un treball transversal, en què es pot identificar més d’una àrea i on es veuen implicades més d’una competència.

centre 1