La SINS Cardener es trasllada al 1715!

JAUME MARTELL VISITA LA SINS CARDENER

DSC07697El passat divendres dia 23 de gener, Jaume Martell, actor i intèrpret de diferents personatges de la Guerra de Successió, va venir a la SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada a explicar i representar la vida a les llars i carrers dels anys de durant i després del setge a Barcelona.

Tot això formava part del projecte 4 de 1r d’ESO que estan duent a terme els alumnes de primer A i B. Aquest projecte es titula  «Barcelona, cap i casal!».

Jaume Martell va explicar diferents rutines i oficis que s’han anat perdent en el temps, fent que poguéssim saber quins eren i com es feien mitjançant una activitat en què uns alumnes voluntaris (seleccionats pel mateix Jaume) es posaven en la pell d’algun treballador d’una feina i d’un estil de vida tant antic com diferent, però no oblidat.

Martell va portar uns documents històrics de l’ajuntament de Santa Coloma de Queralt en els que va ensenyar la forma de pagament i la versió antiga d’una Declaració de Renta durant aproximadament el 1715. També va aprofitar l’activitat explicant paraules i expressions de l’antic català com les direccions Nord, Sud, Est i Oest (que en aquell temps serien Sol Naixent, Sol Ponent, Migdia i Tramuntana).

Estem convençuts de que vam aprendre moltíssimes coses!

L. Raventós (alumne de 1r d’ESO B)