La SINS a l’Espai Terra de TV3!

El dimarts 24 de novembre els alumnes de 3r d’ESO varen sortir a l’Espai Terra de TV3 visitant la colònia tèxtil de Borgonyà, a la comarca de l’Osona (minut 12 del vídeo). La sortida s’emmarca dins del Projecte 2, “Del camp a la fàbrica”. En ella els alumnes s’endinsen al recinte de la fàbrica Fabra i Coats per veure la xemeneia, les calderes, els carrers i els edificis singulars de la colònia. Es visita el teatre, la casa bressol i, finalment,  el canal industrial resseguint-lo fins a la zona esportiva. D’origen escocès, la colònia tèxtil de Borgonyà és una de les colònies industrials més importants de Catalunya i està declarada bé d’interès nacional (BCIN). Començà la seva activitat l’any 1890 i tancà definitivament l’any 1999.