Orientació pels alumnes de 3r ESO

Matèries optatives a 4t d’ESO

Durant el 4t d’ESO els alumnes han de cursar tres matèries optatives a escollir. En el crèdit de síntesi de 3r ESO, els alumnes han de cercar quins seran els estudis que els cridin més l’atenció. També, durant el crèdit els alumnes hauran de fer la tria de les tres matèries optatives que faran a 4t d’ESO. És per això, que el passat 15 de juny vam fer una reunió amb els pares de 3r ESO per  mostrar una breu pinzellada dels estudis postobligatoris i quines matèries optatives s’oferiran a 4t d’ESO. Els alumnes, amb l’ajuda de famílies i tutors, hauran d’acabar definint quines matèries optatives faran.

S’han preparat diversos paquets d’optatives d’acord amb els futurs itineraris que puguin escollir els alumnes en els seus estudis post-obligatoris, fent diferents combinacions d’aquestes matèries: Biologia i Geologia, Física i Química, Tecnologies, Cultura Clàssica, Música, Visual i Plàstica, Francès (segona llengua estrangera) i Informàtica.

Us deixem l’enllaç a un document on trobareu una petita explicació de quines són i quins continguts es toquen en les matèries optatives per quart d’ESO (cliqueu a l’enllaç següent).

Optatives 4t ESO

A més, us deixem l’enllaç a la pàgina “Què estudiar?” del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, on es pot trobar molta més informació sobre tot el sistema educatiu a Catalunya.

Estudis

Sistema educatiu