Concepte

Segons la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), el projecte educatiu és la màxima expressió de l’autonomia dels centres educatius, recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu. El projecte educatiu incorpora el caràcter propi del centre.

El projecte educatiu contribueix a impulsar la col·laboració entre els diversos sectors de la comunitat educativa i la relació del centre amb l’entorn social.

Per a definir el projecte educatiu s’han de valorar les característiques socials i culturals del context escolar i les necessitats educatives dels alumnes.

El projecte educatiu ha de contenir, com a mínim, els elements següents:

• L’aplicació dels criteris d’organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius, els procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.
  • Els indicadors de progrés pertinents.
  • La concreció i el desenvolupament dels currículums.
  • Els criteris que defineixen l’estructura organitzativa pròpia.
  • El projecte lingüístic, d’acord amb les determinacions del títol II, que es concreta a partir de la realitat sociolingüística de l’entorn.
  • El caràcter propi del centre, si n’hi ha.

El centre, en exercici de l’autonomia de què gaudeix, pot incorporar al projecte educatiu, a més dels elements a què fa referència l’apartat 4, tots els altres aspectes que, d’acord amb la definició del projecte de l’apartat 1, consideri convenients.

El projecte de direcció dels centres públics ha de desenvolupar el projecte educatiu.

Transitòriament, es publica el Projecte educatiu i es fa constar que, durant aquest curs, es troba en procés de revisió.