Intercanvi Vallbona-Pontivy 2018

Descarregueu el PDF de la participació aquí:  Participació intercanvi França 2018

Benvolguts pares i mares,

Des de la Comissió d’intercanvis de l’institut estem organitzant un intercanvi bilateral amb el Lycée Jeanne d’Arc Saint Ivy (http://www.lyceejasi.fr/) a Pontivy, França, amb alumnes de 3r d’ESO i 4t d’ESO que cursin francès com segona llengua estrangera o anglès.

Pensem que pot ser una experiència molt engrescadora per a tots: famílies, alumnes i professorat i és una oportunitat única per conèixer una altra cultura, fer amics i posar en pràctica els coneixements orals de francès i anglès.

Està previst que viatgem a Pontivy del 17 al 24 de febrer de 2018. Mentre que els alumnes francesos ens visitarien a Vallbona del 14 al 20-21 d’abril de 2018.

L’intercanvi està obert tant als alumnes que estudien francès com els que fan només anglès. Les llengües de l’intercanvi seran francès-espanyol (per als alumnes que fan francès, preferentment) i anglès-anglès (per als alumnes que fan anglès). No sabem a hores d’ara el número exacte d’alumnes francesos que participaran a l’intercanvi, que depèn del que ens confirmi el centre escolar francès. Estaríem al davant d’uns 18-25 alumnes. Per aquest motiu, no podem informar-vos encara del número total d’alumnes catalans que participaran a l’intercanvi ni del preu exacte. Creiem que el cost final serà de 300 euros, però tot dependrà del preu dels vols en el moment de comprar-los i del número total d’alumnes.

Us adjuntem un full de participació per tal de saber el número d’alumnes de l’INS Vallbona d’Anoia que vulguin prendre part en aquest intercanvi. La data límit de confirmació del vostre interès en participar-hi és el dimecres 25 d’octubre. El 31 d’octubre publicarem la llista d’alumnes interessats ordenats per un barem de notes, actitud i mèrits. Per ser un intercanvi amb un centre francès, els alumnes de francès tindran prioritat sobre els d’anglès. Els d’anglès estaran ordenats tenint en compte les puntuacions positives (nota mitjana de l’expedient acadèmic i de l’assignatura d’anglès del curs anterior, nota d’actitud de l’equip docent i punts per no haver participat mai en un intercanvi) i les puntuacions negatives (faltes de disciplina i sancions acumulades en el present curs).

Tant aviat com sapiguem el número final d’alumnes que participaran en l’intercanvi us farem arribar el full de pagament de 300 euros. Si l’intercanvi sortís més econòmic o més car, us retornaríem la diferència o us la demanaríem en un segon pagament. Preveiem que el cost de l’intercanvi no superarà en cap cas els 350 euros.

Encara no tenim el programa detallat de l’estada, però us podem avançar que a França es faran activitats al centre (tallers, jornades esportives, assistència a alguna classe i jocs) i excursions a les ciutats culturalment més rellevants (Pontivy, Nantes, etc.) De seguida que tinguem el programa, el passarem als vostres fills. Aprofitem per informar-vos que la reunió de famílies serà el proper dimecres 17 de gener de 2018 a les 18:30h a l’institut

Salutacions cordials,

La Comissió d’Intercanvis