Currículum/Criteris d’avaluació

Currículum, atenció a la diversitat i orientació. Criteris d’avaluació.

Les diferents matèries que cursaran els vostres fills i filles a l’ESO, estan agrupades en: les matèries comunes són les que cursa tot l’alumnat del curs de forma obligatòria; les optatives són matèries destinades a adquirir, reforçar o ampliar continguts i el treball síntesi que agrupa de forma transversal les diferents matèries del curs.

Avaluació

L’avaluació és contínua, a partir d’una observació constant del procés d’aprenentatge de l’alumnat a cada matèria, es valora el treball de cada dia, l’actitud a classe, les feines i treballs realitzats a casa, les proves i controls realitzats,… Per tant, cal que des de casa controleu el treball diari i les feines de cada dia. El treball és necessari tant a classe com a casa. Cal que els vostres fills/es dediquin diàriament un temps a fer deures i estudiar. Sempre hi ha alguna feina a realitzar a casa.

Per poder passar de curs hauran de tenir totes les àrees aprovades o tenir-ne dues de suspeses, com a màxim. Els alumnes tenen, a principis de setembre, la possibilitat de realitzar una prova extraordinària de les àrees no superades a final de curs.

Criteris d’avaluació 3T, Avaluació Final i Superació Curs

Atenció a la diversitat

Per poder atendre i donar resposta a les necessitats educatives dels alumnes, ja siguin per motius socioculturals, en el procés d’aprenentatge i/o per necessitats educatives especials, s’han previst les següents mesures:

• Agrupaments flexibles en les matèries instrumentals (llengua catalana, castellana i matemàtiques)
  • Adaptacions curriculars
  • Plans individualitzats
  • Codocència
  • Projecte Singular a 3r i 4t: Projecte Fènix

Igualment, el centre disposa d’un departament d’orientació format per dues psicopedagogues, i també, de forma setmanal, es compta amb la col·laboració de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic) del Departament d’Educació.

Orientació

A l’últim curs de l’ESO els alumnes ja poden començar a decidir part del seu currículum. A 4t d’ESO hi ha dos itineraris, un d’orientació científic-tècnic i l’altre més orientat a les humanitats. En el següent document trobaràs informació que t’ajudarà a triar el teu currículum de 4t. Currículum 4t

Si està acabant 4t d’ESO has de començar a pensar com pots complementar la teva formació. Consulta el següent document per triar l’opció més adequada. AJUDAR A DECIDIR 4t