Manifest de la nostra comunitat educativa

COMUNICAT DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L’INSTITUT TURÓ D’EN BALDIRI DE TEIÀ DAVANT DELS GREUS ESDEVENIMENTS QUE ESTAN TENINT LLOC A CATALUNYA.

Davant dels greus esdeveniments que estem vivint aquests dies, de vulneració dels drets més fonamentals, i que entenem que afecten seriosament la convivència i el respecte als valors bàsics de qualsevol societat democràtica, la comunitat educativa de l’Institut Turó d’en Baldiri de Teià manifesta que:

1. El diàleg i el consens són les vies imprescindibles per arribar a acords. Les mesures repressives, coercitives no propicien la resolució dels conflictes.

1. Respectem les nostres institucions i les persones que han estat elegides pels seus conciutadans i conciutadanes ja que són els garants democràtics que desitgem per al nostre alumnat.

2. Les lleis són l’expressió de la voluntat del poble i, per això, s’han de poder modificar i actualitzar per tal d’adaptar-se a un món que canvia per la via del diàleg i del consens.

3. La nostra tasca ens implica en la formació d’una ciutadania crítica i proactiva que es fonamenti en els valors democràtics del respecte, l’entesa, el diàleg i la llibertat.

Per tot plegat i com a escola catalana que defensa la cultura, les llibertats i els drets humans volem expressar:

1. El suport a la presa de decisions de manera dialogada i democràtica.

2. El rebuig a les amenaces o a tota forma de repressió de les llibertats i dels drets fonamentals de les persones i dels pobles.

3. El suport a les nostres institucions i a totes les persones que treballen per preservar els nostres drets fonamentals, avui amenaçats.

Només des de la llibertat i el respecte a les persones i a les idees és possible educar el nostre alumnat perquè puguin esdevenir autèntics ciutadans i ciutadanes solidàries, respectuoses i compromeses amb els altres.

Teià, 27 de setembre de 2017