“La Garrotxa” promoció 15/16

Dilluns 11 d’abril

Hola,

Aquest matí hem anat a Besalú. I ens han fet una visita guiada pel poble. El que més ens ha agradat ha estat la sinagoga de jueus i el bany on es purificaven. El monestir l’hem visitat per dins i ens ha agradat molt.

A Besalú ens han deixat un temps lliure per dinar i hem pogut anar on volíem.

Després de dinar hem anat  a Olot. Hem arribat amb l’autocar a l’alberg per descarregar l’equipatge i l’hem portat a una sala. Ens han fet una xerrada sobre els volcans i hem anat a Olot a visitar-lo. Llavors hem fet una “gimcana” pel poble. Al finalitzar-la, hem anat a visitar el volcà Montascopa.

Ens ha semblat més interessant Besalú, perquè ens han deixat lliures, hi havia més bosc, el poble és més bonic i hem vist granotes, ànecs, crancs de riu,…

Dimarts 12 d’abril

Hola bona tarda,

Avui a la nit ens hem anat a dormir a les tres. Abans d’això hem estat cap amunt i cap avall molestant. Llavors ens han fet copiar.

Quan ens hem aixecat hem esmorzat cereals, torrades, llet… Després hem anat a mirar el volcà Croscat i al St. Margarida. Hem fet un dossier que ha estat molt avorrit.

Alguns moments ens ho hem passat bé com per exemple quan hem arribat al cràter del volcà St. Margarida. Hem estat caminant tot el matí.

Al  migdia hem anat a dinar a un restaurant que es diu Can Xel. Hem dinat macarrons amb tomàquet, de segon vedella amb patates i de postres un gelat de xocolata i vainilla. A la majoria ens ha agradat molt perquè hem repetit de quasi tot.

A la tarda hem fet una expedició a la fageda d’en Jordà. Hem fet unes activitats sobre l’entorn, i hem après moltes coses sobre els faigs. Hem fet una activitat molt divertida que consistia en abraçar un faig, per escoltar-lo i agafar la seva energia.

Hem tornat a l’alberg i ens hem dividit en tres grups: un fa esports, un altre fa un punt de llibre i un altre fa el bloc.I aquesta nit farem jocs de nit.

Fins demà.

Dimecres 13 d’abril

Hola,

Avui ens hem despertat molt cansats i amb més ganes de dormir, perquè les activitats de nit d’ahir apart de ser molt divertides ens van esgotar molt. Ens van fer ballar molts tipus de balls diferents i vam suar moltíssim.

Aquest matí hem esmorzat bastant, ens hem anat al parc de Pedra Tosca. Hem fet un recorregut amb GPS i ens han ensenyat el què són les artigues, pedra seca, perfil, cabanes i bufadors. En total hem fet 7,4 km caminant. Hem après a utilitzar el GPS, hem vist plantes medicinals i flors silvestres, molta gent li han picat les ortigues. Ens han explicat que els camps de conreu envoltats de tanques de pedra volcànica s’anomenen artigues.  Ens ha fet molt bon dia per passejar pel camp.

Hem tornat a l’alberg i hem dinat fideuà i patates farcides, típiques d’Olot. En general ens ha agradat.

A la tarda hem visitat el Museu dels Volcans. Hem fet tres activitats: ens han explicat com són els volcans Croscat, Santa Margarida i Montsacopa i com és Castellfollit de la Roca i per últim ens han ensenyat un simulador de terratrèmol.

Hem sortit a un jardí del museu i hem jugat a futbol, rugbi … Després han entrat unes noies al parc s’han apropat a un arbre i una d’elles l’ha abraçat i ha començat a parlar amb ell. Ens hem apropat a l’arbre i hem vist noms de la classe. Ens hem espantat i hem corregut cap a l’Eva per dir-li que estava parlant amb el dimoni. Les noies, li han dit a l’Eva que anéssim perquè ens  volien explicar el que estaven fent. Ens ha explicat una història molt bonica i emotiva.

Hem anat cap a l’alberg a fer una fitxa sobre els llocs on hem anat al matí. Desprès d’acabar-la, els professors ens han deixat una estona de temps lliure per descansar de la caminata.

A la nit, farem gresca i el Jonathan ens farà copiar 400 vegades “No faré soroll a l’habitació”, però nosaltres segur que no fem aquesta frase, segur que fem faltes i fiquem paraules com: “No fer soroll abitació” (com sempre) ?

Dijous 14 d’abril

Avui hem anat a Sant Joan de les Fonts i hem baixat al riu per veure com hi havia lava convertida en roca. Hem vist les diferents capes de basalt: prismes, plaques,…

Després hem anat a Castellfollit de la Roca. Al mirador hem vist un paisatge molt alt i bonic. Hem baixat tot el penya-segat per una calçada romana i des d’un pont hem vist el penya-segat i el poble a sobre. Les cases semblen que caiguin.

Després hem tornat a l’alberg i hem dinat i, de postres, hi havia pastís.

A la tarda hem fet maquetes dels volcans d’Olot amb porexpan i ens han quedat molt bé.

Divendres 15 d’abril

El divendres vam anar a la Cooperativa de la Fageda i ens van explicar el procés d’elaboració dels iogurts. Vam veure les vaques i la fàbrica.

Després d’esmorzar vam agafar l’autocar i… cap a Teià.