Departament d'Ensenyament

EYPE

Qui hi ha?

0 usuaris registrats i 1 usuari/ària anònim connectat

Sou un convidat/da anònim.

Dublin

Enviat per admin el Divendres, 11 de Abril de 2014 a les 11:30

Només de pensar en que això s'acaba, ens posem tristos. Estem vivint moltíssimes experiències personals i tots estem coneixent una mica més de nosaltres mateixos; de si som llençats alhora de treure conversa amb les famílies, de si ens sabem orientar amb mapes o per memòria fotogràfica , de si ens adaptem a la gastronomia del país o anem desesperats buscant Macdonalds, si sabem estalviar o més aviat tornarem sense euros... i tot de petites cosetes que ens fan créixer.  Alguns han descobert el formidable món del transport públic.
Ahir els alumnes van poder escollir estar a casa i avançar el "family project" o sortir amb les professores al cinema a veure "Divergent".
Avui hem anat al jardí botànic de Dublin i hem fet unes fotos maquíssimes.
Hem llegit les cròniques dels altres treballs de síntesi i recerca i veiem que tot va fantàstic i ens alegrem molt.

Fins molt aviat!

Últimes notícies des del Maresme

Enviat per admin el Divendres, 11 de Abril de 2014 a les 11:25

Bona tarda,

Us enviem les últimes notícies des del Maresme! El temps ens acompanya i podem fer totes les activitats previstes. Ahir al matí va ser el torn de l’aigua els nois i noies de 2n d’ESO van disfrutar de valent fent caiac, embarcació amb pedals i volley platja, emportant-se alguna remullada.

Van agafar forces amb el dinar i a la tarda van practicar l’anglès amb jocs i activitats diverses.

Al sopar vam fer una petita sorpresa al Joel que feia anys!!Després vam veure tots junts el partit de Champions. Abans d’anar a dormir van fer unes quantes ballaruques a la discoteca.

Judit, Guillem i Jordina

TdS 1r ESO

Enviat per admin el Divendres, 11 de Abril de 2014 a les 11:03

Durant tota aquesta semana els alumnes de 1r d’ESO hem conegut més a fons Berga i el seu entorn natural. Hem fet treball a classe i excursions fora del centre, i hem gaudit, sobretot, de la nostra pròpia comaraderia i del plaer d’aprendre junts d’una manera diferent.

Ha estat genial!!!!!!!

Dijous insuperable a Roma

Enviat per admin el Dijous, 10 de Abril de 2014 a les 23:31

Un temps magnífic ens ha acompanyat en la segona nostra jornada romana.

Hem abandonat ben d'hora l'hotel i ens hem dirigit cap a la Città del Vaticano. Allà ens esperava el Jaume Soler, el qual ha estat el nostre cicerone al llarg d'aquest dia.

Primer hem visitat la imponent Basílica de Sant Pere on hem pogut admirar les obres mestres de Bernini i Michelangelo.

Després hem anat fins a la Via Farnesio a dinar al Forno di Fiore, on hem pogut assaborir la millor pizza al taglio de Roma.

A la tarda, ens hem dividit en dos grups segons les preferències dels alumnes. Un grup ha visitat els museus Vaticans, on han pogut admirar l'espectacular Capella Sixtina. L'altre grup ha visitat el Castell de Sant'Angelo des d'on han pogut contemplar unes vistes immillorables de la ciutat.

Hem finalitzat la nostra jornada la piazza Spagna, des d'on hem agafat el metro per anar al restaurant.

Un agraïment molt gran al Jaume per la seva generositat i per compartir amb nosaltres la seva saviesa!

Fina, Irene i María José

TdS 4t ESO: Visita a Barcelona

Enviat per admin el Dijous, 10 de Abril de 2014 a les 11:45

Els alumnes de 4t d’ESO fan una sortida a Barcelona en el marc del Projecte de Recerca: Una aproximació a la Mediterrània.

Comencem la passejada per Barcelona a la Plaça de Catalunya, on esmorzem. Seguidament, baixem caminant les Rambles per dirigir-nos cap al Museu Marítim de Barcelona, a les Drassanes Reials. Allí visitem una exposició que ens permet conèixer les diferents funcions i usos de les Drassanes durant la història, veure com ha evolucionat el litoral barceloní des del s. XV fins als nostres dies i adonar-nos de la importància que té el port de Barcelona actualment. Després de la visita, anem cap al Port Vell, on tenim una mica de temps lliure per passejar, dinar i gaudir d’un temps fantàstic a la vora del mar.

Glòria i Inès

Lan Art

Enviat per admin el Dijous, 10 de Abril de 2014 a les 11:43

Els alumnes de 2n que fan el Treball de Síntesi BERGART han sortit a Pedret per montar un itinerari que farien uns hipotètics alumnes d'un institut de Barcelona que es desplaçen a Berga per fer un recorregut turístic.

Allà han estudiat les caracterísitiques del romànic. Després han baixat al riu i amb materials  que els ha proporcionat la pròpia natura (pedres, fulles, sorra..) han realitzat la seva obra Land Art.

Sortida Hostal El Guiu

Enviat per admin el Dijous, 10 de Abril de 2014 a les 11:28

Els alumnes de 3r d'ESO continuen treballant sobre la gastronomia del Berguedà. En relació amb aquest tema, han fet una visita a l'Hostal el Guiu on els han explicat quin són els plats més típics de la nostra comarca i com s'elaboren.
L'hostal el Guiu porta més de 40 anys al servei de la gastronomia i avui ens han obsequiat amb uns deliciosos canapès.

Cal agrair l'atenció que ens han dedicat.

Hem passat una bona estona!

Jornada esgotadora i emocionant a Roma

Enviat per admin el Dijous, 10 de Abril de 2014 a les 00:10

Jornada esgotadora i emocionant a Roma.

Avui hem començat a descobrir les meravelles de la ciutat de Roma. Ens hem llevat ben d'hora, hem gaudit d'un bon esmorzar i ens hem dirigit cap al nostre destí.

Hem comemçat visitant el Colisseu, l'església de San Pietro in Vincoli, Santa Maria la Maggiore i el monument a Vittorio Emanuelle.

Hem dinat a la piazza Venezia i hem continuat passejant pels típics carrerons romans fins a arribar al magnífic Pantheon. Tot seguit, hem visitat la pintoresca piazza Navona. El nostre passeig ha continuat fins a la majestuosa Fontana di Trevi, on tots hem llençat una moneda per assegurar-nos que tornarem a aquesta ciutat.

La nostra jornada ha acabat amb un sopar en un típic restaurant romà.

Demà comptarem a l'erudicció del Jaume Soler que ens descobrirà els secrets de la Basilica di San Pietro della città del Vaticano.

Fina, Irene i M José

Dimecres al Maresme

Enviat per admin el Dimecres, 09 de Abril de 2014 a les 11:41

Dimecres al Maresme!

Bon dia, avui ens hem llevat amb un dia estival. Els nois i noies han agafat banyador i tovallola i passaran el matí fent activitats aquàtiques. Ahir al matí van fer activitats teòriques en anglès per perfeccionar el seu nivell amb l’idioma. A la tarda van anar a la platja on van fer jocs divertits. Un cop acabades les activitats amb els monitors ens vam anar a remullar a la platja per finalitzar bé la jornada i agafar gana pel sopar. Després de menjar va ser el torn de la Champions i la discoteca.

Dimarts a La Noguera....

Enviat per admin el Dimecres, 09 de Abril de 2014 a les 10:13

I mentrestant els alumnes de 1r d'ESO al Camp d'Aprenentatge continuent descobrint el territori, treballant i estudient l'entorn Natural de St. Llorenç de Montgai.