Projecte CAVALLS I3. Coneixem el cavall Pirinenc Català.

Potser l’aspecte més interessant d’estudiar els Cavalls amb els alumnes de la classe de I3 ha estat anar a visitar un ramader del poble de Ribes i veure les eugues en el seu entorn natural. Vàrem contactar amb alguns dels joves ramaders del poble i vam trobar a  l’Arnau Carbonell que  tot i que el seu ramat ara a l’hivern pastura lluny del poble, té un parell de poltres a la masia la Torre.  El vam visitar el passat dijous pel matí i hem conegut a la Frisca i la Pai, dues poltres d’un any que  passaran l’hivern al mas per tal d’assegurar la seva alimentació. La Frisca i la Pai comparteixen el prat amb alguns vedells. L’Arnau ens va explicar que aquesta és la raça de cavall Pirinenc Català. Li vam poder fer algunes preguntes per poder ampliar els nostres coneixements. Moltes gràcies Arnau, des d’aquí el nostre petit homenatge a tots els ramaders de Catalunya.

Visita de la Bleda i el Dr. Hooper!

Avui a la classe de 1r ens ha vingut a veure la Bleda!  Amb ella hem pogut reviure totes les emocions que hem anat treballant a classe. Hem estat molt contents!

D’altra banda,  l’alumnat de 5è de primària, hem rebut la visita del Dr. Hooper que ens ha fet reflexionar sobre les diferents habilitats per a la vida a partir d’una història fictícia. Ens ha agradat molt i ens ho hem passat d’allò més bé!!

Aquestes dues activitats formen part del programa “Sigues tu”.

ESMORZARS SALUDABLES A I3

El passat dijous dia 8 de gener, l’Eva i la Carme, infermeres del CAP van venir a l’aula de I3b i ens van explicar com fer un esmorzar saludable, és important que l’esmorzar no tingui sucres afegits així que descartarem sucs, galetes i pastisseria industrials. Vam esmorzar d’allò més saludable :iogurt sense sucre, cereals, xocolata negra. fruites , pa amb formatge fresc, tomata i alvocat

LA REINA NATURA

Aquest any, els nens i nenes de primer i segon hem creat la Reina Natura. Celebrant el Carnaval que és una festa pagana.

Hem après a treballar en equip, hem valorat l’entorn que tenim i hem reutilitzat tot el material (treballant els objectius de desenvolupament sostenible) en concret el 12, i  tot ha set possible per crear la nostra reina natura.

Us agrada oi?

A nosaltres ens encanta!