ENTREVISTA: “El Sec Canet és un institut únic”

ENTREVISTA A OLIVIA BELL

“El Sec Canet és un institut únic

L’Olivia és auxiliar de conversa en anglès al Sec Canet. És de Liverpool (Anglaterra) i actualment estudia Llengües modernes a la Universitat de Durham. Quan l’any passat se li va plantejar l’opció de fer una estada a l’estranger ho va tenir clar; vindria a ensenyar a Catalunya.

Què és el que et va conduir a voler donar classes a Catalunya?

Ensenyar és el que més s’adiu amb la meva personalitat. Vaig decidir venir a Catalunya perquè ja la coneixia de les dues estades que hi he fet els estius.

Quins elements positius destacaries del programa d’auxiliars de conversa, amb el que compta l’institut pel fet impulsar el seu programa plurilingüe?

Permet que es produeixi un intercanvi de cultures entre l’auxiliar de conversa i l’institut. A més a més, els estudiants tenen l’oportunitat d’aprendre d’un parlant d’anglès nadiu.

Què en penses del programes de plurilingüisme? En què creus que milloren els alumnes els alumnes en l’aprenentatge de l’anglès?

Crec que el programa de plurilingüisme és fantàstic! És una manera genial d’aprendre el màxim possible. Els seus cervells estan constantment actius. Aprenent diverses matèries, com biologia, en anglès, i així milloren les seves competències lingüístiques.

Quina és la teva aportació a l’aula?

Ajudo a moltes classes: anglès, biologia, matemàtiques, música, etc. Tracto d’integrar l’anglès en el dia a dia dels estudiants. Explico les tasques a fer als nois i noies i també els demano que em diguin quines són les feines que fan, per tal d’animar-los a parlar.

Em porto força bé amb els estudiants. M’han acollit bé. Escolten bastant i normalment estan motivats a posar en pràctica les seves habilitats lingüístiques parlant amb mi.

Un auxiliar de conversa permet als estudiants aprendre anglès de la manera més fàcil. Saben que si volen parlar amb mi ho han de fer en anglès, així que han de practicar cada dia les seves habilitats lingüístiques sense gairebé ni adonar-se’n. No és un esforç per ells.

Quins punts forts i febles reconeixes en els estudiants pel que fa a la seva competència en llengua anglesa?

Els estudiants tenen un alt nivell d’anglès en comparació amb altres escoles que he visitat a Catalunya, ja que molts professors parlen l’anglès molt bé. També estan desitjosos de parlar en aquesta llengua.

Tot i així, haurien de millorar alguns aspectes com el de l’ús de les preposicions o la pronuncia. De vegades també fan servir ortografia americana enlloc d’ortografia britànica, però són capaços de formar frases complexes molt bé i mantenen fàcilment converses del nivell d’una persona nativa. Malgrat això, han fet progressos en els darrers mesos.

Quines són les dificultats i facilitats que trobes en l’exercici de la teva activitat?

Quan vaig arribar estava preocupada perquè el meu nivell de català és una mica baix, però com que a l’escola s’ensenyen tantes assignatures en anglès, no hi ha hagut necessitat d’utilitzar el castellà o el català. He trobat que molts estudiants no tenen prou confiança per parlar en anglès i necessiten que se’ls animi, però des de fa algunes setmanes estan guanyant confiança.

En un futur, t’agradaria treballar en l’àmbit de l’ensenyament?

No estic segura de si tornaré a ensenyar, però de fet, no tinc del tot clar què és el que vull fer en el futur. Sé que probablement treballaré en l’àmbit de les llengües. Gaudeixo ensenyant, així que és una opció.

Què destacaries de l’ensenyament que s’ofereix al Sec Canet?

El Sec Canet és un institut únic. Els professors es preocupen realment per tots els estudiants, no se n’obliden de cap. Els alumnes tenen tots els recursos per excel·lir. A més a més, el programa de plurilingüisme és molt positiu.

Quins objectius t’agradaria haver assolit en finalitzar la teva tasca com a auxiliar de conversa?

En acabar el curs, m’agradaria que els estudiants hagin millorat en el seu coneixement de l’anglès en general. Concretament, que hagin ampliat vocabulari i fet progressos en la seva pronuncia.

També voldria que estiguessin més confiats a l’hora de parlar-lo i que coneguessin millor la cultura britànica.

Amb què et quedes de la teva experiència com a auxiliar de conversa al Sec Canet?

He après noves habilitats ensenyant i he millorat el meu català i el meu castellà.