EL SECCANET A LA UPF

NOTA DE PREMSA II 28/10/15

Alumnes i professors del Sec Canet participen en unes sessions formatives del Màster de professors de Secundària que imparteix la UPF.

Els organitzadors del màster es van interessar pel model d’ensenyament de l’institut, el qual incorpora les llengües estrangeres a diverses matèries i treballa per àmbits i projectes.

El Sec Canet també ha estat present al Simposi sobre ensenyament de llengües organitzat per la mateixa Universitat.

Diversos alumnes i professors de la Secció d’Institut de Canet de Mar van participar dijous 22 d’octubre, en un taller d’experts del Màster de Professors de Secundària, de l’especialitat d’anglès, que imparteix la Universitat Pompeu Fabra, arran de la invitació dels organitzadors del màster, els quals s’han mostrat interessats en el model d’ensenyament de l’institut.

Els alumnes de l’institut Jordi Canalda, Mar Figuerola, Gerard Ruf i Èlia Serra, acompanyats per la cap d’estudis, Sandra Seró, i la membre de l’equip directiu, Carina Torres, van fer una ponència en què van explicar com és i com funciona el Sec Canet, centre en el qual s’imparteixen diverses matèries en llengües estrangeres i es treballa per àmbits integrats i projectes. Els alumnes van destacar en la seva ponència que “és molt important que el professor es diverteixi fent la classe, per tal de transmetre aquest entusiasme als alumnes.”

“El centre ha participat en aquesta formació del màster amb la seva millor eina; el punt de vista dels estudiants”, assegura Sandra Serós, cap d’estudis de l’institut, qui també s’ha mostrat entusiasmada amb l’interès que han mostrat pel model del Sec Canet, tant els organitzadors del màster com els futurs professors d’anglès. “Els professors que tenen l’especialitat d’anglès han de saber que en els centres plurilingües , com el nostre, ajudaran els professors d’altres especialitats, que imparteixen la seva assignatura en llengua anglesa”, ha apuntat Seró.

Per als alumnes, la participació en aquesta sessió formativa del Màster de formació de professors ha estat una “experiència enriquidora i impactant”. “Ens vam sentir experts i professors, que teníem la clau de com ha de ser el professor del futur”, assegura Gerard Ruf, estudiant de tercer d’ESO. Per la seva banda, Mar Figuerola, també estudiant de tercer d’ESO, diu haver-se sentit orgullosa d’aquest centre que aplica metodologia pedagògica innovadora i capdavantera.

Després de l’exposició dels alumnes, es va fer una activitat vivencial en què els futurs professors van conèixer el model d’ensenyament de l’institut, a través de tècniques i recursos pedagògics que s’apliquen al centre.

El Sec Canet participa també en un Simposi sobre ensenyament de llengües estrangeres

Divendres, 23 d’octubre, el director del Sec Canet i la cap d’estudis, Jordi Canalda i Sandra Seró, van participar en el Simposi “Enfocaments socioculturals per a l’aprenentatge / ensenyament de llengües addicionals” organitzat per la Universitat Pompeu Fabra, i que va comptar amb l’assistència de nombrosos experts en la matèria, com ara el lingüista James P. Lantolf, de la Universitat de Pensilvania, i de representants de diverses universitats d’arreu del món. Canalda i Seró van realitzar una ponència en què van exposar quins són els entorns d’aprenentatge necessaris en les escoles perquè el professorat sigui un agent de transformació, partint de l’exemple de l’institut de Canet de Mar.

Canet de Mar, 27 d’octubre de 2015