Projectes i Col·laboracions

• El centre commemora el Dia dels Drets Humans al primer trimestre,  Dia de la Dona al segon trimestre, Dia Mundial del Medi Ambient tercer trimestre.

•  Hi ha tres festes que celebrem conjuntament amb les famíllies: Nadal, Sant Jordi i Graduació de 4t d’ESO.

• El centre participa en els següents projectes:

a) Lingüístic: Se n’ocupa de potenciar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular del centre.

b) GEETS: Global Education and European Teaching Strategies  Consorci 2018-2019

c)  Intergeneracional: alumnat de l’aula oberta i de la SIEI del centre intercanvien coneixements d’informàtica amb persones de la tercera edat del barri. Treballat com a APS.  A canvi, aquestes persones ensenyaran costura i manualitats.

d) Conèixer Catalunya: Tot l’alumnat de la SI fa una sortida d’un dia a llocs emblemàtics del nostre país. Durant les primeres setmanes es treballa aquest lloc des de les diferents matèries. Un cop visitat, es fan unes activitats de cloenda. Els llocs escollits són: Montserrat, Núria, Tarragona i la Fageda d’En Jordà i els Volcans d’Olot.

e)  Futur: Alumnes de l’aula oberta fan 8 hores lectives fora del centre durant el segon i tercer trimestre, amb la finalitat d’adquirir coneixements relatius al món laboral a partir de la pròpia experiència dintre d’una empresa.

f) Projecte de lectura diària: Tot l’alumnat del centre llegeix cada dia durant mitja hora, abans del pati, un llibre de lliure elecció. Totes les classes són de 55 minuts. Els 5 minuts s’acumulen per aconseguir aquesta mitja hora.

g) Projecte d’hort urbà: alumnat de la SIEI i de l’Aula Oberta participa dues hores a la setmana en la creació i manteniment  d’un hort en les Escoles Baldomer Solà i Josep Carner. També l’institut té el seu hort vertical.

h) Premi J.M Moragues a l’esforç: Durant el curs es treballa dins el Pla d’Acció tutorial de tots els nivells. A final de curs, i per nivells, s’otorga un premi a la persona que ha exel·lit en la seva millora personal.

i) Jornades de coeducació: Dia de la dona treballadora i dia contra la violència de gènere.

j) Jornada cultural: Dia de tallers d’intercanvi de coneixements entre l’alumnat, professorat i les famílies.

k) Projecte de sostenibilitat: Es fa al centre i es potencia a les cases que es faci el reciclatge de paper, plàstic i oli.

l) Projecte Patis Alternatius: Durant el curs, a l’hora del pati, es preparen balls per a les diferents jornades de centre a càrrec de la professora de Música.

m) Projectes d’Aprenentatge i Serveis   Col·laboració del centre amb entitats de la zona per potenciar els intercanvis de coneixement entre el nostre alumnat i diferents col·lectius: avis persones amb discapacitats, nens i nenes…