Curs de l’Scratch

[no_toc]

Aquest curs és una iniciativa
ScratchBlogLogo

Curs de l’Scratch per a professorat de primària i primer cicle de secundària.

L’objectiu del curs és proporcionar al professorat els materials i els recursos necessaris per implementar a l’aula aquest entorn de programació seguint els mòduls desenvolupats.

DESCRIPCIÓ

Curs basat en materials modulars dirigits a l’alumnat de Cicle Superior de Primària. Tot i pensar en aquest nivell d’ensenyament, també podrien ser emprats per l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, tenint en compte que molts centres ho estan duent a terme i que el currículum de 2n d’ESO inclou programació. Així mateix, si el centre vol aplicar-ho al Cicle Mitjà de Primària també pot emprar aquests materials. Cada mòdul correspon a un repte a solucionar amb una previsió de 12 hores de desenvolupament a l’aula.

El mòduls tenen una estructura seqüencial, de forma que la seva complexitat es va incrementant. Els centres, en funció de la seva experiència prèvia, poden decidir a partir de quin mòdul comencen a treballar i fins a quin mòdul pretenen arribar.

OBJECTIUS

Introduir la programació als nivells de primària (cicle superior) i secundària (1r i 2n)
Fomentar el pensament computacional i l’assoliment de les competències digitals.

GUIA DOCENT

DESCARREGA’T EL CURS

El curs es pot seguir directament des d’aquest espai, sense necessitat de descàrrega. Els centres que disposen d’un espai Nodes poden descarregar el curs i instal·lar-lo al seu espai.
INSTRUCCIONS

COMPTE DE DOCENT DE L’SCRATCH

Com a educador pots sol·licitar un compte de docent de l’Scratch, que facilita la creació de comptes per a grups d’alumnes i l’administració dels seus projectes i comentaris. Per saber-ne més accedeix a la pàgina de Preguntes Freqüents del compte docent.

• Primer pas: al final de la pàgina hi trobaràs el link per crear el compte.
      compte-docent-1

• Segon pas: llegeix perquè et servirà el compte i els recursos de que disposes.
      compte-docent-2

• Tercer pas: sol·licitar el compte de docent. De vegades pot tardar 24 h en donar-te l’accés.
      compte-docent-3

• Quart pas: crea les teves classes i puja el teu alumnat.
    compte-docent-4
    compte-docent-5