Consell escolar

ELECCIONS PER RENOVAR EL CONSELL ESCOLAR      Novembre 2023

Durant el mes de novembre celebrarem les eleccions per renovar una part del Consell Escolar del Centre.

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern del centre i l’òrgan de programació, seguiment i avaluació de les seves activitats. Per això és molt important la participació de tots els sectors de la comunitat educativa i la seva implicació. Al Consell escolar hi estan representats tots els sectors implicats: Pares i Mares, AMPA, Alumnes, Professors, Personal d’Administració i Serveis, Director, Cap d’Estudis i Ajuntament.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.

• Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.

• Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.

• Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.

• Aprovar la carta de compromís educatiu.

• Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.

• Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.

• Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.

• Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.

• Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

• Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

• Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

• Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Els representants del consell escolar són escollits per un període de quatre anys, però cada dos anys es convoquen eleccions per renovar la meitat dels seus membres.

Les vacants del consell escolar s’ocupen segons els resultats de les eleccions. Si un membre deixa el consell, passarà a ocupar el seu lloc la següent candidatura més votada en les darreres eleccions. Si no hi ha més candidats per cobrir la plaça, queda vacant fins a la propera renovació del consell escolar.

El Consell Escolar de l’Institut del Ter el formen 16 membres :

• La directora, la cap d’estudis i la secretària

• 1 representant de l’Ajuntament

• 5 representants del professorat

• 3 representants dels pares, mares i/o tutors/es

• 1 representant de l’AMPA

• 2 representants de l’alumnat

• 1 representant del personal d’administració i serveis

A les eleccions d’aquest any caldrà renovar 2 representants del sector professorat, 2 representants del sector dels pares , mares i/o tutors/es, 1 representant del sector alumnat i 1 representant del PAS