Social

Nodes incorpora les extensions BuddyPress i BBPress (Fòrums) que permeten implementar una xarxa social amb el control, la privacitat i la seguretat necessàries. La xarxa està formada bàsicament pel Mur general i els nodes:

• El Mur general: qualsevol usuari/ària pot escriure un comentari, o adjuntar una imatge o un vídeo de manera molt senzilla.

Selecció_999(001)

• Els nodes: espais on el usuaris s’agrupen per interessos, aficions, projectes… Cada node té el seu propi mur, un fòrum i un repositori de documents. Els nodes poden ser espais públics (per a tots els membres previament validats a la xarxa), privats (requereix validació extra) o ocults.

Selecció_999(006)Exemples de nodes reals: Professorat, Videojocs, Club de lectura, Notícies sobre la natura, Comissió TAC, Tutoria sobre RRR (Reducció, Reciclatge, Reutilització), Cinema, Papiroflèxia, Grup-classe d’ESO 1D, Tutoria educació emocional, Música, Fotografia, Grup-classe ESO 2A, Grup-classe ESO 1A, Intercanvi de llibres, Reptes del laberint, Futbol, Mondo internet, Dibuix, Goma eva (manualitats).

Selecció_999(007)

Exemple de mur del node “Club de Lectura”

Transversal

La xarxa permet una veritable comunicació transversal entre l’alumnat de diferents classes, cursos i nivells, agrupant-se atenent a projectes, aficions i interessos.

Eina de tutoria

Es pot crear un node per cada tema de tutoria que es vulgui tractar en profunditat durant un trimestre o tot el curs. Els propis alumnes poden ser els encarregats de gestionar i mantenir el node, afegint-hi contingut cada setmana i obrint converses de reflexió. Si el node es públic, tot el que es publica es replica al mur general, de manera que tot el centre pot veure l’activitat que s’està fent en aquella tutoria.

Selecció_999(010)

Node de reducció, reutilització i reciclatge, creat des de la tutoria de 2n d’ESO

Intranet pel professorat

Simplement amb la creació d’un node, el professorat pot disposar d’un espai privat on iniciar converses (Mur), desenvolupar temes en profunditat (Fòrums) i compartir documents (Docs). Els nodes permeten diferents tipus de subscripció. D’aquesta manera, el docent pot triar, segons la subscripció, el flux d’informació que vol rebre.

Selecció_999(008)

Mur del node professorat

Selecció_999(009)

Apartat de documents associat al node