Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Guia ràpida per activar i configurar Marsupial a l'Àgora

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 8 d’octubre 2020, 10:49

El servei Marsupial d'Àgora fa possible la integració amb Moodle dels llibres digitals contractats, de manera que se simplifica l'accés i, si el llibre ho permet, es desen els resultats al Moodle. Els passos per poder utilitzar aquest servei a Àgora són els següents
  1. Activar el servei Marsupial accedint com administrador/a a Administració del lloc | Connectors | Connectors locals | Recursos Remots. Amb aquest pas també s'activaran de forma automàtica els blocs Els meus llibres i Qualificacions continguts remots. En cas de desactivar Marsupial, aquests blocs es desactivaran de forma automàtica.
  2. Donar d'alta els proveïdors de continguts des de l'apartat Administració del lloc | Recursos remots | Administra proveïdors. Aquest pas s'ha d'executar després d'activar el servei i cada cop que el centre contracti un proveïdor de continguts nou.
  3. Descarregar l'estructura de llibres de cada proveïdor de continguts, fent clic sobre el seu nom des de l'opció Administració del lloc | Recursos remots | Continguts | Nom proveïdor. En fer-ho s'actualitzarà la llista de llibres disponibles.
  4. Donar d'alta les credencials al sistema mitjançant un fitxer CSV o de forma manual.
A partir d'aquest moment, el professorat editor podrà afegir activitats de tipus "Contingut remot" per accedir als llibres contractats. Alguns proveïdors també permeten accedir directament a una unitat del llibre o, fins i tot, a alguna activitat concreta.
Un cop creada l'activitat, l'alumnat ja podrà accedir al llibre automàticament sempre i quan el seu usuari/ària tingui assignada una credencial vàlida. Si l'alumnat no té assignada cap credencial, el sistema li demanarà la primera vegada que intenti accedir.

A continuació podeu consultar un esquema amb els passos anteriors:

Activació de Marsupial

Trobareu informació més detallada sobre els passos anteriors a la pregunta freqüent "Com activar i configurar Marsupnetejaial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats?".