Administrador/a Espai de suport

INTRANET: Com fer que el grup X només accedeixi a les notícies de la categoria Y?

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 9 de febrer 2015, 12:31

El Zikula proporciona un mòdul de categories que poden ser utilitzades per altres mòduls, com són les notícies i les pàgines.

Inicialment, estan definides 6 categories: alumnat, professorat, ampa, comunitat, informacions i no registrats. Cada una de elles té assignat un codi intern (ID) que es fa servir per aplicar els permisos.

ID Nom de la categoria Grups que hi poden accedir (*)
10001 alumnat alumnat, professorat, direcció i famílies
10002 professorat professorat i direcció
10003 ampa direcció i famílies
10004 comunitat tots els grups excepte els no registrats
10005 informacions tots els grups inclosos els no registrats
10006 no registrats No registrats (usuaris que no han entrat)

* En el moment de l'alta de la intranet, en la majoria dels casos, estan definits els permisos que proporcionen els accessos indicats a la columna Grups que hi poden accedir. Si no estan definits els permisos de les categories generals, tots els usuaris tenen accés a totes les categories.

El comportament indicat a la columna Grups que hi poden accedir (grup X que pot accedir a la categoria Y) s'aconsegueix amb la configuració de permisos de la taula següent. Si els permisos no existeixen es poden crear (cal respectar l'ordre):

Grup Component Instància Nivell de permís
Professorat Categories::Category (10001|10002):: Lectura
Direcció Categories::Category (10001|10002|10003):: Lectura
Editors Categories::Category :: Lectura
Alumnat Categories::Category 10001:: Lectura
Famílies Categories::Category (10001|10003):: Lectura
Usuaris Categories::Category (10004|10005):: Lectura
No registrats Categories::Category 10006:: Lectura
Tots els grups Categories::Category :: Sense accés
Tots els grups Categories:: :: Lectura
Aquests permisos han d'estar, necessàriament abans dels permisos següents:

Grup Component Instància Nivell de permís
Usuaris .* .* Comentari
No registrats .*
.*
Lectura

Nota 1: els administradors no apareixen a les taules, però poden accedir a totes les categories.

Nota 2: el permís amb component Categories:: serveix per a que es puguin veure les imatges associades a les categories en el mòdul de notícies.
Nota 3: els 7 primers permisos de la primera taula poden intercanviar el seu ordre, en canvi, els dos darrers, han d'estar necessàriament després dels altres 7.

Important: Algunes de les intranets tenen aquesta configuració de permisos. Altres no. Per saber-ho cal mirar la taula de permisos (Administració | Usuaris | Permisos). Si aquests permisos no existeixen tots els usuaris tenen accés a totes les categories.

Es pot fer que determinats grups accedeixin a determinades categories modificat les instàncies a la taula de permisos. Només cal afegir o treure l'ID de la categoria a la columna de les instàncies del permís corresponent.