Preguntes freqüents


Apartat amb les preguntes més habituals relacionades amb el projecte Àgora.

Des d'aquesta pàgina es pot consultar l'índex de totes les preguntes freqüents donades d'alta al sistema.


Imatge Administrador/a Espai de suport

MOODE: Com configurar l'autenticació amb comptes de Google?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 29 agost 2017, 12:44
 

Per tal d'activar l'accés al Moodle del centre a través de Google Apps Education cal seguir els passos següents:

  1. Configuració a Google
  2. Configuració al Moodle

 

Configuració a Google

 Accediu a Google Developers Console i creeu un projecte.


 

 Seguidament doneu nom al projecte.


Feu clic a Credentials i a continuació a Crear credencials.

S'obrirà un desplegable amb diferents opcions disponibles. Trieu ID de client de OAuth.



En cas que sigui el primer cop que accediu a la Developer Console haureu de configurar la Pantalla d'autorització. Aquest pas només es demanarà un cop, si ja heu configurat, per exemple el repositori Drive al Moodle no apareixerà aquesta pantalla.



Afegiu un Nom de producte, el vostre URL del Moodle i deseu.



A continuació ompliu les dades següents tal com es mostren a la imatge. Recordeu canviar on diu "nomdelcentre" pel nom propi del vostre centre (tal com es mostra a l'URL del vostre Moodle). Un com emplenats els camps, feu clic a Crear.

  • Origens de Javascript autoritzats: http://agora.xtec.cat
  • URIs de redireccionament autoritzats: http://agora.xtec.cat/nomdelcentre/moodle/auth/googleoauth2/google_redirect.php



Preneu nota de les dades corresponents a CLIENT ID i CLIENT SECRET, per exemple al Bloc de notes o al Gedit, ja que seran les que necessitareu per configurar el Moodle.




Finalment feu clic a Biblioteca (a la barra esquerra) i activeu la Google+ API.



i feu clic a Habilitar:



Configuració al Moodle

Per tal de configurar el Moodle perquè els usuaris es puguin autenticar mitjançant el seu compte de Google aneu a Administració | Connectors | Autenticació | Gestió de l'autenticació i feu clic a l'ullet de Oauth2 de Google per activar el connector:

Un cop activat el connector feu clic a Paràmetres i empleneu els camps amb les dades obtingudes a l'apartat anterior.



  • ID de client de GoogleEl vostre ID de client - és una de les dades que heu copiat durant la configuració al Google.
  • Secret de client de GoogleEl vostre secret de client - és una de les dades que heu copiat durant la configuració al Google.
  • Prefix del nom d'usuari/ària: Prefix del nom d'usuari/ària que es farà servir per a cada usuari nou autenticat mitjançant Google Oauth2. Canvieu-lo si crea conflicte amb alguna cosa del vostre Moodle. En Moodle per defecte no és necessari fer aquest canvi.


 

Finalment feu clic a Deseu els canvis que trobareu al final de la pàgina.

A partir d'aquest moment, quan els usuaris facin clic a l'enllaç Entrada que hi ha a la part superior dreta del Moodle, podran autenticar-se amb el seu compte de Google.


 

NOTA: si l'usuari ja està donat d'alta amb la mateixa adreça de correu que té a Google Apps, l'identificador dels usuaris es manté i, per tant, també la inscripció als cursos i tot l'històric que tenia prèviament al Moodle.