Aktuelle Sortierung Vorname (aufsteigend) Sortiert nach: Nachname | Vorname ändern nach (absteigend)

Seite:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  (Weiter)

Administrador/a Espai de suport

Administrador/a Espai de suport

Administrador/a Espai de suport

Activitats H5P i banc de contingut

von Administrador/a Espai de suport - Dienstag, 19. Dezember 2023, 09:06
 

Des del juliol de 2022 Àgora passa a utilitzar el connector natiu d'H5P millorant així la seva integració amb el sistema. A continuació trobereu explicat el funcionament de les noves activitats H5P i la seva integració dins del banc de contingut de Moodle.


Activitats H5P natives


Els continguts interactius H5P passen a ser una activitat que s'anomena Activitat H5P integrada al codi base del Moodle.

Les novetats i avantatges que ofereix aquesta activitat són les següents:

  • Cada curs Moodle té un banc de continguts H5P. Les activitats que pugi o crein els usuaris amb rol Professorat, s’afegiran al banc de continguts del curs. 
  • Es poden afegir continguts H5P als cursos tant del banc de continguts, com mitjançant fitxers H5P creats en llocs externs. 
    • Per afegir un contingut ja creat i que està al banc de continguts cal fer clic a l’opció 1 (vegeu les imatges següents) i triar el fitxer del repositori del banc.


    • Per crear un H5P nou, anar al banc de continguts (2) i, un cop creat, tornar al curs i afegir-lo del repositori Banc de continguts (1).


    • Per afegir un fitxer H5P del nostre ordinador, cal triar-lo del selector de fitxers Puja un fitxer.


      Cal triar si es vol fer una còpia de fitxer o crear un accés directe. En aquest segon cas, si s’edita el fitxer des del banc de continguts, aquest s’actualitzarà de forma automàtica al curs. Si es fa una còpia del fitxer, aquest quedarà associat només al curs



      • Els  continguts H5P del banc també es poden inserir a les activitats o recursos quan es configuren mitjançant el botó "H5P" de l'editor HTML.



      El banc de contingut

      El banc de continguts és un repositori del curs on es poden guardar, editar i crear continguts H5P. A aquests continguts es pot accedir també des del selector de fitxers. 

      1. Accedir al panell lateral de navegació
      2. Obrir el Banc de contingut

      Banc de contingut del curs


      El banc de contingut permet crear continguts H5P (1) o carregar un contingut en format fitxer H5P extern (2)




      Al fer clic al botó Afegeix es mostren els tipus de contingut H5P que permet crear.




      Els continguts existents també tenen l'opció d'editar-los al banc de continguts.





      Per defecte les activitats es creen amb visibilitat pública. Aquest paràmetre va associat a l'usuari i es pot canviar accedint a les preferències del banc de contingut des del seu perfil.





      En cas de voler que no ho sigui, un cop creada, cal marcar l’opció Fes-ho ocult.







      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Com demano la baixa d'un servei?

      von Administrador/a Espai de suport - Dienstag, 12. September 2023, 10:13
       

      En el cas que no estigueu fent ús d'un servei d'Àgora (Moodle, Intranet o Marsupial) és recomanable que feu la sol·licitud de baixa al servei.

       
      Per sol·licitar aquesta baixa entreu al Portal d'Àgora amb l'usuari i contrasenya d'un dels gestors del Portal.
       
      A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Baixa al servei.
       
      Sol·licitud de baixa d'un servei

      Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició:
       
      Confirmació de baixa
      La baixa al servei no es realitza de forma immediata, fins que l'Equip d'Àgora no processi aquesta baixa, encara podreu entrar al servei.

      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Com demano la restauració de la contrasenya de l'usuari "admin" d'un servei d'Àgora?

      von Administrador/a Espai de suport - Freitag, 10. Dezember 2021, 11:51
       

      En el cas que hàgiu perdut o oblidat la contrasenya de l'usuari/ària "admin" del Moodle, o de Nodes podeu demanar que sigui restaurada a través del Portal de gestió amb l'usuari/ària i contrasenya d'un dels gestors del Portal.

       
      A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Restauració de la contrasenya d'admin.
       
      Restauració de contrasenya
       

      Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició:

       
      Restauració de contrasenya
       
      La restauració no es realitza de forma immediata. Quan l'Equip d'Àgora processi la sol·licitud, rebreu un correu electrònic amb les dades d'accés noves.

      Administrador/a Espai de suport

      ÀGORA: Com restauro un curs de GESO al Moodle?

      von Administrador/a Espai de suport - Freitag, 10. April 2020, 15:12
       
      Els Centres d'Adults trobareu dins del repositori Fitxers del vostre Moodle una sèrie de còpies de seguretat de diferents cursos que ha compartit l'IOC.

      La restauració de les còpies de seguretat es pot fer tant amb un usuari administrador o gestor, com amb un usuari professor editor. Tots tres perfils podran restaurar cursos, però des de diferents vessants:

      • El usuaris administradors o gestors podran restaurar la còpia de seguretat com a curs nou
      • Els professors editors només podran restaurar-la dins d'un curs propi.
      Els passos seran els mateixos però l'accés es realitza des de diferents llocs.
      • Administradors i gestors: Administració del lloc | Paràmetres de la pàgina principal | Restaura
      • Professors editors: Administració del curs | Restaura. En aquest cas, és recomanable que el curs no contingui recursos o activitats.
      Accediu des d'on accediu, feu clic a Restaura; s'obrirà una finestra per triar el fitxer per restaurar. Feu clic a Tria un fitxer i seguidament feu clic a Fitxers. Trieu la còpia de seguretat que voleu restaurar.



      En fer clic a Restaura, s'iniciarà el procés de restauració. Es mostrarà un resum del curs on podreu fer-vos una idea del seu contingut. Desplaceu-vos al final de la pàgina i feu clic a Continua.

       A la pantalla següent haureu de triar entre les diferents opcions de restauració:

      •  Com a un curs nou
      •  Sobre el mateix curs
      •  Sobre un curs existent

      El més habitual és restaurar com a un curs nou. Trieu la categoria on voleu restaurar el curs i feu clic a Continua.
      En el cas que vulgueu fer una restauració diferent llegiu amb atenció en què consisteix cadascuna de les opcions.


      A les pantalles següents haureu de fer clic a Següent fins que arribeu a la pantalla final on haureu de fer clic a Inicia la restauració.

      Finalment, el sistema informarà que el curs s'ha restaurat correctament. Feu clic a Continua per veure el curs restaurat.



      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Què és Àgora?

      von Administrador/a Espai de suport - Dienstag, 13. Juli 2021, 14:03
       

      Logotip d'ÀgoraÀgora és un sistema d’allotjament múltiple de Moodle i Nodes (web de centre) que ofereix el Departament d'Ensenyament als centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

      Es pot trobar més informació sobre aquest servei a les condicions d'ús.


      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Què necessito? Moodle o Intraweb?

      von Administrador/a Espai de suport - Montag, 10. März 2014, 17:21
       

      El Moodle és un programari que serveix per fer aules virtuals. La intranet, també anomenada intraweb (nom del projecte en el marc del qual es desenvolupa), està basada en el programari Zikula i serveix per fer la web del centre.

      El Moodle gira en torn al concepte de curs. De manera sintètica, un curs és un conjunt de recursos (informacions), activitats i usuaris amb un rol determinat (professor/a, estudiant, administrador/a). El curs, per tant, està organitzat com una aula, a on els estudiants troben informació i exercicis relacionats amb aquesta informació i els professors disposen d'eines per avaluar els coneixements dels alumnes. El Moodle es pot utilitzar (i s'utilitza) pel treball a l'aula, tot i que està pensat per anar més enllà, permetent el treball des de casa seguint la mateixa dinàmica que es dóna en una aula presencial.

      Portada del moodle de l'Institut de Sant Vicenç de Castellet


      La intranet és una web amb part pública i part privada, concebuda com a element de comunicació interna i externa. La part pública està pensada per mostrar aquella informació que el centre posa a disposició de qualsevol que visita la web. La part privada ofereix eines de gestió i comunicació interna i alguns mòduls amb finalitat docent. La intranet incorpora un sistema de permisos que personalitza la informació que veu cada visitant en funció del nivell d'accés que té concedit.

      Portada de la intranet de l'Institut de Castellbisbal


      Els cursos de Moodle tenen una data d'inici i una de finalització i, per tant, tenen un cicle molt lligat al curs escolar. En canviar de curs, la decisió lògica és esborrar totes les dades generades pels usuaris durant l'any anterior: entregues d'exercicis, participacions als fòrums, converses al xat, ... per tornar a començar de nou, tot inscrivint professorat i alumnat nou a partir de la taula d'usuaris general del Moodle.

      La informació continguda a la intranet es pot canviar completament cada any, però no és necessari que sigui així. La informació pública del centre no acostuma a canviar molt d'any en any i les dades que generen els usuaris (notícies, documents, enviament de formularis, missatges interns, ...) no perden necessàriament vigència en canviar el curs. La intranet no té un caràcter cíclic intrínsec.

      El Moodle i la intranet tenen funcionalitats duplicades, cosa que dóna flexibilitat. És possible utilitzar el Moodle com a entorn per publicar notícies i tenir-hi un fòrum global. També és possible fer Quaderns Virtuals i activitats JClic amb la intranet. Aquesta superposició evita la obligatorietat de disposar dels dos entorns en cas de voler fer un ús parcial d'un d'ells. Per exemple, un centre pot basar el seu treball en el Moodle i utilitzar-lo com a punt de publicació de notícies. Igualment, un centre interessat en potenciar la web pública també pot utilitzar la intranet per treballar amb els alumnes.

      Per tant, l'elecció d'una opció o una altra depèn de l'objectiu que es persegueixi. A Àgora el Moodle i la intranet estan connectats, de manera que es poden traspassar usuaris fàcilment d'un a l'altre, es poden fer inscripcions a Moodle des de la intranet i es pot configurar per a que hi hagi entrada única a través de la intranet.


      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Què s'ha de fer per canviar l'URL d'accés a Àgora?

      von Administrador/a Espai de suport - Donnerstag, 9. Juli 2020, 13:56
       

      Per canviar l'URL d'accés als serveis de Moodle o Nodes del vostre centre, per exemple, per passar de l'enllaç http://educaciodigital.cat/ceip-exemple/moodle a http://educaciodigital.cat/esc-exemple/moodle, cal seguir els passos següents:

      1. Accediu al GUAC per sol·licitar el canvi de nom propi general del centre, aneu a l’opció del menú “Petició generació nom propi per la web i correu del seu centre”. Aquest canvi afectarà només a l'àlies de l'adreça de correu (esc-exemple@xtec.cat enlloc de aXXXXXXX@xtec.cat) i a l'adreça de l'espai web estàtic (com ara http://www.xtec.cat/esc-exemple/). Podeu trobar més informació sobre el canvi de nom propi a aquesta pàgina d'atenció a l'usuari de la XTEC.

      2. Un cop estigui fet el canvi anterior, un gestor/a del centre ha d'entrar a l'espai de gestió dels serveis d'Àgora i acceptar el canvi de nom propi.



      3. Una vegada acceptat, els URL que s'hauran d'utilitzar per accedir als serveis d'Àgora seran els nous (segons l'exemple anterior http://educaciodigital.cat/esc-exemple/moodle i/o http://agora.xtec.cat/esc-exemple/). Mentre no s'accepti el canvi, el nom propi utilitzat en els serveis d'Àgora serà l'antic.

      Important: Cal tenir en compte que un cop s'hagi realitzat el canvi de nom pot ser que alguns recursos deixin de funcionar degut a que continguin enllaços absoluts a l'URL antic. En aquest cas, s'hauran d'editar un a un per actualitzar-los amb l'adreça nova.


      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Si tinc un dubte, problema i/o suggeriment, on l'he de fer arribar?

      von Administrador/a Espai de suport - Mittwoch, 8. Juli 2020, 12:48
       

      En primer lloc el que us recomanem és que, abans d'enviar cap missatge reviseu que no estigui resolt ja a l'apartat de Preguntes freqüents. En cas de no trobar la resposta podeu contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (que trobareu enllaçat a la primera pàgina del portal Àgora) o bé via telefònica. Una altra opció possible és cercar el dubte i/o problema al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) i, si tot i així ningú s'ho ha trobat abans, podeu afegir un tema nou de debat al fòrum adient, indicant, a més del problema, l'URL del centre.

      Per tant, el procediment que heu de seguir per resoldre un dubte o problema és el següent:

      1. Consultar les Preguntes freqüents. Aquest apartat conté les preguntes més habituals relacionades amb els serveis que ofereix Àgora.

        Preguntes freqüents



      2. En cas que no hi hagi cap pregunta que respongui al dubte, fer una cerca al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) per tal de comprovar si algun altre company s'ha trobat abans amb el mateix problema i se li ha donat una resposta.

        Fòrums d'Àgora



      3. Si no hi ha cap fil on estigui resolt el problema/dubte, contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (per poder-ho fer és necessari accedir amb un usuari/ària XTEC) o bé via telefònica o bé enviar una intervenció nova al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) amb una descripció detallada del problema i l'URL del centre.
      SAU

      Administrador/a Espai de suport

      AGORA: Vull donar d'alta a un servei, què he de fer?

      von Administrador/a Espai de suport - Dienstag, 12. September 2023, 10:13
       

      Els serveis Àgora només estan disponibles pels centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

      • Qualsevol centre educatiu amb identificador de la XTEC pot demanar l'alta a qualsevol dels serveis que inclou el projecte Àgora (Moodle o Nodes) des de la pàgina d'alta serveis Àgora. Per poder-ho fer el centre ha de disposar de nom propi. En cas que no sigui així es pot demanar des d'aquesta pàgina d'Atenció a l'usuari de la XTEC.
        • Des del curs 2011/12, només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora els gestors que el centre hagi designat. A la pregunta freqüent "Com es designen els gestors de centre?" s'expliquen els passos que ha de seguir un centre per assignar el primer gestor.
        • Qualsevol dels gestors de centre pot demanar l'alta als serveis d'Àgora des de l'apartat El meu Àgora | Serveis, mitjançant un formulari on haurà de seleccionar els serveis que sol·licita, indicar el càrrec que ocupa dins el centre i acceptar les condicions d'ús.

        • Un cop finalitzat el tràmit, l'alta quedarà pendent de confirmació de forma que els serveis sol·licitats no s'activaran fins que aquesta es resolgui positivament per l'equip Àgora.

      • Les escoles oficials d'idiomes (EOI) amb identificador XTEC i nom propi poden sol·licitar el servei Moodle des del Portal de gestió. Igual que en el cas dels centres educatius només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora-EOI els gestors que el centre hagi designat.

      Administrador/a Espai de suport

      Com importar preguntes a un qüestionari de Moodle des d’un fitxer XML?

      von Administrador/a Espai de suport - Dienstag, 1. August 2023, 14:14
       

      Per fer-ho cal que activeu l’edició del curs i afegiu l’activitat Qüestionari.


      Doneu nom a l’activitat, determineu els paràmetres que vulgueu, i deseu els canvis.

      Després d’haver creat el qüestionari, feu clic a l'eina d'engranatge i accediu a Importa.


      Seleccioneu l’opció Format XML de Moodle. Després carregueu l’arxiu XML i feu clic a Importa.


      Comproveu que s’han importat totes les preguntes i premeu Continua.

      Torneu a la pàgina principal del curs, accediu al qüestionari, feu clic a l'eina d'engranatge i premeu Edita el qüestionari. Afegiu una pregunta del Banc de preguntes.


      Trieu la categoria per defecte amb el nom de l’activitat importada. Seleccioneu les preguntes que vulgueu i premeu Afegeix les preguntes seleccionades al qüestionari al final de la finestra.


      Finalment, les podreu ordenar segons el vostre criteri i Desar.





      Seite:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  (Weiter)