Preguntes freqüents


Apartat amb les preguntes més habituals relacionades amb el projecte Àgora.

Des d'aquesta pàgina es pot consultar l'índex de totes les preguntes freqüents donades d'alta al sistema.


Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  (Next)

A

Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Com demano la baixa d'un servei?

by Administrador/a Espai de suport - dilluns, 23 gener 2017, 1:55
 

En el cas que no estigueu fent ús d'un servei d'Àgora (Moodle, Intranet o Marsupial) és recomanable que feu la sol·licitud de baixa al servei.

 
Per sol·licitar aquesta baixa entreu al Portal d'Àgora amb l'usuari i contrasenya d'un dels gestors del Portal.
 
A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Baixa al servei.
 
Sol·licitud de baixa d'un servei

Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició:
 
Confirmació de baixa
La baixa al servei no es realitza de forma immediata, fins que l'Equip d'Àgora no processi aquesta baixa, encara podreu entrar al servei.
Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Com demano la restauració de la contrasenya de l'usuari "admin" d'un servei d'Àgora?

by Administrador/a Espai de suport - dilluns, 23 gener 2017, 2:14
 

En el cas que hàgiu perdut o oblidat la contrasenya de l'usuari/ària "admin" del Moodle, de Nodes o de la Intranet podeu demanar que sigui restaurada a través del Portal d'Àgora o del Portal d'Àgora-EOI amb l'usuari/ària i contrasenya d'un dels gestors del Portal.

 
A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Restauració de la contrasenya d'admin.
 
Restauració de contrasenya
 

Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició:

 
Restauració de contrasenya
 
La restauració no es realitza de forma immediata. Quan l'Equip d'Àgora processi la sol·licitud enviarà les dades noves de connexió mitjançant un correu electrònic a la bústia del centre.
Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què necessito? Moodle o Intraweb?

by Administrador/a Espai de suport - dilluns, 10 març 2014, 5:21
 

El Moodle és un programari que serveix per fer aules virtuals. La intranet, també anomenada intraweb (nom del projecte en el marc del qual es desenvolupa), està basada en el programari Zikula i serveix per fer la web del centre.

El Moodle gira en torn al concepte de curs. De manera sintètica, un curs és un conjunt de recursos (informacions), activitats i usuaris amb un rol determinat (professor/a, estudiant, administrador/a). El curs, per tant, està organitzat com una aula, a on els estudiants troben informació i exercicis relacionats amb aquesta informació i els professors disposen d'eines per avaluar els coneixements dels alumnes. El Moodle es pot utilitzar (i s'utilitza) pel treball a l'aula, tot i que està pensat per anar més enllà, permetent el treball des de casa seguint la mateixa dinàmica que es dóna en una aula presencial.

Portada del moodle de l'Institut de Sant Vicenç de Castellet


La intranet és una web amb part pública i part privada, concebuda com a element de comunicació interna i externa. La part pública està pensada per mostrar aquella informació que el centre posa a disposició de qualsevol que visita la web. La part privada ofereix eines de gestió i comunicació interna i alguns mòduls amb finalitat docent. La intranet incorpora un sistema de permisos que personalitza la informació que veu cada visitant en funció del nivell d'accés que té concedit.

Portada de la intranet de l'Institut de Castellbisbal


Els cursos de Moodle tenen una data d'inici i una de finalització i, per tant, tenen un cicle molt lligat al curs escolar. En canviar de curs, la decisió lògica és esborrar totes les dades generades pels usuaris durant l'any anterior: entregues d'exercicis, participacions als fòrums, converses al xat, ... per tornar a començar de nou, tot inscrivint professorat i alumnat nou a partir de la taula d'usuaris general del Moodle.

La informació continguda a la intranet es pot canviar completament cada any, però no és necessari que sigui així. La informació pública del centre no acostuma a canviar molt d'any en any i les dades que generen els usuaris (notícies, documents, enviament de formularis, missatges interns, ...) no perden necessàriament vigència en canviar el curs. La intranet no té un caràcter cíclic intrínsec.

El Moodle i la intranet tenen funcionalitats duplicades, cosa que dóna flexibilitat. És possible utilitzar el Moodle com a entorn per publicar notícies i tenir-hi un fòrum global. També és possible fer Quaderns Virtuals i activitats JClic amb la intranet. Aquesta superposició evita la obligatorietat de disposar dels dos entorns en cas de voler fer un ús parcial d'un d'ells. Per exemple, un centre pot basar el seu treball en el Moodle i utilitzar-lo com a punt de publicació de notícies. Igualment, un centre interessat en potenciar la web pública també pot utilitzar la intranet per treballar amb els alumnes.

Per tant, l'elecció d'una opció o una altra depèn de l'objectiu que es persegueixi. A Àgora el Moodle i la intranet estan connectats, de manera que es poden traspassar usuaris fàcilment d'un a l'altre, es poden fer inscripcions a Moodle des de la intranet i es pot configurar per a que hi hagi entrada única a través de la intranet.

Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què s'ha de fer per canviar l'URL d'accés a Àgora?

by Administrador/a Espai de suport - dimecres, 9 novembre 2016, 10:01
 

Per canviar l'URL d'accés als serveis de Moodle o Nodes del vostre centre, per exemple, per passar de l'enllaç http://agora.xtec.cat/ceip-exemple/moodle a http://agora.xtec.cat/esc-exemple/moodle, cal seguir els passos següents:

  1. Obrir una incidència al SAU per sol·licitar el canvi de nom propi general del centre, indicant quin ha de ser el nou. Aquest canvi afectarà només a l'àlies de l'adreça de correu (esc-exemple@xtec.cat enlloc de aXXXXXXX@xtec.cat) i a l'adreça de l'espai web estàtic (com ara http://www.xtec.cat/esc-exemple/). Podeu trobar més informació sobre el canvi de nom propi a aquesta pàgina d'atenció a l'usuari de la XTEC.

  2. Un cop estigui fet el canvi anterior, un gestor/a del centre ha d'entrar a l'espai de gestió dels serveis d'Àgora i acceptar el canvi de nom propi.



  3. Una vegada acceptat, els URL que s'hauran d'utilitzar per accedir als serveis d'Àgora seran els nous (segons l'exemple anterior http://agora.xtec.cat/esc-exemple/moodle i/o http://agora.xtec.cat/esc-exemple/). Mentre no s'accepti el canvi, el nom propi utilitzat en els serveis d'Àgora serà l'antic.

Important: Cal tenir en compte que un cop s'hagi realitzat el canvi de nom pot ser que alguns recursos deixin de funcionar degut a que continguin enllaços absoluts a l'URL antic. En aquest cas, s'hauran d'editar un a un per actualitzar-los amb l'adreça nova.

Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què és Àgora?

by Administrador/a Espai de suport - dimarts, 17 gener 2017, 10:09
 

Logotip d'ÀgoraÀgora és un sistema d’allotjament múltiple de Moodle i Nodes (web de centre) que ofereix el Departament d'Ensenyament als centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

Es pot trobar més informació sobre aquest servei a les condicions d'ús.

Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Si tinc un dubte, problema i/o suggeriment, on l'he de fer arribar?

by Administrador/a Espai de suport - dimarts, 17 gener 2017, 10:29
 

En primer lloc el que us recomanem és que, abans d'enviar cap missatge reviseu que no estigui resolt ja a l'apartat de Preguntes freqüents. En cas de no trobar la resposta podeu contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (que trobareu enllaçat a la primera pàgina del portal Àgora) o bé via telefònica. Una altra opció possible és cercar el dubte i/o problema al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) i, si tot i així ningú s'ho ha trobat abans, podeu afegir un tema nou de debat al fòrum adient, indicant, a més del problema, l'URL del centre.

Per tant, el procediment que heu de seguir per resoldre un dubte o problema és el següent:

  1. Consultar les Preguntes freqüents. Aquest apartat conté les preguntes més habituals relacionades amb els serveis que ofereix Àgora.

    Preguntes freqüents



  2. En cas que no hi hagi cap pregunta que respongui al dubte, fer una cerca al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) per tal de comprovar si algun altre company s'ha trobat abans amb el mateix problema i se li ha donat una resposta.

    Fòrums d'Àgora



  3. Si no hi ha cap fil on estigui resolt el problema/dubte, contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (per poder-ho fer és necessari accedir amb un usuari/ària XTEC) o bé via telefònica o bé enviar una intervenció nova al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) amb una descripció detallada del problema i l'URL del centre.
SAU
Picture of Administrador/a Espai de suport

AGORA: Vull donar d'alta a un servei, què he de fer?

by Administrador/a Espai de suport - dilluns, 23 gener 2017, 12:34
 

Els serveis Àgora només estan disponibles pels centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

  • Qualsevol centre educatiu amb identificador de la XTEC pot demanar l'alta a qualsevol dels serveis que inclou el projecte Àgora (Moodle, Nodes i Marsupial) des de la pàgina d'alta serveis Àgora. Per poder-ho fer el centre ha de disposar de nom propi. En cas que no sigui així es pot demanar des d'aquesta pàgina d'Atenció a l'usuari de la XTEC.
    • Des del curs 2011/12, només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora els gestors que el centre hagi designat. A la pregunta freqüent "Com es designen els gestors de centre?" s'expliquen els passos que ha de seguir un centre per assignar el primer gestor.
    • Qualsevol dels gestors de centre pot demanar l'alta als serveis d'Àgora des de l'apartat El meu Àgora | Sol·licitud de serveis, mitjançant un formulari on haurà de seleccionar els serveis que sol·licita, indicar el càrrec que ocupa dins el centre i acceptar les condicions d'ús.
    • Un cop finalitzat el tràmit, l'alta quedarà pendent de confirmació de forma que els serveis sol·licitats no s'activaran fins que aquesta es resolgui positivament per l'equip Àgora.

  • Les escoles oficials d'idiomes (EOI) amb identificador XTEC i nom propi poden sol·licitar el servei Moodle des del Portal d'Àgora-EOI. Igual que en el cas dels centres educatius només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora-EOI els gestors que el centre hagi designat.

C

Picture of Administrador/a Espai de suport

Com puc importar cursos i activitats SCORM d'Alexandria?

by Administrador/a Espai de suport - divendres, 28 octubre 2016, 1:07
 
Els professors editors del Moodle poden importar cursos i material SCORM directament al Moodle d'Àgora sense necessitat de descarregar la còpia de seguretat d'Alexandria i posteriorment restaurar-la al Moodle.


Per fer-ho cal anar a l'Administració del curs i fer clic sobre Importa des d'Alexandria.


A la següent pantalla disposeu de dues pestanyes, una que diu Cursos i l'altra que diu Activitats Scorm

Importa des d'Alexandria



Importar un curs d'Alexandria a Àgora

Feu clic a la pestanya Curs (és la que es carrega per defecte en accedir-hi) i a la caixa de cerca escriviu el que voleu cercar, per exemple "Matemàtiques". Veureu que el sistema retorna tota una llista de cursos que tenen el text indicat al títol, la descripció o l'autor. 



També podeu fer una cerca més acurada si feu clic a Mostra la cerca avançada.



En aquest cas podreu filtrar per altres camps, com ara el nivell educatiu, àrea curricular, àmbit competencial...


Si feu clic sobre el nom de qualsevol dels cursos que apareixen, es desplegarà la fitxa amb informació sobre el curs (descripció, autor, nivell, àrea, llicència...).

Fitxa del curs


Un cop trobeu el curs d'Alexandria que voleu incorporar al vostre espai Moodle d'Àgora, feu clic al botó Importa que apareix al costat del nom del curs. A continuació, aneu al final de la pàgina i feu clic a Continua. Al pas següent haureu de triar si voleu restaurar-lo sobre el mateix curs o sobre un altre curs. A més, tal com passa a qualsevol altra restauració d'una còpia de seguretat, haureu de decidir si voleu combinar la còpia (en cas que ja tingueu recursos o activitats) o esborrar els continguts del curs per posar-hi els nous. Si feu clic a la segona opció qualsevol activitat o recurs que hi hagi al curs s'esborrarà i no es podrà recuperar.


Feu clic a Continua i finalitzeu la restauració del curs amb normalitat.

Podeu trobar més informació sobre la restauració de cursos a l'enllaç següent: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b3_cursos/04_importar_restaurar


Importar un SCORM d'Alexandria a Àgora

Per importar un material SCORM feu clic sobre la pestanya Activitats Scorm. En aquest cas també podeu fer servir la cerca simple o la cerca avançada. Un cop feta la cerca, feu clic sobre el botó Importa.


Quan finalitzi la importació, podreu visualitzar l'activitat fent clic a Entra.


Si aneu a la pàgina principal del curs, trobareu l'activitat importada al Tema 0 del curs.




G

Picture of Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Com es designen els gestors de centre?

by Administrador/a Espai de suport - dilluns, 23 gener 2017, 1:25
 


Per assignar el primer gestor, el centre s'haurà d'autenticar a l'eina de gestió amb l'usuari/ària XTEC (per exemple, a1234567) i la contrasenya corresponent.

Autenticació del centre al portal
Després d'entrar, per accedir al formulari que li permetrà designar el seu primer gestor, haurà de fer clic a l'apartat El meu Àgora | Gestors.

Per activar un gestor nou cal indicar el nom d'usuari XTEC de la persona a la que es vol designar, sense @xtec.cat. El centre haurà de comunicar a la persona designada que ja pot accedir a l'eina de gestió per sol·licitar serveis i fer altres tràmits.

Abans d'enviar el formulari és molt important assegurar-se que les dades són correctes. 

Dessignar gestor


A partir d'aquest moment tant el centre com el nou gestor podran afegir i esborrar gestors segons les serves necessitats.
Gestor confirmat

Un cop acceptades les funcions de gestió, l'usuari tindrà accés a l'apartat “El meu Àgora”, on disposarà de les opcions següents:
  • Serveis. Mostra informació sobre els serveis d'Àgora (Moodle, Nodes o Intraweb) que ha sol·licitat el centre. Per cada servei indica l'estat en què es troba, l'usuari que n'ha sol·licitat l'activació, l'adreça web (si aplica), la data d'activació i l'espai de disc ocupat i total (si aplica).
  • Enviament de fitxers grans al Moodle. Aquesta opció només apareix si el servei de Moodle està activat. Permet enviar al sistema de fitxers del Moodle fitxers més grans de 10MB.
  • Sol·licitud de serveis. Permet al gestor sol·licitar els diferents serveis d'Àgora en nom del centre al que representa. En la pregunta freqüent "Vull donar-me d'alta al servei, què he de fer?" s'explica com realitzar aquesta sol·licitud.
  • Gestors. Permet assignar nous gestors al centre, fins a un màxim de 4, i/o eliminar algun dels existents. El procediment a seguir és el mateix que s'ha descrit pel primer gestor.
Picture of Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Com funciona la sincronització d'usuaris entre el Moodle i la Intraweb?

by Administrador/a Espai de suport - dilluns, 9 febrer 2015, 12:39
 

Índex de continguts

Inscripció d'usuaris de la Intraweb als cursos del Moodle

Si està configurada la integració del Moodle i la Intraweb podeu inscriure alumnat i professorat als cursos del Moodle directament des de la Intraweb. Per accedir a aquesta opció entreu com administrador/a a la Intraweb i feu clic al botó Administra del bloc de Moodle.

Administra

NOTA: Si encara no heu configurat la Intraweb i el Moodle perquè treballin de forma conjunta podeu trobar tota la informació necessària a la PFM: Què cal fer per tal que la Intraweb i el Moodle d'Àgora treballin de forma conjunta?

A continuació apareixerà la Llista de cursos disponibles. Feu clic a l'enllaç Llistes d'un dels cursos disponibles.

Llista

En fer-ho, us apareixerà la llista de l'alumnat i professorat del curs i, des d'aquesta finestra, podreu afegir-hi professorat i alumnat nou. També en podreu esborrar.

Per inscriure usuaris feu clic sobre l'enllaç Inscriu usuaris al curs.

Inscriu usuaris

A continuació trieu el Grup, i després les Persones i el Rol per realitzar la inscripció al curs. 

Inscriu usuaris

Per acabar, feu clic a Envia i apareixerà una pantalla amb el resultat de la inscripció/preinscripció. Podeu esborrar professorat i alumnat d'un curs des d'aquesta llista.

Inscriu usuaris

El significat de les icones de la imatge anterior és el següent:

Verd

L'usuari/ària està inscrit al curs com a professor/a o com a alumne/a

Groc

L'usuari/ària està inscrit al curs, és usuari/ària del Moodle, però no ho és de la Intraweb

Vermell

L'usuari/ària està preinscrit al curs com a professor/a o alumne/a. Serà inscrit automàticament al curs quan entri al Moodle per primera vegada.

En el moment d'inscriure un alumne/a o un professor/a de la Intraweb a un curs del Moodle, poden donar-se dues situacions:

  • Que l'alumne/a o professor/a ja sigui usuari/ària del Moodle
    • Si l'usuari/ària de la Intraweb ja és usuari/ària del Moodle simplement crea la inscripció. A partir d'aquest moment l'usuari/ària tindrà accés al curs com a professor/a o alumne/a.
  • Que l'alumne/a o professor/a encara no sigui usuari/ària del Moodle
    • Si l'usuari/ària de la Intraweb encara no és usuari/ària del Moodle el sistema crearà una preinscripció al curs. La inscripció al curs es farà efectiva quan l'usuari/ària entri al Moodle a través de la Intraweb per primera vegada.

Si alguna persona inscrita a un curs és usuària del Moodle, però no de la Intraweb, s'informa d'aquesta situació.

ATENCIÓ

  • Els usuaris de Moodle no poden contenir lletres majúscules, per tant és recomanable que els usuaris de la Intranet que es vulguin importar al Moodle no en continguin
  • Un usuari/ària no pot estar inscrit a un curs simultàniament com a professor/a i alumne/a.
  • Un mateix usuari/ària no pot estar inscrit dues vegades a un mateix curs.
  • Només és possible inscriure a cursos a usuaris de la Intraweb, la qual cosa no significa que no sigui possible inscriure a altres usuaris directament des de l'administració del Moodle.

Sincronització d'usuaris entre la Intraweb i el Moodle

El més recomanable és que els usuaris de la Intraweb i el Moodle coincideixin. És a dir, que a ambdues plataformes hi hagi exactament els mateixos usuaris. Un usuari/ària és el mateix per a la Intraweb i el Moodle si té el mateix nom d'usuari/ària en els dos serveis. 

Per sincronitzar els usuaris de la Intraweb i el Moodle entreu com administrador/a a la Intraweb i feu clic al botó Administra del bloc de Moodle:

Administra

A continuació feu clic a l'enllaç Sincronitza els usuaris.
Sincronitza usuaris

En aquesta finestra apareixeran dues llistes, una a sota de l'altra. Depenent de la quantitat d'usuaris que hi hagi als sistemes la pàgina pot arribar a ser molt llarga.

  • En primer lloc trobareu la llista d'usuaris que hi ha a la Intraweb:
Sincronització
Des d'aquesta primera llista podeu:
    • Fer que un usuari/ària connecti al Moodle des de la Intraweb amb validació única entre les dues plataformes.
    • Fer que un usuari/ària validi directament des del Moodle.
    • Crear al Moodle els usuaris de la Intraweb que no són al Moodle.
Per realitzar aquests canvis seleccioneu els usuaris i finalment feu clic a Executa els canvis.

  • En segon lloc trobareu la llista d'usuaris que només són a Moodle:
Usuaris moodle
En aquest cas podeu fer que aquests usuaris es creïn de forma automàtica a la Intraweb. Per fer-ho seleccioneu els usuaris que voleu crear a la Intraweb i feu clic a Crea usuari/ària a la intranet.
Aquests usuaris podran accedir a la Intraweb i el Moodle amb el mateix nom d'usuari/ària i contrasenya que tenien a Moodle. A partir d'aquest moment, apareixeran només a la primera llista.
Podeu trobar més informació al curs D134 - La intranet de centre: gestió i administració. Tingueu en compte que aquest curs fa referència a una versió anterior de la Intraweb i podeu trobar certes diferències.

Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  (Next)