MOODLE: Bones pràctiques amb Moodle. Recomanacions per optimitzar un curs | ||
---|---|---|
Índex de contingutsFormat dels fitxers recomanats
Tipus d'activitats de Moodle com alternativa als fitxers
FORMAT DE FITXERS RECOMANATSÚs de fitxers PDF sempre que sigui possibleLa majoria de les vegades es poden substituir els documents de text i les presentacions de diapositives per fitxers PDF que ocupen molt menys espai. Aquesta recomanació és adient tant quan el professorat ha de posar documents a l'abast de l'alumnat com
quan els ha de rebre mitjançant una tasca. En tots els casos, un cop l'usuari/ària ha enllestit el document, el pot imprimir en PDF i publicar/enviar en aquest format. Mida i format de les imatgesLes imatges són un material molt útil que es fa servir sovint als cursos Moodle. Abans de posar una imatge a un curs és recomanable comprovar que aquesta imatge s’ha reduït i no ocupa més d’uns 800px (aproximadament) d’amplada. A continuació, trobareu algunes recomanacions que us ajudaran a reduir-la:
Podeu fer servir el GIMP per optimitzar la mida d'una imatge:
NOTA: Si, en posar el nom del fitxer, hi poseu també l'extensió que voleu, ja no caldrà seleccionar el tipus de fitxer posteriorment.
Mida i format dels fitxers de soCal saber que el format mp3 és dels més lleugers que es poden trobar. Així doncs qualsevol fitxer de so que s’hagi de posar a un curs Moodle hauria de:
Mida i format dels fitxers de vídeoProcurar, sempre que sigui possible, que els fitxers de vídeo i/o animacions estiguin fora del Moodle. Es poden fer servir diferents serveis per allotjar-lo com Youtube o Vimeo. Prenent aquesta mesura també estalviarem molt espai dins del nostre curs. Tot i així, abans de pujar qualsevol vídeo a aquests servidors externs és important garantir que es disposa dels drets necessaris per publicar-lo. Esquema a mode de resumTIPUS D'ACTIVITATS DE MOODLE COM ALTERNATIVA ALS FITXERSTasques en línia
Sovint es demana a l’alumnat que enviïn documents de text amb escrits fets per ells. Depenent del tipus d’escrit és molt més adient fer servir una “Tasca en línia” on l'alumnat pugui escriure un text i donar-li un format adient per la seva lectura i/o correcció. Bases de dadesAltres vegades es demana a l'alumnat que es descarreguin un document de text per editar i omplir per després trametre’l al tutor/a per a la seva posterior avaluació. Sovint aquest tipus de tasca pot ser substituïda per una base de dades amb diferents
camps a omplir per l'alumnat. D’aquesta manera s'evita tenir el mateix document 20, 30 o més vegades dins del nostre curs Moodle. A l'apartat Activitats avançades dels Materials sobre el Moodle 2 s'explica com elaborar aquest tipus d'activitats. Ús de qüestionaris i/o Quaderns VirtualsUna altra forma d’evitar l’enviament de documents per part de l’alumnat és fer servir els qüestionaris de Moodle que donen la possibilitat de fer un seguiment i avaluació de l’alumnat en línia a l’igual que les bases de dades. D'aquesta forma, a més de
reduir l'espai, també es facilita la correcció. Ús de La meva XTEC per allotjar la documentació per a l'alumnatSovint els materials de consulta proporcionats a l’alumnat estan enllaçats com a documents estàtics que s’han de tornar a pujar en el moment que es modifiquen. MATERIAL DE SUPORTGuies i manuals: Tallers:
Taller obert: "La meva XTEC" |