Autenticació d'usuaris amb un proveïdor extern | ||
---|---|---|
Bones pràctiques al Carrusel | ||
---|---|---|
El Carrusel és un recurs molt útil però també molt cridaner i que pot ralentitzar la càrrega de la vostra pàgina. Aquí teniu algunes bones pràctiques:
A grans trets, el procediment òptim per incloure carrusels a les vostres noticies és:
Amb aquesta edició mínima (marcar i desmarcar la casella de Mostra el contingut sencer) podeu tenir el millor en cada moment.
|
Bones pràctiques amb Nodes. Normes per al bon ús de la mediateca a Nodes | ||
---|---|---|
La "Mediateca" és el component de WordPress que ens permet emmagatzemar diversos tipus de fitxers multimèdia per utilitzar-los en articles i pàgines del lloc web. Donat que Nodes és un sistema compartit entre molts centres, l'espai disponible està limitat i cal aprofitar-lo bé. Aquí teniu uns quants consells que convé seguir per no exhaurir l'espai disponible: Imatges
Àudio
Vídeo
Altres documents
Copyright i drets d'autorCal tenir en compte en tot moment els drets d'autor i copyright al que poden estar subjectes els fitxers que pugeu a la mediateca. Podeu trobar informació sobre això aquí. |
Com funciona l'extensió "Reserves"? | ||||
---|---|---|---|---|
Per accedir a l'extensió de reserves cal que aneu al Tauler del vostre nodes i feu clic a Reserves. Índex de continguts:
Com s'afegeixen els espais i equips a reservar?En primer lloc cal definir els espais o equips a reservar. Per fer-ho, cliqueu a Espais i equips | Afegeix i ompliu els camps següents:
Un cop s'afegeixin espais o equips, els usuaris següents ja podran fer reserves:
* El rol professor s’ha creat expressament per a aquesta extensió però està previst que incorpori altres funcionalitats en un futur. Per assignar el rol Professor als usuaris ho podeu fer de dues maneres diferents:
Com es fa una reserva?Per fer una reserva feu clic a Tauler | Reserves | Afegeix. A continuació ompliu els camps de la reserva començant pel Títol i la Descripció i a l'apartat Paràmetres de la reserva trieu un espai o equip del desplegable. Veureu que es carrega de forma automàtica la imatge il·lustrativa del recurs a l'apartat Informació del recurs i a l'apartat Calendari de reserves es mostren les reserves (en cas que n'hi hagin) fetes sobre aquest espai o equip per poder triar dates que no se solapin. Seguidament trieu la data de la reserva. Podeu fer dos tipus de reserves:
En tots dos tipus de reserves si hi ha algun conflicte a l'hora de crear-la (data solapada per exemple) el sistema mostra un missatge d'error però desa la reserva com a "Pendent" per tal que l'usuari la pugui modificar. Com es poden visualitzar totes les reserves juntes? Per poder visualitzar totes les reserves a un sol calendari aneu a l'apartat Tauler | Reserves | Calendari. Podeu visualitzar les dades de les reserves passant per sobre boleta de color i es mostrarà el detall de la reserva. Si feu clic s'obrirà una finestra amb els detalls de la reserva. O bé fer clic a la caixa i es mostrara el detall de totes les reserves del dia. També podeu navegar pels mesos o canviar la visualització del calendari des dels botons de la part superior dreta. Finalment, podeu seleccionar els recursos a visualitzar (en el cas que n'hi hagi molts) fent clic al desplegable Espais i equips. Notes d'interès sobre l'extensió:
|
Com puc activar el connector d'incidències? | ||
---|---|---|
Per tal d'activar l'extensió de gestió d'incidències al vostre Nodes cal que accediu al Portal d'Àgora amb un usuari gestor de centre. A continuació, cal que accediu a El meu Àgora | Altres sol·licituds i del desplegable, tireu l'opció Activació del mòdul de gestió d'incidències. L'activació del servei no és automàtica i per tant, pot trigar al voltant de 48h en ser activada l'extensió. Un cop s'hagi activat, el centre i els gestors del centre, rebran un correu electrònic informant-los que ja s'ha activat. |
Com puc activar el connector d'inventari? | ||
---|---|---|
Per tal d'activar l'extensió d'Inventari digital al vostre Nodes cal que accediu al Portal d'Àgora amb un usuari gestor de centre. A continuació, cal que accediu a El meu Àgora | Altres sol·licituds i del desplegable, tireu l'opció Activació del mòdul d'inventari digital. L'activació del servei no és automàtica i per tant, pot trigar al voltant de 48h en ser activada l'extensió. Un cop s'hagi activat, el centre i els gestors del centre, rebran un correu electrònic informant-los que ja s'ha activat. |
Com puc activar el connector Polylang? | ||
---|---|---|
L'activació de l'extensió Polylang permet traduir a diversos idiomes alguns dels components de l'espai Nodes, com ara pàgines o articles. Cal tenir en compte que la traducció d'aquests components s'ha de fer de forma manual, un a un, per cada idioma. Per tant, requereix d'una mica més de feina si es vol mantenir la web actualitzada en diversos idiomes.
|
Com puc afegir un menú desplegable sota la capçalera? | ||
---|---|---|
Els menús que venen per defecte als Nodes dels centres es mostra per defecte ocult. Si voleu que el menú aparegui a la part inferior de la capçalera sempre visible podeu seguir les instruccions que es troben en aquest enllaç: https://github.com/projectestac/agora-hacks/tree/master/menu-nodes#readme Veureu que en acabar la càrrega de la pàgina es mostra la part superior del menú en una franja horitzontal. Els submenús apareixen en passar el ratolí per damunt d'aquest menú, o en tocar-lo en dispositius tàctils.
Aquest és un desenvolupament nou i provisional fins que es pugui fer un disseny nou al menú dels Nodes. En cas que trobeu algun error o tingueu algun dubte podeu posar un missatge al Fòrum de dubtes d'Àgora-Nodes. |
Com puc importar usuaris en massa mitjançant un fitxer CSV? | ||
---|---|---|
Nodes permet importar usuaris de forma massiva mitjançant un fitxer CSV. L'extensió que permet aquesta importació ha de ser activada pels administradors d'Àgora. Per poder-la fer servir, cal seguir els passos següents: Activació de l'extensió Importa usuarisPer tal d'activar l'extensió per importar usuaris al vostre Nodes cal que accediu al Portal d'Àgora amb un usuari gestor de centre. A continuació, cal que accediu a El meu Àgora | Altres sol·licituds i del desplegable, tireu l'opció Activació de la importació massiva d'usuaris. A continuació trieu el servei, en aquest cas Nodes i feu clic a Afegeix. L'activació del servei no és automàtica i pert tant, pot trigar al voltant de 48h en ser activada l'extensió. Un cop s'hagi activat, el centre i els gestors del centre, rebran un correu electrònic informant-los que ja s'ha activat. Importació d'usuaris mitjançant un fitxer CSVEn primer lloc caldrà crear el fitxer CSV amb els usuaris a importar. Aquest fitxer ha de contenir com a mínim els camps següents:
Aquí teniu un exemple de fitxer: username;email;password;first_name;last_name Podeu descarregar-lo i fer-lo servir com a mostra. Un cop tingueu el fitxer creat, per importar els usuaris aneu a Eines | Importa usuris. A continuació trieu el rol amb el que voleu importar els usuaris. En termes generals per a alumnat i professorat el rol recomanat seria el de Col·laborador. Un cop importats, en cas de necessitat es pot canviar el rol dels usuaris que sigui necessari. Seleccioneu el fitxer CSV amb els usuaris a importar i feu clic a Inicia la importació. Un cop finalitzi la importació es mostrarà una pantalla similar a aquesta. Feu clic a l'enllaç que mostra la pantalla per veure la llista d'usuaris importats. |
Configuració d'accés a Nodes amb els usuaris del Moodle | ||
---|---|---|
Índex
Configuració al MoodleAccediu amb l'usuari "admin" al vostre Moodle i aneu a Administració del lloc | Servidor | Configuració del proveïdor OAuth i feu clic a Afegir nou client: A continuació el sistema, de forma automàtica generarà la Clau secreta de client. Copieu-la, la necessitareu per posar-la en el moment de configurar Nodes.
Després del canvi de versió d'aquest connector, en cas que no funcioni l'accés, cal comprovar que en fer clic a Edita l'URL de redirecció coincideix amb la següent:
https://agora.xtec.cat/nomdelcentre/wp-content/plugins/wordpress-social-login/hybridauth/callbacks/moodle.php Si no és així, cal modificar-la.Configuració a NodesAccediu al vostre Nodes amb l'usuari "admin" i aneu a l'apartat Opcions | WP Social Login. Ompliu els camps següents i feu clic a Save Settings.
Accés a Nodes amb usuaris del MoodleUn cop configurat quan accediu a Nodes i feu clic a Entra per autenticar-vos, apareixerà la icona de Moodle, feu-hi clic.
A continuació, apareixerà la pantalla d'autenticació de Moodle, un cop hàgiu posat les dades d'accés, el sistema us demanarà permís. Feu clic a Confirma.
Accés a Nodes des del MoodleUn cop configurades totes dues plataformes, des del Moodle també podreu accedir a Nodes fent clic a l'enllaç Entra a Nodes que trobareu al bloc Navegació. |
Configuració d'accés a NODES amb usuaris de Google | ||
---|---|---|
Documentació actualitzada a l'enllaç següent: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/agora-nodes/usuaris/validacio/google |
Configuració de les estadístiques amb Google Analytics | ||
---|---|---|
|
Connector de traducció: GTranslate | ||
---|---|---|
El GTranslate és un connector de traducció instal·lat a tots els Nodes des del gener de 2024. Aquest connector permet, amb un sol clic, traduir el contingut de pàgines i articles. Per tal d'activar-lo cal anar al Tauler | Opcions | GTranslate i definir el lloc on es vol mostrar. A més, també podeu canviar el format de visualització, els idiomes disponibles, etc... Un cop activat, es mostrarà a totes les pàgines i articles del vostre Nodes. En aquest exemple, a la part inferior dreta. |
Elements estructurals | ||
---|---|---|
Nodes funciona sobre WordPress i per tant, treballa amb els seus elements clàssics. Els elements que poden ajudar-vos a establir la vostra estructura de continguts són:
EXEMPLE: Un article que parla sobre un taller de ràdio que es va fer a Sant Jordi en els nivells d'ESO i Batxillerat es podria classificar com:
Els menús no reflecteixen cap estructura jeràrquica de pàgines, etiquetes ni categories. Si voleu replicar l'estructura de pàgines i subpàgines en un menú, s'ha de fer manualment.
Més informació sobre menús i ginys Ja de manera més específica, a Nodes podeu trobar:
|
Gestió de documents de centre | ||
---|---|---|
NODES incorpora un sistema de gestió documental anomenat BP-Docs. Permet incloure tot tipus de documents, etiquetatge, permisos i control de versions. Aquest sistema s’integra molt bé amb els nodes (grups) de la xarxa interna. Per accedir al gestor documental, aneu a http://agora.xtec.cat/nomdelcentre/docs BP-Docs no és un sistema jeràrquic de documents en carpetes. És un sistema basat en etiquetes. En un sistema jeràrquic clàssic, el document només pot estar en un sol lloc. Sense una planificació i un manteniment molt acurat, aquests sistemes tendeixen a la dispersió. El sistema jeràrquic clàssic té una estructura semblant a aquesta: On es troba la programació de 2n d’ESO de matemàtiques? A Matèries/Matemàtiques? A Nivells/ESO/ESO2? Si es delega la gestió en varis usuaris, el problema es pot agreujar si no es fa un control estricte d’on s’ubica cada document. A BP-Docs l'element principal d'organització es l'etiqueta. Si s’etiqueta bé el nostre document, els usuaris podran arribar al document independentment del camí: BP-Docs permet associar el document a un node (grup). Això permet tenir els documents molt a prop quan s’està treballant en un node. Conceptualment, a BP-Docs, es poden crear tres tipus de documents:
1. Document simpleSimplement, heu d’escriure a l’editor, etiquetar i desar el document amb els permisos desitjats. Ideal per documents i comunicats extensió petita o mitjana (ex. actes de claustre o reunions de departament) Per documents més complexos (taules, moltes imatges, etc) o extensos, és millor les altres dues opcions. El cercador de BP-Docs cerca al contingut de la descripció facilitant la localització d’aquest tipus de documents per sobre dels altres dos tipus. 2. Document amb fitxer adjuntPodem adjuntar fitxers amb les extensions habituals (.DOC, .DOCX, .ODT, .JPG, .PNG, .XLS, .XLSS, etc). Tot i que no és obligatori, és convenient afegir l’índex del document com a descripció del contingut ja que, el cercador de BP-Docs no busca al contingut dels fitxers adjunts, només al títol i a la descripció. En un document BP-Docs es poden adjuntar varis documents adjunts. L’avantatge d’incloure un document adjunt o més a BP-Docs respecte a pujar els fitxers a la mediateca és que es pot etiquetar el document i associar-lo a un node.
3. Document amb enllaçosÉs un document de text on el contingut de la descripció inclou enllaços a documents que estan allotjats a repositoris al núvol (Google Drive, Dropbox, Microsoft365, etc.). En aquest cas, s’ha de tenir en compte que hi haurà dos tipus de permisos que aplicaran al document:
Això dona molta flexibilitat. L’avantatge d’incloure un document ja existent (i enllaçable directament des de el núvol) a BP-Docs és que es pot etiquetar el document i associar-lo a un node. El valor afegit que aporta BP-Docs és que permet centralitzar els documents de procedències molt diverses en un sol lloc, classificar-los i associar-los ràpidament a grups d’usuaris (nodes). Arbre de carpetes i documentsSi trobeu a faltar una estructura jeràrquica de carpetes, podeu emular-la fàcilment amb un menú personalitzat i enllaçar directament l’adreça de l’etiqueta. Els menús personalitzats i els seus ginys associats permeten combinar enllaços de tot tipus (externes, a una etiqueta o a un document concret) proporcionant molta flexibilitat.
Per incloure aquest menú a la barra lateral del directori de documents, heu de:
Ara, si fem clic a l'enllaç Secretaria, ens mostrarà només els documents amb aquesta etiqueta: |
Giny amb un menú personalitzat | ||
---|---|---|
A certes pàgines pot ser interessant tenir un menú personalitzat a un bloc lateral. Per fer-ho, només cal que creeu aquest menú i l'afegiu des de l'apartat Ginys del WordPress. Podeu trobar com crear el Giny de menú personalitat a l'Ajuda de XTECBlocs.
Si voleu que un giny és mostri només a una pàgina o categoria concreta, heu d'establir la seva visibilitat amb el botó Visibilitat.
|
Importació de continguts de la Intraweb | ||
---|---|---|
El centres que disposen d'un espai Intraweb disposen, en el seu espai Nodes, d'una eina per copiar continguts de la Intraweb cap al Nodes. Per importar continguts, accediu al vostre Nodes amb un usuari amb permisos d'administració i aneu a Eines | Importa | Intraweb. En cas que no veieu l'extensió, envieu un missatge al fòrum de dubtes de Nodes i us l'activarem. Les dades que podreu importar des de Nodes són les següents:
En cas que no pugueu marcar alguna de les opcions vol dir que a la vostra Intraweb no teniu aquest tipus de contingut i per tant, no hi ha res a importar. La importació es pot executar tantes vegades com sigui necessari. Podeu importar les dades de la Intraweb en vàries vegades: primer els usuaris, després les notícies... Heu de triar també la privacitat amb la que voleu que s'importin els continguts. Trieu el que trieu, després és possible canviar-ho des del mateix contingut però ho haureu de fer un per un (pàgina per pàgina, article per article...). Un cop finalitzada la importació, el sistema mostrarà una pantalla amb el resum de les accions que s'han realitzat. |
Menús | ||
---|---|---|
Accediu a l’apartat Aparença | Menús.
Podeu trobar més informació sobre la creació de menús a l'apartat Els menús del lloc web d'Ajuda de XTECBlocs.
|
Per què a vegades no apareixen les imatges al Nodes? | ||
---|---|---|
Google té un límit de capacitat de descàrrega d'imatges que apliquen per una banda a tot el domini XTEC (tots els àlbums de fotos de tots els usuaris XTEC), per un altra banda al host "agora" o "agoraeoi" (tots els llocs Nodes de tots els centres que "xuclen" fotos ge Google són, per a Google, components d'un mateix servidor, al qual li apliquen una quota màxima de tràfic) i, finalment, segons el tràfic consumit pel client que visita el lloc (l'ordinador de l'usuari que vol visualitzar les imatges). La combinació d'aquests tres factors fa que en alguns moments se superi aquesta "quota màxima" (que mai ens han explicat exactament quina és). Quan això passa, Google et bloqueja tots els àlbums, galeries i fotos "embedides" durant una estona. En aquests moments poden aparèixer requadres negres en comptes de les fotos, però normalment si deixes passar una estona torna a funcionar correctament. Són polítiques de quota d'ús que aplica Google a nivell global. Una alternativa seria fer servir un servei d'emmagatzematge de fotos menys concorregut, com ara Flickr. L'extensió "Àlbum" funciona també amb aquest servei. |
Picasa ha tancat, com puc penjar les fotos a Nodes? | ||
---|---|---|
Podeu penjar les fotos a qualsevol repositori fotogràfic i capturar les adreces de les fotografies fent servir l'extensió Àlbum de Google Chrome. Amb les adreces capturades per l'extensió, podeu fer servir el carrusel del Nodes o generar un carrusel independent. El procediment és el següent:
El carrusel de Nodes té molts paràmetres interessants (permet definir el nombre de fotos per diapositives, el tipus de transició, el temps entre diapositives, etc) però requereix una estona més de configuració que el carrusel nadiu de la extensió. A aquests enllaços podeu trobar més informació sobre l'extensió Àlbum i els carrusels de Nodes. |
Recomanacions per les imatges a la capçalera | ||
---|---|---|
La imatge o imatges de capçalera són una part fonamental de l'estètica i la identitat del vostre web. Algunes recomanacions:
|
Recull d'estadístiques: Koko Analytics | ||
---|---|---|
El Koko Analytics és un connector de recull d'estadístiques instal·lat a tots els Nodes des del gener de 2024. Aquest connector, un cop activat, recull dades de forma automàtica. A diferència d'altres connectors semblants, el Koko Analytics no utilitza cap servei extern, de manera que les dades dels visitants mai es comparteixen amb tercers. Tampoc no es recullen dades específiques dels visitants, només recomptes agregats. Quan accediu al Tauler del vostre Nodes, podreu veure un resum de les dades recollides: A més, accedint a Analítiques, obtindreu dades més detallades: filtre per dates, pàgines més visitades, etc... A banda de les pàgines més visitades, en aquest apartat podreu veure d'on venen els vistents del vostre Nodes: Fent clic a Paràmetres, a la part superior dreta, podreu també revisar i canviar si cal, la configuració del connector per ajustar-la a les vostres necessitats. |
Redirigir la web antiga de centre a NODES | ||
---|---|---|
Per redirigir la web actual del centre cap a Nodes heu de seguir les instruccions següents. Depenent del sistema des d'on voleu fer la redirecció ho podeu fer d'una forma o una altra:
Redirecció des de la web estàtica XTECDescarregueu el fitxer 'index.htm' i modifiqueu-lo amb un editor de text com el Bloc de notes o el Gedit. Redirecció des d'un bloc a XTECBlocsAfegiu un article nou al vostre bloc amb el codi HTML següent. On diu "nomdelcentre" heu de posar el nom propi del vostre centre. Si voleu que la redirecció s'efectui més ràpid, podeu modificar el valor 5 i posar un número més petit, si voleu que sigui immediata, heu de posar 0. Aquest valor es mesura en segons. <script type="text/javascript"> Redirecció des de GoogleSitesEditeu la pàgina principal del lloc web i aneu a Insereix | Més gadgets...
A la pantalla de selecció de gadgets seleccioneu Públic i escriviu a la caixa de cerca el següent: URL redirector modified
Un cop inserit el gadget escriviu l'URL a on es vol redireccionar i el temps d'espera (PageTo i Timeout respectivament), que pot ser de zero segons però tingueu en compte que aleshores editar el lloc web s'haurà de fer molt ràpid.
Finalment, deseu els canvis i comproveu que el lloc web es redirecciona correctament a l'URL que heu posat. |
S'ha desmuntat la web! | ||
---|---|---|
Motiu 1: És molt possible que hàgiu afegit un giny de tipus text i el codi inserit no sigui correcte. Comproveu que es tanquen correctament totes les etiquetes, especialment l'etiqueta div. <div> ...codi... </div> Si oblideu tancar el div amb </div>, l'esquema de la pàgina es desmunta. Podeu accedir directament al tauler (i al giny) amb: http://agora.xtec.cat/nom-propi-del-centre/wp-admin Motiu 2: Heu afegit un giny de Fitxa de centre i no heu omplert el camp Nom de centre. Si no voleu que es visualitzi el nom del centre, podeu afegir un espai en blanc. Motiu 3: Heu esborrat la pàgina que estava fent de pàgina inicial. Heu de crear una nova pàgina d'inici buida amb un tipus de plantilla Portada. Després, aneu al menú superior Personalitza, secció Pàgina d'inici. Definiu com a pàgina d'inici la pàgina que heu creat. |
Sistema de reserves | ||
---|---|---|
Àgora-Nodes incorpora un sistema de reserves propi. Per a més informació vegeu aquesta pregunta freqüent. |
Sistema de subscripcions (Email subscribers) | ||
---|---|---|
L'extensió Email Subscribers permet afegir un sistema de subscripcions de correu de manera que l'alumnat, el professorat i les famílies se'n puguin subscriure als articles de la web del centre. L'extensió permet:
Per accedir a la configuració d'aquesta extensió cal anar a Tauler | Subscripcions
|
Telegram | ||
---|---|---|
NODES. Connexió amb Telegram from Àgora Nodes on Vimeo. Més informació: |