Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -
Nombre de respostes: 8

Hola,

 Avui he aconseguit crear dos carrusels amb fotos del Google Fotos, he utilitzat l'extensió àlbum al Chrome.

http://agora.xtec.cat/ceip-montserrat-suria/categoria/cicle-inicial/

M'ha costat força. Trobo el procés lent. Especialment la part que cal seleccionar les fotos.

Ho veig molt més complicat que amb el Picasa. Suposa invertir més temps per fer un carrusel.

Si miro el carrusel des del web, vaig passant amb les fletxes de dreta i esquerra però quan vull ampliar una foto desapareixen les fletxes i no puc continuar fent la projecció. Funciona així?

A més, quan amplio les fotos no són gaire grans. No sé si ho ho he fet de manera correcta....

Hem podeu ajudar?

Moltes gràcies

Rosa





Fitxer adjunt Captura carrusel Google.GIF
En resposta a ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Rosa Maria,

M'ha costat força. Trobo el procés lent. Especialment la part que cal seleccionar les fotos.

Les fotos en principi (a Flicker o Google Fotos per exemple) se seleccionen de forma automàtica en anar carregant la pàgina on estan, només queden sense seleccionar avatars o imatges petites. Des d'on has carregat les imatges?

Ho veig molt més complicat que amb el Picasa. Suposa invertir més temps per fer un carrusel.

Sí que és més elaborat que l'antic Picasa, però que Google ho hagi tancat ha fet haver de buscar solucions alternatives i de moment, aquesta és la millor que s'ha trobat.

Si miro el carrusel des del web, vaig passant amb les fletxes de dreta i esquerra però quan vull ampliar una foto desapareixen les fletxes i no puc continuar fent la projecció. Funciona així?

Aquest és el funcionament per defecte, es van passant les fotos i si fas clic s'obre en gran.

A més, quan amplio les fotos no són gaire grans. No sé si ho ho he fet de manera correcta....

Aquest paràmetre el pots modificar des de l'extensió, si fas clic a i seguidament canviar els paràmetres de l'apartat Mida de les imatges:


Fins ara,

Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -

Hola Mònica,

Moltes gràcies per contestar tan ràpidament.

Jo crec que no vaig fer bé alguna cosa quan vaig carregar les fotos. Em mostrava moltíssimes fotos, no només les de l'àlbum creat. Hi havia  miniatures amb fotos d'altres àlbums. Vaig tenir una feinada a fer que només seleccionés les que jo volia.

No recordo si vaig canviar el paràmetre de les mides, ja que el carrusel no se'm va crear correctament  a la primera.

Avui des d'un portàtil de l'escola, després de la feinada, amb el Firefox, no podia ampliar les fotos, em sortia un missatge d'error i no s'ampliava.

Em falta temps per practicar i entendre bé el procés. Ho trobo complicat.

Fins aviat,

Rosa



En resposta a ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Rosa,

quan accediu a un àlbum, abans de fer clic a la iconeta de l'extensió recarregueu la pàgina prement la tecla F5. Això és important per no trobar-nos després amb imatges repetides o vistes anteriorment com et va passar a tu.

Fins ara,

Mònica



En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -

Hola!

Moltes gràcies Mònica,

Quina errada!!! Amb F5 la feina es simplifica.

He tornat a fer proves. He creat una categoria (que no és al menú del web) que m'agradaria mostrar-vos:

http://agora.xtec.cat/ceip-montserrat-suria/per-provar-carrusels/

La presentació incrustada: Prova 3. No respecta els marges: es veu a sobre de l'altre article (envio captura des d'un ordinador de l'Escola amb  una resolució de pantalla de 1280 x 1024). Aquest problema es produeix a Firefox i Chrome.

El carrusel de la Prova 2 es veu bé passant les fotos en miniatura, aparentment és com els de Picasa. Però... quan vull ampliar una foto desapareixen les fletxes d'anar endavant i endarrere. No puc fer una projecció a mida gran. M'he equivocat en algun paràmetre?

Crec que la manera més simple és copiar l'enllaç de l'àlbum de Google Fotos a sota d'una foto com he fet en l'article de sota (no es veu a la captura de pantalla).

Què et sembla? Hi ha algú que s'hagi trobat amb aquests problemes?

Fins aviat,

Rosa





Fitxer adjunt Captura.PNG
En resposta a ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Rosa Maria,

la diferència entre la prova 3 i la 2 és que a la 3 has posat directament la presentació de fotos feta amb l'extensió del Chrome (galeria.io) i a la 2 has posat la llista obtinguda de l'extensió a un carrusel de nodes. Així com el Carrusel de Nodes es responsiu, el que genera l'extensió no ho és. Recorda però que, igual que pots modificat la mida de les imatges perquè quan entres siguin més grans, a la mateixa finestra pots modificar la mida de la Galeria.io i fer-la més petita per incrustar-la a un article.

Com ho faria jo, si el carrusel ha d'anar a una caixa faria servir el Carrusel de Nodes, si el carrusel ha d'anar a un article o pàgina sencera pots fer servir qualsevol dels dos, el Carrusel o la galeria.io.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -

Hola Mònica.

Moltes gràcies per fer el seguiment i contestar amb tanta rapidesa.

Crec que no ser explicar el problema que hem detectat. A l'escola fem servir les presentacions per projectar-les a les classes i ens interessa que funcionin amb simplicitat.

El Carrusel de Nodes, té un problema. No es pot ampliar per fer una projecció gran. Quan ampliem una foto no podem continuar la presentació. Ho heu comprovat? He fet alguna cosa malament en el procés?

Envio una imatge per comparar les dues proves. És una imatge d'una foto vertical per tal que veieu les proporcions i la fletxa que permet fer la transició.

Mentre el Carrusel de Nodes funcioni així no el podem fer servir al web. Tampoc no trobem pràctic la presentació incrustada directament (cal modificar la mida per tal que s'adapti a tots els articles).

Les famílies ja tenien l'hàbit de fer servir el Carsusel de Nodes amb Picasa. A nivell d'escola ens estem plantejant anar posant una foto i un enllaç a un àlbum mentre no hi hagi un Carrusel que funcioni de manera similar al de Picasa. 

Fins aviat,

Rosa

Fitxer adjunt carrusels.jpg
En resposta a ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Rosa Maria,

doncs tal com ho expliques sí, segurament la millor solució per vosaltres és posar una imatge i enllaçar-la (o posar l'URL a sota) directament a Google Fotos.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubtes en l'aparença del Carrusel de Google Fotos

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -

Moltes gràcies Mònica,

El tema dels carrusels de Nodes amb Google Fotos és complicat. Abans de traspassar la informació a claustre ho havia d'entendre.

Si es produeixen canvis o novetats ja ens anireu informant.

Rosa