Error en el tauler d'administració de zikula

Error en el tauler d'administració de zikula

per JOSE ASENSIO VILELLA -
Nombre de respostes: 8

Bones.
Tinc la web de l'institut amb zikula 1.3.9 muntada en un servidor linux juntament amb el moodle i un núvol (owncloud).
L'altre dia vaig trametre una notícia a la web i al voler-la editar i entrar al tauler d'administració m'he trobat amb aquest missatge (adjunto captura de pantalla de l'error amb un fitxer adjunt).
La web funciona bé excepte quan entro en el tauler d'administrador i les altres dues webs ( moodle i owncloud) no tinc problemes

  • He reiniciat el servidor vàries vegades (em funciona amb una Debian).
  • He eliminat la base de dades i n'he posat altres més antigues que havia fet còpies.
  • He volcat tota la web de nou al servidor d'una còpia de seguretat que tenia i amb bases de dades de diferents còpies que tenia i que en local em funcionen.
  • Quan treballo en local en l'ordinador servidor del centre em passa el mateix, però cal dir que al posar localhost m'ho redirecciona a iessantramon.xtec.cat, que és la web del centre.
  • Tinc un proxy (PFSense) al centre que em resol les DNS i he buidat la caché sense cap resultat.
  • També he reiniciat tota la xarxa.
  • No sé el què és aquest programa de CloudFlare. No el tinc instal·lat al servidor.
  • He buscat què és aquest error de 522  amb el temps de connexió esgotat i el CloudFlare a internet i no hi trobo cap solució.
  • La web quan entro al tauler d'administració està contínuament connectant.
  • Quan clico a sobre de s'ha trobat una actualització, em surt ten les següents línies: Hi ha disponible una versió nova del nucli de zikula i Descarregueu el nou nucli de zikula 1736.
  • He mirat el log de l'apache i no trobo res.

Alguna idea d'on pot venir el problema?

Gràcies

Josep Asensio
Ins Sant Ramon - Cardona


Fitxer adjunt error_tauler_zikula.png
En resposta a JOSE ASENSIO VILELLA

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Josep,

No tinc coneixement d'aquest tema... però mentre ningú ofereixi més llum, miro de seguir el tema amb tu (sé el que és tenir tot el muntatge web al centre i haver d'afrontar sol tots els problemes...)

Pel que veig, el CloudFlare es pot instal·lar com una extensió d'Apache o t'ofereix fer el filtre ells automàticament redireccionant els teus DNS. Així que tenim tres punts on pot actuar: el teu server, el proxy o les DNS de la XTEC. Jo apuntaria pel server... però el més important és determinar primer aquest punt clarament.

Hem d'entrar al web des del server, però sense redireccions. Si aquí t'apareixen les pantalles d'error, queda clar que el problema està en el server.

- El server es connecta a internet també pel proxy? Tens el proxy a la mateixa màquina? En tot cas no et cal internet per fer la prova, així que pots desconnectar el cable de xarxa (i si el proxy està a la mateixa màquina, desactivar-lo un moment).

- Bé, aixo d'abans és només per estar segur... només cal obrir la intranet directament al server. No sé com tens les redireccions. Posar localhost, la ip... també es pot modificar l'arxiu /etc/host...


Bé, ens dius com va això... i seguim


Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOSE ASENSIO VILELLA -

Bones Joan,

Avui hem estat tota la tarda remenant el servidor. No hem aconseguit res. Sempre dóna el mateix error.

Hem obert la web en local. Hem treballat amb i sense proxy (és extern). Hem canviat configuracions. Hem tornat a instal·lar tota la web i he canviat el Theme (per si de cas), deixant-ne un dels que venen per defecte. He actualitzat  l'apache, el php i el mysql. El log de l'apache tampoc em diu res.

Tinc una web semblant treballant amb un servidor exterior i no dóna aquest problema. La mateixa web la tinc a casa treballant en local i tampoc en dóna aquest error.

Se m'acaben les idees.

Crec que si tinc temps el que hauré de fer és preparar una altre servidor i provar-ho.


Bé, gràcies per l'ajut. Aniré fent proves i si me'n surto ja ho posaré al fòrum.

Josep Asensio


En resposta a JOSE ASENSIO VILELLA

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per ANTONI GINARD LLADO -

      Hola Josep,

L'error diu que no s'ha pogut connectar al servidor update.Zikula.org. Pel que veig, aquest servidor no respon. Has provat de desactivar la comprovació de si hi ha versions noves del Zikula?


Salutacions,


Toni Ginard

Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOSE ASENSIO VILELLA -

Bones,

He estat buscant on es troba aquesta opció a la web per desactivar-la i no sé on trobar-la.

He estat mirant les opcions del tauler de control i no ho veig per enlloc.

He buscat l'error en la base de dades que he exportat en sql i surt l'error que es troba a la taula module-vars, on hi ha updateversion a la variable Zconfig. Adjunto fitxer on surt l'error que he marcat en vermell.


Gràcies

Josep Asensio

En resposta a JOSE ASENSIO VILELLA

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Si vas a l'administració, al mòdul 'Centre de Seguretat', a la pestanya de 'Paràmetres' (de fet, el primer que obre) veuràs que el primer camp controla si vols que miri si hi ha actualitzacions. Així que això ho pots 'tancar' fàcilment.

He fet una ullada als mòduls d'apache i al phpinfo... però no veig res significatiu.

Penso una mica més i et dic alguna cosa...


Joan

En resposta a JOSE ASENSIO VILELLA

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOAN GUILLEN PELEGAY -
Hola Josep,

Bé, per les proves que dius, podem descartar que el problema estigui fora (proxy i demés) així que ja tenim clar que hem de mirar el server.

-Has mirat quins mòduls tens instal·lats a Apache? Caldria veure si a /etc/apache2/mods-enabled tens alguna cosa del CloudFlare. També caldria mirar el phpinfo (ens ho podries adjuntar per si veiem alguna cosa).

-Mentre seguim... sí que hem sembla una bona cosa muntar un server alternatiu. Si la màquina només fa de server dels tres serveis web, no cal que busquis una solució alternativa consistent per solucionar el problema. En 'qualsevol' màquina montes un linux i pots bastir un web server en un moment. De fet, et recomanaria moltíssim (per després) tenir sempre una màquina amb el server instal·lat, configurat  i on vagis també actuaflitzant el codi dels webs (que només calgui abocar-li la còpia de la bd i la dels fitxers de dades)... Això farà que els possibles talls en el servei siguin mínims, i sobre tot t'estalviarà molts maldecaps (és diferent buscar solució a un problema complex quan saps que el servei continua funcionant).

Ens dius això dels mòduls d'Apache i seguim...

Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOSE ASENSIO VILELLA -
Bones,
Adjunto un arxiu de captura dels arxius /etc/apache2/mods-enabled.
També pots mirar el phpinfo a: http://http://iessantramon.xtec.cat/info.php.

Ja és la meva intenció de provar la web en una altre servidor. A veure si el puc acabar de muntar aquesta setmana. Suposo que funcionarà perquè a ho he provat a casa en local i em funciona.

Gràcies

Josep


Fitxer adjunt mods_enabled.jpg
En resposta a JOSE ASENSIO VILELLA

Re: Error en el tauler d'administració de zikula

per JOSE ASENSIO VILELLA -

Molt Bones!!

Problema solventat!!!

He desactivat les actualitzacions, que ho tenia per fer-ho setmanalment i ja no surt l'error.

Extensions => SecurtyCenter ==> Marcar No comprovar actualitzacions.

No sabia on trobar aquesta casella per desmarcar-la.

Moltes gràcies.

Josep Asensio