SPAM

SPAM

per David March Gubieras -
Nombre de respostes: 16

Bon dia,

Aquests dies ens trobem que en el nostre moodle d'Agora amb l'usuari d'administrador i amb altres usuaris de professors apareixen molt enllaços no desitjats i SPAM!!. 

Enllaço petita captura del problema

Us ho podeu mirar si us plau

Gràcies

Salutacions

 

 

En resposta a David March Gubieras

Re: SPAM

per JOAQUIN RUIZ GARCIA -

Hola,

en la portada del nostre moodle també passa, són links de coupondropdown? i no estan el local, si no que apareixen des de qualsevol dispositiu i només accedir al nostre portal moodle, una vegada dins dels cursos desapareixen.

Podeu mirar-lo... és molt molest

Gràcies,

Joaquim

En resposta a JOAQUIN RUIZ GARCIA

Re: SPAM

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Joaquim i David,

sembla que en algun lloc del vostre Moodle s'ha afegit un javascript que està fet això. Hauríeu de revisar curs a curs, la descprició que hi ha, a veure si per allà hi ha algun codi HTML que no hagi d'estar.

Si després de revisar totes les descripcions dels cursos encara us passa ens ho dieu i seguim investigant.

Fins ara,
Mònica

En resposta a JOAQUIN RUIZ GARCIA

Re: SPAM

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Joaquim,

el codi que us està afectant es trobava exactament al curs "LENGUA Y LITERATURA CASTELLANA 4t ESO". A la descripció del curs (Paràmetres del curs).

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: SPAM

per JOAQUIN RUIZ GARCIA -

Hola Mònica,

jo ja m'havia posat a buscar i també havia trobat que el problema hi residia a aquest curs... però com s'elimina? perque encara ara és actiu... I més important encara, que hem de fer per a que no torni a passar?

Moltes gràcies. 

En resposta a David March Gubieras

Re: SPAM

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola David,

En el vostre cas, en el curs "Estada a l'Empr. 1 Bat" hi havia també un codi maliciós que ja hem esborrat. 

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: SPAM

per Montse Pujol i Caimel -

Hola,

Al meu centre també ens hi hem trobat. Des del meu ordinador no m'apareixen aquests anuncis ni al Chrome ni al Mozilla, però hi tinc instal·lat l'AdBlock. Al centre, ho he atribuït a un troià de publicitat, però no he sabut detectar-lo. Fins i tot ho he dit al coordinador d'informàtica i em deia que només apareixia amb el Mozilla. També val a dir que només apareixia a la pàgina principal. Em podeu dir també si hi tenim codi maliciós?

Gràcies,

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: SPAM

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

ens pots dir exactament on t'apareix la publicitat? ens pots enviar una captura de pantalla? a nosaltres no ens surt res i durant aquests dies, que hem entrat força vegades per dubtes tampoc ho hem detectat.

Fins ara,

Mònica

En resposta a David March Gubieras

Re: SPAM

per Immaculada Vilatersana Lluch -

Bona nit,

Al Moodle del nostre centre sembla que també li ha entrat Spam, en concret en un curs obert, accessible per a visitants.

Us adjunto un arxiu amb quatre captures, per si m'ho podeu confirmar.

Tenint en compte el que s'ha dit sobre el tema, he procedit a la "busqueda y captura" dels scripts amagats. He trobat tres etiquetes amb uns scrips que he procedit a esborrar. Espero que amb això sigui suficient.

Ara, la meva pregunta és: com és que s'amaguen aquests scripts? cal tenir alguna precaució  especial i concreta  a l'hora d'editar els cursos ? que es pot fer per a prevenir aquests tipus de problemes?

Gràcies.

Salut,

 

Immaculada vilatersana

En resposta a Immaculada Vilatersana Lluch

Re: SPAM

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Immaculada i la resta,

estem mirant d'esbrinar què deu haver passat. Ara mateix ja no teniu cap publicitat.Si us torna a aparèixer ens aviseu i ens dieu on es troba el codi abans d'esborrar-lo.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: SPAM

per JOSEP BORRAS MORA -

Bon dia,

Al nostre centre ens passa també, en concret al curs Anglès C1. Sospito que el codi maliciós està a l'etiqueta News and magazines.

A mi em va passar el curs passat i vaig poder trobar l'origen. Hi ha alguna manera d'esbrinar on està el codi aquest i si n'hi ha en algun altre lloc del curs?

Gràcies

En resposta a JOSEP BORRAS MORA

Re: SPAM

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Josep,

arrel dels vostres missatges hem vist que s'estan incloent missatges estranys a alguns cursos de Moodle. Per tal de detectar on es troben aquests codis, hem afegit una eina nova al Moodle que estarà disponible a partir de demà. En quan estigui disponible publicarem una notícia i una PMF amb els passos a seguir.

Pel que fa al curs que indiques, he eliminat el codi que apareixia a  l'etiqueta i, tot i tenir pinta de ser-ho, en deuen haver més que aquest perquè la publicitat segueix apareixent. El millor serà que espereu a demà a que l'eina estigui disponible.

Per altra banda, també ens seria d'utilitat saber en quin moment exacte (quin dia) vau començar a detectar aquesta publicitat. 

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: SPAM

per JOSEP BORRAS MORA -

Hola Mònica,

Gràcies, segur que això ajudarà, esperem les vostres notícies.

La primera notícia que tenim que passés això és del dissabte 27 de setembre.

Salut,

Josep