Autenticació a moodle amb compte google

Autenticació a moodle amb compte google

per IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ -
Nombre de respostes: 21

Hola,

Ja hem aconseguit que funcioni l'autenticació amb Oauth2 de Google. El problema és que vaig fer una prova amb el meu compte de gmail i automàticament em va crear compte a moodle.

Nosaltres volem restringir aquesta autenticació de manera que només funcioni per a comptes ja existents a moodle o, en el seu defecte, només per a comptes del google apps del centre, és a dir @institutvidreres.cat.

Com que no volem que qualsevol compte de google pugui crear-se un perfil al nostre moodle de moment hem deshabilitat el complement. Tot i així manté el botó "Entra amb google" encara que no funciona.

Com es fa per restringir l'accés?

Gràcies,

Irene

En resposta a IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Irene,

a partir de la propera pujada ja podreu limitar l'accés. Hem afegit un paràmetre nou a la condiguració del Oauth2 de Google que us permetrà afegir el vostre domini per tal que només aquests usuaris puguin accedir al vostre Moodle.

Pel que fa al botó "Entra amb google" pel que he vist encara surt perquè no heu ocultat el connector. Haurieu d'anar a Administració del lloc Connectors Autenticació Gestió de l'autenticació i fer clic a l'ullet per tal d'ocultar-lo.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ -

Un altre suggeriment (no sé si ja és així): es pot fer que en crear el compte a moodle agafi com a nom d'usuari a moodle el mateix que té al correu (tot sense @institutvidreres.cat)?

Amb les proves que he fet posa moodle_vidreres1 (2, 3...), essent moodle_vidreres el prefix del nom d'usuari que hem fixat.

Pel que fa al connector, l'he inhabilitat però torna a sortir el botó i, a més, és funcional. Adjunto captura de pantalla de com està ara (he desat els canvis després de tancar l'ull).

Irene

Fitxer adjunt gestio-autenticacio.png
En resposta a IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Irene,

això que demanes dels noms d'usuari no és possible. Si voleu canviar-ho, haurà de ser l'administrador del Moodle que ho faci.

Pel que fa al botó d'entrada mirarem de solucionar-ho de cara a la propera actualització. Ara mateix, el que hauries de fer es esborrar les credencials perquè ningú pugui entrar. De totes maneres, ara ja s'ha fet la pujada i ja pots trobar un camp nou que es diu "Dominis de correu permesos" que soluciona el primer que ens vas reportar.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ -

Gràcies Mònica.

Si no es pot capturar el nom d'usuari, llavors seria possible que només s'identifiquessin a moodle amb el compte google els usuaris que ja tinguin compte a moodle? Aquí sembla que diu això, no sé si ho entenc bé: https://www.google.com/enterprise/marketplace/viewListing?productListingId=8109+5550910277807904431&pli=1

Perquè l'alternativa és que els nous usuaris es diguin prefix1, prefix2... i anar canviant el nom d'usuari un per un o bé esperar que tothom s'hagi identificat i llavors fer una càrrega massiva per actualitzar el nom d'usuari tot mantenint el correu electrònic (no sé si es pot fer, això). És així?

Irene

En resposta a IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Pau Ferrer Ocaña -

Hola Irene,

El que fem servir a l'Àgora per autenticar usuaris no és el mateix mètode que has trobat al marketplace de Google. Nosaltres apostem per una integració que puguem controlar i estem fent les millores necessàries per satisfer les vostres necessitats. 

D'altra banda, és molt complicat capturar el nom d'usuari del correu, la complicació no és tècnica sinó d'ús. No podriem decidir que fer en cas de que aquell nom d'usuari ja estigués agafat per exemple. De tota manera ho estudiarem i, si trobem una solució vàlida, ho aplicarem.

La solució que proposes està en bloquejar la creació de nous usuaris. Per fer-ho cal anar a Administració del lloc > Connectors > Autenticació > Gestió de l'autenticació. I marcar la opció "Evita la creació de nous comptes durant el procediment d'autenticació".

La alternativa que proposes, de canviar el nom d'usuari un cop creat, és també una solució.

Salutacions,

Pau

En resposta a IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Pau Ferrer Ocaña -

Afegeixo una nota, quan un usuari es crea des de l'autenticació de Google, l'usuari només pot entrar d'aquesta manera i per tant, tant és quin nom d'usuari tingui ja que no el necessitarà per res a no ser que l'administrador li canvii el mètode d'autenticació a manual i aleshores també pot aprofitar per assignar-li un username.

En resposta a IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Irene,

des de l'actualització d'avui, quan un usuari/ària entra al Moodle a través del seu compte de Google Apps, en cas que el compte no existeixi al Moodle farà servir el nom d'usuari del correu. Si aquest nom d'usuari ja existís al Moodle aleshores farà servir el que s'hagi indicat als paràmetres de la configuració.

Fins ara,

Mònica

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per JUAN MARTIN PUNTADA -

Hola Mònica,

La actualització feta el dia 30/9 te algún error a l'hora de seleccionar el nom del usuari del moodle o del email.

Fins ara tenia un usuari que accedia pel connector OAuth i agafava el nom d'usuari de la compta google, aquest estava enrolat a un curs i funcionant OK, però desde que s'ha fet el canvi quan aquest usuari intenta entrar es mostra l'error "error/couldnotgetuseremail"

He esborrat l'usuari i intento accedir novament, com si fos nou, amb l'usuari google i tornem amb el mateix error. Aquest matí funcionava tot bé però des de el canvi falla i per l'error sens dubte te a veure amb la funcionalitat de seleccionar el nom des de el email. 

Salut.

 

Joan Martín

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per JOAQUIN RUIZ GARCIA -

Hola Mònica,

deu ser un error generalitzat, al nostre moodle passa exactament el mateix. El problema és que aquesta és la única forma de validar-se de molts usuaris i per tant és innacessible.

Moltes gràcies

Joaquim

En resposta a JOAQUIN RUIZ GARCIA

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola,

arrel de la darrera actuatlizació Google ha afegit un pas nou a la configuració. Per tant, heu d'accedir amb el compte que ho vau fer a l'enllaç https://code.google.com/apis/console#access i configurar el següent:

Accediu a l'apartat APIs, que hi ha al bloc lateral esquera,

googledocsrepository1.png

i poseu a ON el botó Google+ API:

apps_education11.png

Estem acabant de revisar si fent aquest canvi ja funciona correctament o cal prendre alguna altra mesura.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per JUAN MARTIN PUNTADA -

Hola Mònica,

He activat la API que comentaves i de moment es pot entrar i no surt l'error esmentat, si trobo alguna cosa us informo.

Salut.

Joan Martin

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per JOAQUIN RUIZ GARCIA -

Hola Mònica,

ara sembla que torna a funcionar amb aquest canvi.

Seguirem atents.  Moltes gràcies

Joaquim

 

En resposta a JOAQUIN RUIZ GARCIA

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Montse Pujol i Caimel -

Ja està! Tamé ens funciona!

Gràcies, Mònica i equip!

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Montse Pujol i Caimel -

Hola,

Avui, han intentat connectar-se dos companys amb el seu compte del domini, que és una de les extensions que vaig posar com a permesa,  i no els ha deixat. Els diu que no és cap dels dos dominis permesos. 

Em podríeu dir si haig de tocar alguna cosa més? El que m'estranya és que jo sí que hi he pogut accedir, no sé si és perquè ja hi havia accedit

Gràcies!

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Montse Pujol i Caimel -

Ara ja no hi puc accedir ni jo... Em surt aquest missatge:

 

google%20apps.png

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

després de la darrera actualització, i a causa d'uns canvis que ha fet Google heu de fer un pas addicional a la configuració de Google. Ho trobaràs un parell de missatges més amunt dins d'aquest mateix fil (escrit per mi) i també vam fer-vos arribar un correu electrònic a tots els centres que teniu l'autenticació amb Google configurada per tal que poguéssiu fer aquesta modificació.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica,

Ja vaig fer això que dius, i hi podia entrar tant dimecres com dijous. Divendres, els companys no podien accedir-hi, però jo si. I diumenge ni jo.

Adjunto imatgeapis.png

Per això deia si havia de tocar alguna cosa més, perquè amb aquest pas em donava errors igualment. Potser he desconfigurat alguna cosa sense voler.

https://agora.educat1x1.cat/ies-dperramon/moodle/login/index.php

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

no està activada. La que ha d'estar activada és al que es diu "Google+ API", tu tens "Drive API" (perquè funcioni el repositori de Google Docs al Moodle) i Gmail API.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per Montse Pujol i Caimel -

Santa Llúcia em conservi la vista!!

Gràcies! Ara hi he pogut entrar jo. Passaré la veu perquè hi entrin els companys, a veure si hi ha algun problema.

Montse

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació a moodle amb compte google

per IRENE SALOME MARTINEZ PEREZ -

Hola de nou,

He tornat a fer proves. He activat l'API, restaurat els paràmetres del connector (que havia eliminat per tal que no sortís el botó de Google) i he intentat entrar amb les dades de google (correu i contrasenya) d'un compte manual que ja existia amb aquest mateix correu electrònic i... ha funcionat! A més, ha conservat el nom d'usuari.

Entenc, doncs, que ara tot l'alumnat es pot identificar amb el compte de google de l'institut o amb el compte manual de moodle, de manera indistinta, correcte?

Només un comentari. Tal i com va recomanar en Pau he activat la el paràmetre que evita la creació de nous comptes durant el procés d'autenticació. Si ara intentes entrar amb un correu que no existeix a cap usuari dóna aquest error:

"No teniu permís per fer servir aquest lloc. Contacteu amb el vostre administrador/a i pregunteu com activar el vostre compte."

Fins aquí correcte. Però si vols tornar-te a identificar, en clicar el botó de google torna a sortir l'error anterior, com en un bucle. Has de canviar de navegador per poder entrar. No és important però pot ser un inconvenient si algú s'equivoca en escriure l'adreça.

De nou moltes gràcies!!!

Irene