Problemes connexió Moodle i Google apps per a educació

Problemes connexió Moodle i Google apps per a educació

per Institut Narcís Monturiol . -
Nombre de respostes: 4

Benvolguts

Al nostre centre tenim un domini narcismonturiol.cat i estem ucomençant a tilitzar els serveis de Google Apps per educació. So també usuaris de Moodle d'Agora. 

Després de seguir les vostres orientacions en relació a la connexió entre Moodle i Google (per tal que els usuaris utilitzin el mateix correu i accés a les dues plataformes) em trobo que en posar una adreça i la clau d'accés em surt el següent missatge d'error: 

phpCAS errorphpCAS::client(): type mismatched for parameter $server_version (should be `string') in /dades/html/moodle2/auth/cas/auth.php on line 207

Us poso les credencials que em surten a Google per si veieu alguna incorrecció: 

Client ID for web application

CLIENT ID   699724796802-p2ikotpps.googleusercontent.com

EMAIL ADDRESS  699724796802-p2ikotvdd42ihgeloper.gserviceaccount.com
CLIENT SECRET  XFFx1hb-6bU4ZMMav

REDIRECT URIS 
  • http://agora.xtec.cat/ies-m-narcismonturiol/moodle/admin/auth_config.php?auth=googleoauth2/google_redirect.php

JAVASCRIPT ORIGINS 

  • http://agora.xtec.cat

 

Una altra qüestió: Cal que activeu alguna cosa a Moodle per fer aquesta connexió?

 

 

Gràcies per avançat

 

 

Carles Saura

 

INS Narcís Monturiol

 

 

 

 

(Editat per Administrador/a XTEC - Missatge original enviat el diumenge, 14 setembre 2014, 20:13)

En resposta a Institut Narcís Monturiol .

Re: Problemes connexió Moodle i Google apps per a educació

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Carles,

sembla que el problema és a la configuració a Google.

A l'apartat Redirect URl has de posar: http://agora.xtec.cat/ies-m-narcismonturiol/moodle/auth/googleoauth2/google_redirect.php

Prova a veure si fent aquest canvi et funciona l'autenticació via Google.

Fins ara,
Mònica

PD: hem editat el teu missatge eliminant par de les credencials que havies afegit per qüestions de seguretat.

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Problemes connexió Moodle i Google apps per a educació

per Institut Narcís Monturiol . -

Gràcies Mònica

he fet el canvi de l'URI com em vas dir. Ha millorat però encara no permet entrar amb un compte de google.

Ara apareix una etiqueta com de google groups a la pantalla. En clicar en primer cop m'ha demanat permisos per accedir als comptes. Després ja ha donat un error semblant al que et vaig enviar al primer missatge. Ara dona un altra eror dintre d'una pantalla de moodle del tipus

S'ha produït un error en escriure a la base de dades.

Més informació d'aquest error

 _______________________

Una altra qüestió:

Sóc un tant inexpert en tot això i voldria saber si el compte de google s'ha d'entrar a les finestretes de l'dentificador i contrasenya de Moodle o la confirmació del compte es fa amb posterioritat en clicar accés a través de Google.

Una altra qüestió: cal tenir introduïts els comptes de google dels usuaris en el directori d'usuaris de moodle?   

Gràcies novament

 

Carles Saura

Director

INS Narcís Monturiol

 

 

En resposta a Institut Narcís Monturiol .

Re: Problemes connexió Moodle i Google apps per a educació

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Carles,

l'error surt perquè el Prefix del nom d'usuari/ària s'ha de posar amb minúscules. Si ho canvieu a la configuració ja us hauria de funcionar. De totes maneres, ho arreglarem de cara a la propera actualització perquè no es doni aquesta limitació.

Pel que fa a la forma d'autenticar-se, els usuaris sempre hauran de fer clic a "Entra amb Google", no han d'omplir la caixa d'autenticació del Moodle. Aquests usuaris es crearan de forma automàtica dins del Moodle i per tant, no els heu de crear abans.

Fins ara,
Mònica