Rol Mentor/Tutor/Pares

Rol Mentor/Tutor/Pares

per OSCAR PERIS COLOM -
Nombre de respostes: 25

Hola,

He creat, dintre del moodle de centre, un nou rol anomenat Mentor/Tutor, amb la finalitat de donar accés als pares/mares al progrés acadèmic dels seus fills/filles, és a dir, informant les famílies dels alumnes de les activitats/cursos, ... on estan inscrits els seus fills. Ho he fet tal i com ho descriu a: http://docs.moodle.org/27/en/Parent_role

El problema que em trobo és que en el moment d'assignar aquest rol a un alumne en concret (en el meu cas "Alumne prova", inscrit al curs de "Ciències per al món contemporani (1r Batx A)") no hi ha l'opció "assignar funcions relatives a aquest usuari" com es veu a la imatge següent:

Configuracio1.png

En comptes de tenir l'opció, que es veu a la imatge següent, extreta del mateix moodle.docs:

 Configuracio2.png

Em podríeu resoldre aquest dubte, sisplau?

Moltes gràcies,

 

Oscar Peris

Institut XXVª Olimpíada

Barcelona

En resposta a OSCAR PERIS COLOM

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Oscar,

hem estat mirant el vostre Moodle i sí que apareix l'opció.

parent.png

Suposo que ja ho heu solucionat. Si no és així ens ho dieu i ens ho tornem a mirar.

Fins ara,

Mònica

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per OSCAR PERIS COLOM -

Moltes gràcies, ja ho hem pogut resoldre.

En resposta a OSCAR PERIS COLOM

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola,

He creat el rol «pares», i em sembla que ho he fet bé seguint les instruccions que es donen. Ara bé, després d'això, què haig de fer? He de crear els usuaris de pares un per un i assignar-los un per un? Haig de pujar un arxiu .csv des del Saga? No me'n surto.

He intentat fer una prova assignant el pare d'un alumne a un alumne i li he posat una contrasenya 0000. Quan hi he accedit amb el seu nom d'usuari i la seva contrasenya no he pogut passar de la primer pàgina. Les inicials d'aquest alumne són O. C. de 3r A.

Gràcies, i perdoneu si la pregunta és una mica simple...

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

hem revisat la configuració i tot és correcte. Un cop accedeix el pare, veu un bloc a la dreta que es diu "Pares" on ha de fer clic al nom del fill. Un cop ha accedit al perfil del seu fill ha de fer clic al curs on vol anar i seguidament, des del menú Navegació podrà veure els continguts del curs i demés. Ho trobaràs explicat i amb alguna captura a la pàgina següent: http://docs.moodle.org/26/en/Parent_role#How_a_parent_sees_their_child.27s_activities

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica,

Si intento entrar amb l'usuari del pare al curs del fill, no aconsegueixo entrar-hi. Haig de configurar el curs d'alguna manera especial?

Gràcies per endavant!

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

quan accedeixes amb l'usuari del pare has fer el següent:

  1. Fer clic al nom del fill que surt al bloc de la dreta que es diu "Pares"
  2. Fer clic al curs on vols anar
  3. Des del menú Navegació podràs accedir per exemple als Informes d'activitat | Qualificacions, o fent clic al nom curt del curs (en aquest cas 001ORI) als continguts del curs que veu l'alumne. T'adjunto una imatge de mostra:

roltutor.png

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica, 

Gràcies per l'enllaç al material formatiu. M'anirà molt bé i em sembla que ja tinc feina si m'hi vull entretnir aquest estiu.

Quant a l'error que em dón quan clico el curs és el que adjunto. Per això deia si s'havia de fer algun canvi al curs o què podia passar, perquè em diu que no és membre del grup. Potser he fet alguna cosa malament en l'assignació del rol...

I pel que fa a les còpies de seguretat del moodle 1.9, demà les penjaré, que avui he estat fora i no he pogut. Així que ho hagi fet t'ho notifico.

Gràcies de nou, per la paciència i l'eficàcia!

Montse

Fitxer adjunt error.png
En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

ara veig que de tots els cursos que té l'alumne només dóna error al que mostres a la captura, just aquest no l'havia provat!

Per tal que no aparegui aquest error cal configurar el curs sense imposar els grups separats: Imposa mode grup "No". Un cop canviïs aquest paràmetre t'hauria de funcionar correctament.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica,

Sí, ara ja funciona, gràcies, però quan accedeixo a les qualificacions només veig alguna cosa dels continguts remots. Jo hi tinc un munt de hot potatoes i no me'n surt la qualificació de cap. És possible que no me'n surti cap perquè vaig reiniciar el curs o per què no m'han de sortir? És que m'interessaria que es veiés el qualificador de la forma més fidel possible a com ho veu l'usuari. Ara mateix es veuen molt poques coses al qualificador, i no sé si haig de tocar més coses al rol de «pares», em fa por que si ho toco no faci alguna cosa més "general", no sé si m'explico...

Una altra qüestió, i ja veig que m'estic convertint en una mena de tortura: quan vull que els pares hi accedeixin, haig de crear un usuari i una contrasenya per a cada un d'ells? Amb el que he provat ho he fet així, però no sé si és operatiu fer-ho així o és una pèrdua de temps.

Gràcies de nou, i perdoneu per la insistència

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

Sí, ara ja funciona, gràcies, però quan accedeixo a les qualificacions només veig alguna cosa dels continguts remots. Jo hi tinc un munt de hot potatoes i no me'n surt la qualificació de cap. És possible que no me'n surti cap perquè vaig reiniciar el curs o per què no m'han de sortir? És que m'interessaria que es veiés el qualificador de la forma més fidel possible a com ho veu l'usuari. Ara mateix es veuen molt poques coses al qualificador, i no sé si haig de tocar més coses al rol de «pares», em fa por que si ho toco no faci alguna cosa més "general", no sé si m'explico...

Si et fixes, les qualificacions que veu el pare/mare són les mateixes que veus tu al qualificador, per tant està funcionant correctament. Si dius que vas reiniciar el curs, és possible que sigui el motiu pel qual no apareixen. En principi el qualificador mostra el mateix que veus tu o l'alumne/a.

Una altra qüestió, i ja veig que m'estic convertint en una mena de tortura: quan vull que els pares hi accedeixin, haig de crear un usuari i una contrasenya per a cada un d'ells? Amb el que he provat ho he fet així, però nosé si és operatiu fer-ho així o és una pèrdua de temps.

Sí, has de crear un usuari per cada pare/mare i assignar-lo a l'alumne/a en qüestió. Els usuaris els pots crear mitjançant un CSV tots alhora, però l'assignació (que sapiguem de moment) l'has de fer de forma manual.

Pots trobar informació sobre la càrrega d'usuaris mitjançant CSV a l'enllaç següent: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b10_usuaris/03_registre#carrega_d_usuaris

Fins ara,

Mònica

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola, Mònica!

Gràcies de nou per la resposta tan ràpida. Ara bé, les qualificacions que veig jo amb el rol «alumnat» i el rol «pares» és diferent. T'adjunto dues captures de pantalla perquè vegis una i altra. 

M'interessaria que el veiessin les famílies fos el més fidel possible al que veu l'alumne. otser em falta reconfigurar el rol de «pares» d'alguna altra manera.

Fitxer adjunt rolpares.png
En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

I com que només puc pujar un fitxer t'adjunto el rol «alumnat» en un altre missatge

Fitxer adjunt rolalumnat.png
En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

no has de fer res més, està tot ben configurat. Hem detectat que hi ha un error al Moodle i per això no es veuen totes les activitats. Hem pres nota per tal de resoldre-ho durant l'estiu.

Us mantindrem informats.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica,

Quan comptes que pot estar arreglat, durant l'estiu, a principis de curs...?

Gràcies

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

farem el possible perquè a l'inici de curs estigui solucionat si està en les nostres mans. És un error que afecta a Moodle, no és només un problema d'Àgora.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Gràcies, Mònica, suposo que ja ho informareu!

Tinc una sort trobant-me amb problemes, hahahaha

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

des d'ahir a la tarda, el "Rol Mentor/Tutor/Pares" ja funciona amb normalitat.

Si detecteu alguna altra errada ja ens ho direu.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola, Mònica:

Em sap greu, però jo ho continuo veient igual. Les qualificacions que jo veig com a professora són molt més elaborades i precises que el que es veu amb el rol Famílies. A més, en aquest bloc només es veuen les qualificacions (si és que es veuen) dels continguts remots. Potser tinc alguna cosa mal configurada, m'ho podeu mirar?

http://agora.educat1x1.cat/ies-dperramon/moodle/

Gràcies, Mònica.

Montse

Fitxer adjunt rolmentor.png
En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

quan accedeixes a perfil del alumne/a, tries el curs concret del que vols mirar les qualifcacions abans d'anar a Qualificació?

Si fent aquest pas intermig segueixes sense veure-ho ens hauries de passar el nom d'usuari del tutor/a (mentor) i dir-me quin és el curs per mirar-ho de nou.

Quan

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica,

Segur que dec haver fet alguna cosa malament. El «pare» és fserra, de 4t A, i l'alumne és Fantasma Serra. Si entro pel curs, em diu que no estic inscrit al curs, i si vaig directament a les qualificacions em surt un resum dels continguts remots dels diversos cursos de l'ESO i res més, imatge que ja us vaig adjuntar. No sé què dec haver fet malament.

Gràcies per endavant,

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

en el cas d'aquest curs és que té grups serparats i forçats. Hem solucionat el problema i a partir de dimarts vinent ja funcionarà correctament. A banda dels permisos que ja has donat al rol "Família" hauràs d'afegir aquest:

  • moodle/site:accessallgroups

Tingues en compte que a cursos sense grups definits el rol sí que està funcionant correctament.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per Montse Pujol i Caimel -

Hola Mònica!

Això sembla la recerca del Graal. Gràcies per tot.

Entenc que a partir d'ara ja no cal fer res més? Que ara ja només caldrà assignar cada familiar al seu fill, doncs. 

Una cosa més, però, per assegurar-me'n: cal crear un usuari per a cada un dels familiars que vulguin accedir al moodle (que potser ho seran tots). HI ha alguna manera ràpida de fer-ho? (si no, em semblarà que és fer puntes de boixets); m'imagino que crear un .csv deu ser la forma més ràpida, però no sé com aparellar-los, existeix això?

Gràcies de nou, Mònica!

Montse

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

si ja has afegit el permís que et deia al missatge anterior ja no cal que facis res més.

Per pujar els usuaris sí que ho pots fer amb CSV però, l'aparellament (que nosaltres sapiguem) s'ha de fer de forma manual.

Fins ara,

Mònica

En resposta a Montse Pujol i Caimel

Re: Rol Mentor/Tutor/Pares

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Montse,

ja s'ha fet l'actualització i per tant, el rol famílies ja t'hauria de funcionar correctament. Recorda que has d'afegir aquest permís perquè en cas de tenir grups funcioni:

moodle/site:accessallgroups

 

Fins ara,

Mònica