No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

per M Pilar Ferreiro -
Nombre de respostes: 7

Hola a tothom,

Al nostre Moodle de l'EOI Barcelona-Drassanes estem tenint problemes de confirmació  dels nous usuaris que es donen d’alta ara que comencem cursos intensius del segon quadrimestre. 

Els nous usuaris no reben el correu amb l’adreça on tenen que confirmar el seu registre com a usuaris i no poden accedir al Moodle, per poder després inscriure’s al curs corresponent.  He mirat la llista d’usuaris i els trobo allà pendents de confirmar. Els està passant a tots.

Fins ara ha funcionat sense problemes.  He revisat que en administració/ autenticació /  estigui activada l’opció  "autenticació basada en el correu electrònic", també he revisat que els perfils dels nous usuaris tinguin "habilitada l’adreça de correu electrònic",  però no hi ha manera: els alumnes es registren com a usuaris, no reben el correu i jo haig d’anar a cercar-los a la llista d’usuaris i confirmar-los un per un.   Que ha passat?   per què no funciona ara?  

Recordo que al novembre passat va passar una cosa semblant, llavors el problema va estar causat per una actualització que es va fer a Agora i que va inhabilitar la opció de autenticació basada en correu electrònic,  però aquesta vegada aquesta incidència no està causada per això.    

Ens podeu ajudar.  Ens ha agafat en un moment fatal perquè estan començant els cursos intensius de segon quadrimestre i algun curs monogràfic, els profes i els alumnes estan neguitosos per aquesta causa i no sé com solucionar-lo..

Gràcies per la vostra ajuda.

Mª Pilar Ferreiro

/personname>

En resposta a M Pilar Ferreiro

Re: No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo MªPilar!
Suposo que teniu configurat correctament el servidor SMTP (perquè, pel que comentes, us havia arribat a funcionar en algun moment). Ens podeu donar l'adreça del vostre espai d'Àgora per revisar la configuració i intentar trobar on està el problema? Gràcies!
Bezos, abrasos i fins aviat!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

per M Pilar Ferreiro -

Hola Sara,

Gràcies per la prompta resposta. El SMTP sembla està ben configurat segons el document de l’enllaç que m’envies.

Fins fa poc ens ha estat funcionant sense problemes. Certament fins a principis d’any. No sé exactament quan han començat els problemes, ja que els hem detectat quan s’han volgut donar d’alta com a usuaris els alumnes nous d’aquest segon quadrimestre que comencem a principis de febrer.

La nostra adreça és http://agora.xtec.cat/eoibdrassanes/moodle/login/index.php

Gràcies per tot.

Mª Pilar Ferreiro

En resposta a M Pilar Ferreiro

Re: No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo MªPilar!
Gràcies per les dades! Acabo d'enviar un missatge a l'equip de sistemes per intentar detectar on està el problema per poder-ho solucionar el més aviat possible. Us mantindrem informats tan aviat com detectem alguna cosa!
Bezos i abrasos,
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Mª Pilar!

Hem estat fent proves i hem pogut registrar un usuari al vostre espai correctament. Aquests darrers dies ha hagut algun problema amb l'enviament i processament de missatges XTEC i, per tant, els problemes que comenteu poden ser deguts a això (a mi el registre d'ahir em va trigar unes hores en arribar).

La resposta que ens ha donat l'equip de sistemes ha estat la següent (us poso en vermell alguns comentaris meus):

"L'enviament a comptes externs ha de ser amb usuari validat (es refereix a la configuració del correu SMTP). I el remitent ha de tenir un domini vàlid (us fallen només unes adreces concretes o totes?? L'usuari que jo vaig poder registrar era XTEC). No descartem problemes puntuals de bloqueig per spam! "

Bezos i abrasos,

Sara



En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No envia el correu als nous usuaris perquè es puguin confirmar!

per M Pilar Ferreiro -

Hola Sara,

Sembla que està arreglat.  Avui he fet una prova creant un nou usuari amb una adreça @telefonica.net  i ha funcionat correctament.  Sembla també que un parell d'alumnes s'han donat d'alta sense problemes aquests últims dies.  La setmana vinent preguntaré als altres professors a veure si la cosa està solucionada.  

Gràcies per tot!!   Una abraçada

Mª Pilar Ferreiro