permisos per professors

permisos per professors

per YOLANDA CABRE SANS -
Nombre de respostes: 8
Bon dia,

necessitaria assignar als professors editors d'un curs la possibilitat de donar d'alta nous usuaris al sistema i, sobretot, la possibilitat de poder reinicialitzar la contrasenya d'aquells alumnes que estan en el seu curs. M'explico, els alumnes tenen una facilitat extraordinària per oblidar-se de la contrasenya i (malauradament) no tenen adreces de correu electrònic vàlides introduides... per tot això, el professor que es troba en això necessita comunicar-ho al gestor i el gestor solucionar el problema, passar la info al profe i el profe a l'alumne. Com es podria fer per a que aquests profes puguin 

1) modificar contrasenyes?
2) donar d'alta alumnes al sistema?

Suposo que és alguna cosa de permisos però ho he estat tafanejant i no ho veig gens clar, i abans d'espatllar-ho més...

En resposta a YOLANDA CABRE SANS

Re: permisos per professors

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
aquests permisos no els posts donar només per un determinat curs o categoria, pots fer-ho però ho has de fer a nivell "sitema", és a dir, per tot el lloc Moodle.

Si vols que tot el professorat pugui fer aquestes accions hauries d'editar el rol professor editor a nivell sistema (Administració del lloc | Usuaris | Permisos | Definició de rols), si per altra banda vols que només uns determinats professors puguin fer-ho hauries de crear un rol nou i afegir aquest professorat a dit rol.

Els permisos a editar són:
  • moodle/user:create
  • moodle/user:editprofile

En el cas que ho vulguis fer només per determinats usuaris ens ho dius i t'expliquem com crear un rol nou i assignar els usuaris que vulguis a aquest rol a nivell de sistema.


Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: permisos per professors

per YOLANDA CABRE SANS -
Gràcies Mònica. He fet el que m'has dit i funciona a un 50%... Bé, de fet he estat agosarada i he creat un nou perfil per donar-li el permís de crear usuaris i canviar contrasenyes i l'he assignat als professors que m''interessava. Fins aquí cap problema, me n'he sortit jo sola. Després he entrat com un d'aquests professors i per crear usuaris funciona perfectament, però no per canviar contrasenyes ja que no hi ha la manera de trobar els usuaris del lloc per poder-los editar el perfil. trist T'enganxo una captura de pantalla de les úniques opcions que em surten!!!



Fitxer adjunt moodle.jpg
En resposta a YOLANDA CABRE SANS

Re: permisos per professors

per YOLANDA CABRE SANS -
Encara pitjor... Des d'un perfil que té assignat aquest rol acabo d'intentar crear un usuari i quan he fet desar m'ha dit:

I ara que he tornat a intentar crear el mateix usuari (prova) per a poder copiar el missatge em diu que ja hi ha un usuari creat amb el nom prova... Li dic prova2 i a l'acabar em torna a donar el mateix error... SOS!!!



En resposta a YOLANDA CABRE SANS

Re: permisos per professors

per YOLANDA CABRE SANS -
Em contesto a mi mateixa... després de provar el mètod assaig-error ho he solucionat activant també els permisos per

Actualitzar els perfils d'usuarimoodle/user:update
Mostrar la informació completa de l'usuarimoodle/user:viewalldetails
Veure la identitat completa de l'usuari en les llistesmoodle/site:viewuseridentity
Veure els perfils d'usuarimoodle/user:viewdetails
Si algun d'aquest és innecesari, avisa'm! Però crec q es necessiten tots!
En resposta a YOLANDA CABRE SANS

Re: permisos per professors

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
en principi amb aquests dos permisos hauries de tenir prou:
-moodle/user:update
-moodle/user:editprofile

La resta no haurien de ser necessaris.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: permisos per professors

per YOLANDA CABRE SANS -
Però si no permeto que aquest nou rol vegi el detall dels usuaris no pot veure la llista on surten els usuaris per cercar-los i canviar-los la contrasenya o li surt un error quan entra algú nou.
En resposta a YOLANDA CABRE SANS

Re: permisos per professors

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
sí és correcte, jo comptava amb què cada professor només havia de poder canviar la contrasenya dels usuaris dels seus cursos, no de tot el Moodle. En cas que vulguis deixar aquesta llibertat, és correcte.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: permisos per professors

per YOLANDA CABRE SANS -
Mònica,

des dels cursos és impossible accedir a modificar el perfil dels participants (o jo no me n'he sortit). A més a més, per afegir usuaris al curs necessiten estar primer al Moodle, però per això necessito que els professors que se n'adonin primer puguin donar d'alta aquest usuari primer al Moodle.