problemes amb el dragmath

problemes amb el dragmath

per IES Joaquim Rubió i Ors Sant Boi de Llobregat -
Nombre de respostes: 5
Com es podem visualitzar correctament les expressions generades amb dragmath tals com les arrels d'índex diferent a 2?
exemple:
 \sqrt[3]{2^{5} \cdot 3^{-\left(3\right)} \cdot 5^{2}}
En resposta a IES Joaquim Rubió i Ors Sant Boi de Llobregat

Re: problemes amb el dragmath

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo!
Quin és el problema exactament? La fórmula que has posat sembla correcta (i l'arrel que apareix és d'arrel cúbica). Recordeu però, que perquè funcioni correctament el DragMath s'ha d'activar el filtre Tex. Pot ser aquest el problema?
Bezos, abrasos i sort!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: problemes amb el dragmath

per IES Joaquim Rubió i Ors Sant Boi de Llobregat -
Hola Sara:
Es realment curiós ja que a la teva resposta jo puc veure la fórmula peró no al meu moodle i he revisat el filtre Tex i està activat. Pot ser questió del navegador? No més em passa amb lesarrels d'index qualsevol.
Salutacions
Emilio

En resposta a IES Joaquim Rubió i Ors Sant Boi de Llobregat

Re: problemes amb el dragmath

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Emilio!
Em pots passar l'adreça de l'espai Àgora del vostre centre per intentar veure si falta alguna cosa més a la configuració?
Bezos i abrasos,
Sara

P.D.: Aprofito per fer una prova i comprovar que, amb l'actualització que hem fet aquest matí de la versió de Moodle continua funcionant el DragMath:
 \sqrt[5]{x^{2}}
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: problemes amb el dragmath

per IES Joaquim Rubió i Ors Sant Boi de Llobregat -
Hola Sara:
T'envio el link de la wiki on tinc els problemes que t'he comentat.
http://agora.xtec.cat/iesrubioiors-santboi/moodle/mod/wiki/view.php?id=5381
salutacions
Emilio
En resposta a IES Joaquim Rubió i Ors Sant Boi de Llobregat

Re: problemes amb el dragmath

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Emilio!
Hem estat revisant el curs que ens has comentat, fent algunes proves i revisant la documentació de Moodle i hem trobat una pàgina on explica que efectivament, l'ús d'elements TeX que utilitzin el claudàtor ([ ]) no funciona correctament dins del wiki.
La pàgina en qüestió on ho hem trobat és aquesta i diu literalment el següent:
Square brackets: Use of text expressions in the Moodle Wiki can create problems when the text expression includes square brackets, which is how TeX expresses the nth root. Pending a simple wiki based solution users may want to use the ASCIIMathML filter and the ASCIIMathML export format as this combination avoids the use of square brackets.

que traduït vindria a ser:
Claudàtors: L'ús d'expressions de text al Wiki de Moodle pot crear problemes si l'expressió inclou claudàtors, que és com a TeX s'expressa l'arrel enèsima. A l'espera d'una solució basada en wiki els usuaris poden utilitzar el filtre ASCIIMathML i el format d'exportació com ASCIIMathML. Aquesta combinació evita l'ús de claudàtors.

Espero que això et serveixi com a resposta. Si vols més informació sobre aquest tema potser pots provar d'escriure al Fòrum de la XTEC Espai Moodle.
Bezos, abrasos i sort!
Sara