On són els fitxers d'un curs al Moodle2

On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per Susana Borrás Carré -
Nombre de respostes: 13
Bon dia de nou,
On es guarden els fitxers d'un curs al Moodle2.
Dels cursos heretats hi ha una carpeta de fitxers heretats, però dels cursos que fem nous, on són? Si afegim fitxers a un curs heretat, no hi ha un lloc on puguem veure tots els fitxers i organitzar-los? Quan afegim un fitxer únicament ens mostra els fitxers de l'enllaç en concret, però no la totalitat de fitxers dels curs, per buscar-ne algun en concret que tinguéssim en un altre lloc.
He d'habilitar alguna característica a l'administració de lloc per poder veure'ls?
Moltes gràcies,

Susana Borrás
Ins Joaquim Mir
En resposta a Susana Borrás Carré

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per ELISABET ALSINA PAGES -
Hola,

pel que tinc entès aquest espai ara no existeix.
Aleshores, si volem modificar per exemple el qüestionari que em pujat amb una tasca, que hem de fer? Esborrar la tasca i fer-la de nou?

ENtenc que es pretén que enllaçem els documents des del núvol, no?

Gràcies

Bet
En resposta a Susana Borrás Carré

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per ELISABET ALSINA PAGES -
Hola,

pel que tinc entès aquest espai ara no existeix.
Aleshores, si volem modificar per exemple el qüestionari que em pujat amb una tasca, que hem de fer? Esborrar la tasca i fer-la de nou?

ENtenc que es pretén que enllaçem els documents des del núvol, no?

Gràcies

Bet
En resposta a Susana Borrás Carré

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Susanna i Bet,
efectivament els fitxers del curs no existeixen tal i com estàvem acostumats al Moodle 1.9, ara quan es necessita fer servir un fitxer es puja en aquell moment, no cal per tant, eliminar una tasca i crear-la de nou.

Per altra banda, dins del selector de fitxers podreu trobar un apartat que es diu "Fitxers del servidor" on, en un moment donat podeu arribar a trobar els fitxers dels cursos.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -
Hola: A l'INS Abat Oliba de Ripoll tenim alguns problemes per trobar o enllaçar els fitxers quan hem restaurat alguns cursos. Concretament, si aneu aquí
podeu observar que en aquest curs anomenat prova 2 (dins de la categoria de Ciències i tecnologia de 1r de batxillerat) no funcionen els enllaços als fitxers, tot i que sí que hi són, com es pot comprovar a la carpeta que he posat al principi anomenada fitxers curs, abans del tema 1
Aquesta carpeta l'he creat al curs inicial abans de fer la restauració.
Sense ella no podia accedir als fitxers ja que prèviament he fet la restauració del mateix curs (Matemàtiques 1r Batx grup 2 Helena B.) i m'he trobat el mateix problema, tot i que en aquest cas els fitxers de la unitat 1 s'enllacen bé, no la resta de fitxers).
Al principi sortia una carpeta que deia "fitxers heretats" però ara ja no hi és.
Suposo que aquests problemes venen donats per l'estructura diferent del moodle 2 respecte al 1.9 (d'on procedeixen els cursos restaurats) però altres cursos s'han restaurat sense aquests problemes.
Us agraïria qualsevol indicació al respecte.
Carles
En resposta a Carles Ignasi Gómez Ruiz

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Carles,
per algun motiu els enllaços als documents s'han perdut. La solució és anar fitxer a fitxer i enllaçar-lo de nou. Si edites el recurs i fas clic a "Afegeix" dins de l'apartat Fitxers del servidor trobaràs tot el contingut de la carpeta que has afegit.

Pel que fa als fitxers heredats aquests només apareixen als cursos importats del Moodle 1.9.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -
Moltes gràcies, Mònica. El que no entenc és perquè de vegades apareixen els fitxers heretats (sempre a partir d'una còpia del moodle 1.9) i altres no.
D'altra banda, avui m'he trobat un nou problema. Em surt l'error:
"S'han trobat diferents registres, però se n'esperava un de sol."
És quan vull pujar un fitxer al curs de matemàtiques de 4rt, grup A.
Sabeu quina és la causa?
Moltes gràcies de nou
En resposta a Carles Ignasi Gómez Ruiz

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Carles,

Moltes gràcies, Mònica. El que no entenc és perquè de vegades apareixen els fitxers heretats (sempre a partir d'una còpia del moodle 1.9) i altres no.

Els fitxers del curs heretats només apareixen als cursos restaurats del Moodle 1.9, els cursos nous creats directament al Moodle 2 no tenen aquests fitxers heretats.

D'altra banda, avui m'he trobat un nou problema. Em surt l'error:
"S'han trobat diferents registres, però se n'esperava un de sol."
És quan vull pujar un fitxer al curs de matemàtiques de 4rt, grup A.
Sabeu quina és la causa?


Ens podries passar l'enllaç al curs on voleu afegir aquest fitxer, el fitxer i el pas a pas del que feu per penjar-lo i a on?

Fins ara,
Mònica



En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -
Hola, Mònica: Et passo l'enllaç al curs:
http://agora.xtec.cat/ies-abatoliba/moodle/course/view.php?id=822
És un curs restaurat d'Alexandria.
Acabo d'observar que també em surt el mateix error si intento crear una etiqueta a la unitat 1.
Et lliuro també el fitxer que volia penjar a la unitat 1.
Sobre el problema dels fitxers heretats, queda clar que només apareixen en cursos restaurats del moodle 1.9. Però la pregunta és: Perquè en alguns cursos d'aquests apareixen i en altres no? I en els que apareixen, perquè de vegades desapareixen i un altre dia tornen a aparèixer?
Moltes gràcies.
Carles

En resposta a Carles Ignasi Gómez Ruiz

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Carles,

http://agora.xtec.cat/ies-abatoliba/moodle/course/view.php?id=822
És un curs restaurat d'Alexandria.
Acabo d'observar que també em surt el mateix error si intento crear una etiqueta a la unitat 1.
Et lliuro també el fitxer que volia penjar a la unitat 1.


Pel que he vist el problema estava en el gif animat del tema 1. L'hem eliminat i tornat a posar i sembla que ara no dóna error. Ja ens ho confirmaràs.

Sobre el problema dels fitxers heretats, queda clar que només apareixen en cursos restaurats del moodle 1.9. Però la pregunta és: Perquè en alguns cursos d'aquests apareixen i en altres no? I en els que apareixen, perquè de vegades desapareixen i un altre dia tornen a aparèixer?

Dins dels cursos importats del Moodle 1.9 es pot activar o desactivar els fitxers heretats des dels paràmetres del curs anant a Administració del curs | Edita paràmetres. Hi ha un paràmetre que diu "Fitxers del curs heretats".

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per JORGE JOAQUIN SANCHEZ PEDRAZA -
Hola Mònica!

Tinc un problema similar al del Carles en el curs http://agora.xtec.cat/iesdali/moodle/course/view.php?id=143

He volgut moure de lloc un enllaç i ha sortit un error de ID i ha desaparegut l'enllaç. Ara intento tornar-lo a posar (Recursos - URL) i surt tota l'estona l'error "S'han trobat diferents registres, però se n'esperava un de sol." És un curs importat de Moodle 1.9. He desactivat els fitxers heretats a la configuració però continua sortint l'error.

Gràcies,

salutacions,
jorge
En resposta a JORGE JOAQUIN SANCHEZ PEDRAZA

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Jorge!
hem trobat una etiqueta estranya al Tema 1 que hem eliminat i ara ja funciona correctament. Mira a veure si pots posar l'enllaç dins aquest tema i si no és així ens ho tornes a dir i ens ho mirem de nou.

Una abraçada,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -
Hola, Mónica: Respecte al primer problema, solucionat. Efectivament, ja he pogut pujar i enllaçar el fitxer sense problemes. Moltes gràcies

Però no acabo d'entendre el funcionament dels fitxers heretats.
Per exemple, en aquest curs:

http://agora.xtec.cat/ies-abatoliba/moodle/course/view.php?id=542

Si vaig a Administració del curs | Edita paràmetres no apareix cap paràmetre sobre els fitxers heretats, encara que fa dies sí que sortia. En aquest mateix curs, si vas a Administració del curs, a l'última línia,sí que apareix una carpeta amb els fitxers heretats.
En altres cursos que hem restaurat de moodle 1.9, no trobem ni rastre dels fitxers heretats, ni cap paràmetre que hi faci referència, com per exemple en aquest:
http://agora.xtec.cat/ies-abatoliba/moodle/course/edit.php?id=443
Tampoc m'apareix la possibilitat d'administrar els fitxers heretats si vaig com a administrador a Administració del lloc, connectors, repositoris, gestiona els repositoris
Moltes gràcies de nou per la vostra ajuda.
Carles

En resposta a Carles Ignasi Gómez Ruiz

Re: On són els fitxers d'un curs al Moodle2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola,

http://agora.xtec.cat/ies-abatoliba/moodle/course/view.php?id=542

Si vaig a Administració del curs | Edita paràmetres no apareix cap paràmetre sobre els fitxers heretats, encara que fa dies sí que sortia. En aquest mateix curs, si vas a Administració del curs, a l'última línia,sí que apareix una carpeta amb els fitxers heretats.

En aquest curs, si vas als paràmetres, sí que apareix el paràmetre dels fitxers heredats marcat com a sí.

En altres cursos que hem restaurat de moodle 1.9, no trobem ni rastre dels fitxers heretats, ni cap paràmetre que hi faci referència, com per exemple en aquest:
http://agora.xtec.cat/ies-abatoliba/moodle/course/edit.php?id=443


Aquest curs sembla malmès, quan intento arribar a la configuració del curs el navegador es queda penjar. El millor seria que el restauréssiu de nou a veure si se soluciona el problema i apareixen els fitxers del curs heretats. Si teniu algun altre curs on no apareix aquest repositori ens ho dieu i ens ho mirem.

Tampoc m'apareix la possibilitat d'administrar els fitxers heretats si vaig com a administrador a Administració del lloc, connectors, repositoris, gestiona els repositoris

Aquest repositori funciona de forma diferent, no el podeu activar i/o desactivar de forma general, per això no apareix a l'apartat Repositoris.

Fins ara,
Mònica