Blos Els meus llibres només per a un rol

Blos Els meus llibres només per a un rol

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -
Nombre de respostes: 8
Hola.
Al Moodle 1.9 vaig aconseguir fer-ho, pero no me'n surto amb el Moodle 2...

M'agradaria que el Bloc "Els meus llibres" només fos visible per als profes, no per als alumnes... És possible assignar un Bloc només a un rol determinat?
Gràcies per endavant.

Salut!
Albert
En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Albert,
pots gestionar els permisos d'un bloc seguin els passos següents:

1. Fer clic a Activa edició a la pàgina principal del Moodle
2. Fer clic a la icona d'assignació de rols del bloc en qüestió, si dóna un error no cal fer-hi cas.
3. Desplaçar-se fins al bloc Configuració i fer clic a Permisos
4. A l'apartat Visualitzar un bloc, eliminar els rols que no vulgueu que el visualitzin fent clic a la X. En el vostre cas només hauríeu de deixar els rols Professorat no editor i Professorat editor.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -
Gràcies, Mònica, per la resposta.
Ho he provat i continua sense funcionar-me. Els alumnes continuen veient el Bloc.
Et passo una imatge de com tinc els permissos per si detectes l'errada.
Gràcies per l'ajuda.
Salut!
Albert
Fitxer adjunt bloc.jpg
En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Albert,
l'usuari autenticat també l'has de treure per tal que l'alumnat (que també és un usuari autenticat) no pugui veure el bloc.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -
Ok. L'he tret i els alumnes ja no el veuen... Però els profes tampoc.
Crec recordar que l'any passat calia indicar en algun lloc qui tenia el rol de profe editor, no?
Ja em diràs...
Salut!
Albert
En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Albert,
tens raó.

Hauries d'afegir l'alumnat als rols de la primera plana. Per fer-ho cal anar a Administració del lloc | Primera plana | Rols de la primera plana . En aquest cas millor afegir l'alumnat que el professorat, si afegeixes el professorat, segon com podran editar la primera plana i potser això no us interessa.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -
Hola, Mònica.
El que vols dir és que he d'afegir els més de 500 alumnes al rol de primer plana?
Quina feinada, no?
Ja em diràs...
Salut!
Albert
En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Albert,
aquesta és l'opció recomanable, sinó pots afegir el professorat al rol professor no editor, però tingues en compte que pot fer que el professorat pugui fer coses a la pàgina principal com per exemple, afegir notícies.

Fins ara,
Mònica
En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Blos Els meus llibres només per a un rol

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Albert!

Només un comentari: si el que voleu és que només el professorat pugui veure el bloc de Els meus llibres a la pàgina principal el que heu de fer és assignar-los el rol d'alumnat a la primera plana, seguint les indicacions de la Mònica. És a dir, el professorat del vostre centre, a la pàgina principal del curs tindrà assignat el rol d'alumnat (per garantir que aquestes persones no tenen accés a més apartats i funcionalitats del compte). Per tant, l'assignació d'aquest rol "alumnat" a la primera pàgina NO l'heu de fer a l'alumnat sinó només a aquelles persones que voleu que puguin consultar el bloc.

Una abraçada,
Sara