Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per Albert Pedreño Edo -
Nombre de respostes: 13

Bon vespre, bon any nou 2018 i bons reis!

D'ençà fa 3 setmanes, just abans de marxar de vacances de Nadal, quan intentem entrar a la nostra aula del Moodle de centre ens surt aquest missatge: 

https://agora-eoi.xtec.cat/eoibarcelona-sants/moodle/login/index.php 


El primer cop que ho vaig veure, ara farà 3 setmanes, vaig accedir mitjançant l'enllaç a "Borrar las cookies", i vaig seguir els passos que m'indicava el navegador i finalment vaig poder accedir a la meva aula Moodle. Ho vaig fer tant des de Chrome com amb Mozilla, ja que els passos són bastant semblants, però amb maneres de fer i situacions diferents. Vaig demanar a un parell de professors que ho verifiquessin, i efectivament tots ells van poder entrar.

Això els passa a tots els professors. Desconec si també als als alumnes, ja que de moment no hem rebut cap tipus de correu comunicant el problema per part seva. 

Avui he intentat tornar accedir a la meva aula moodle i torna a passar el mateix problema.

La meva pregunta és: això a què es deu? Haig d'estar avisant a tots els alumnes i professors de què procedeixin a borrar les cookies? Perquè torna a passar poc després d'haver netejat els cookies? El problema és un tema del navegador que fem servir, del Moodle del centre, del servidor???

He consultat un fil aquí mateix http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/forum/search.php?search=cookies&id=1&perpage=10&page=1, i llegint crec que l'error es podria donar quan s'obren dos espais moodle àgora diferents des d'un mateix navegador. (Per exemple, en el meu cas obro molt a sovint l'espai Odissea formació+àgora de pràctiques i el moodle àgora del meu centre amb el mateix navegador Chrome). 

Provaré d'esborrar les cookies de nou, i veure si després obrint amb navegadors diferents els diferents moodles que utilitzo funciona tot correcte. Però estic preocupant per si a la rentrée em trobo una allau de gent que té problemes per a accedir-hi.

Gràcies i salut!

Albert



En resposta a Albert Pedreño Edo

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per NURIA COSTA BOIX -

Bona tarda!

Em passa exactament el mateix... (sóc l'administradora del Moodle de l'EOI Blanes) i ara ja no em surt el missatge, simplement no em deixa accedir al Moodle perquè se suposa que he excedit el temps de sessió. Esborro les cookies i l'historial i, normalment després de diversos intents, em deixa entrar. Ara mateix he aconseguit accedir-hi després d'esborrar les cookies 3 o 4 vegades i reiniciar el PC un parell de cops.

He rebut uns quants missatges d'alumnes i algun altre profe informant de les dificultats que tenen.

Esperem que es resolgui a partir de demà.... 

Salut!

Núria

En resposta a NURIA COSTA BOIX

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per JOSEP BORRAS MORA -

Bon dia,

he observat que tothom que comenta aquest problema es d'EOI, per tant entenc que només afecta el servidor d'agora-eoi?

En el meu cas, he tingut el problema els darrers dies entrant amb Chrome, aquest matí des de l'escola em funciona correctament.

Però m'han comentat molts alumnes i alguns professors que tenien aquest problema, fins i tot una alumna m'ha comentat que va aconseguir entrar-hi en mode incògnit, però després ja no va poder; i m'ha comentat que ara li crea un bucle quan esborra les cookies i no pot entrar-hi de cap manera.

En resposta a NURIA COSTA BOIX

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per IRENE RAMIREZ RUBIO -

Bones,

a l'EOI d'Igualada estem igual. Però, Isabel, en el nostre cas no és un tema exclusiu d'un navegador concret. És aleatori, passa de veades amb Chrome, de vegades amb Mozilla. I en alguns PCs sí i en altres no! No li trobem una lògica. Per tant, no és només un problema de Mozilla.

Esperem que ens digueu alguna cosa, penseu que el nostre alumnat/professorat és molt actiu en l'ús de Moodle i això provocarà queixes segures.

Moltes gràcies per la vostra ajuda,



En resposta a NURIA COSTA BOIX

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per Katharina Preiser -

Bona tarda,


Sóc professora de l'EOI Martorell, i veig que tant professorat com alumnat estem tenint el mateix problema. No tothom, però bastants. No acabo de veure de què depén si tens problemes en entrar o no. Personalment he provat Edge, Chrome i Firefox, i no hi ha manera. No he pogut d'entrar al Moodle del nostre centre des del dia 2 de gener.


Salutacions,

Katharina Preiser

En resposta a NURIA COSTA BOIX

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per ANA MARIA MORALES PUIGCERVER -

Bon dia,

Vaig escriure un missatge referent a aquest tema fa uns quants dies, però sento comunicar-vos que tornem a tenir problemes per entrar a l'enllaç de l'absència de professorat, a la columna esquerra del web de l'escola (https://agora-eoi.xtec.cat/eoiterrassa/), i alguns alumnes es queixen que no poden accedir al moodle. 

Tenim problemes tot i que netegem el cau i provem amb Mozilla i Chrome.

Podria tractar-se d'un problema tècnic?

Gràcies.

Anna Morales

EOI TERRASSA



En resposta a ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Anna,

Primer de tot, agrairem que la pròxima vegada escriguis el missatge al fòrum d'Àgora-Nodes, així podem mantenir una mica l'ordre i la línia de feina.

Per altra banda, com pots veure hem posat un nou giny a sota del que teníeu amb una referència diferent de la plana Absències del professorat (la segona) i en principi s'obre sense problemes. Ho podeu comprovar i després eliminar la primera.

L'única cosa que hem fet és redirigir el botó indicat a l'URL de la plana desitjada (tenint en compte que l'URL acabi amb una / ).

Salutacions,

Isabel

En resposta a Albert Pedreño Edo

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Albert,

Ens estem mirant el tema de l'accés des de Firefox. Però amb Chrome sí que hi podem accedir sense problemes. 

De moment feu servir el Chrome, i quan sapiguem quelcom del Firefox us avisarem.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per Anna Cruells -

Bon dia. A l'EOI Sabadell tenim el mateix problema. També es queixen molts alumnes. Molts d'ells entren habitualment des de tauletes o mòbils. Ja direu.

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per Eduard Cercos Hortelano -

Bon dia,

sembla que un dels servidors de agora-eoi.xtec.cat no creava correctament les sessions, d'aquí els errors en l'activitat dels usuaris. Podeu confirmar que accediu sense problemes als vostres cursos?

Eduard

En resposta a Eduard Cercos Hortelano

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per NURIA COSTA BOIX -

Bon dia,

Sí, tant ahir com avui hi he entrat sense problemes. Espero que tots els usuaris ho puguin fer, avui els hi he enviat un missatge.

gràcies!

Núria Costa

EOI Blanes

En resposta a Eduard Cercos Hortelano

Re: Error en entrar aula moodle-àgora: problema amb cookies

per IRENE RAMIREZ RUBIO -

Hola de nou,

ja sé que aquest tema l'havíeu deixat per tancat ja que sovint funciona correctament. Ara bé, nosaltres encara tenim casos d'alumnes que aleatòriament, d'un dia per l'altre, els deixa de funcionar... és a dir, hi entren correctament un dia i al cap d'un parell els torna a sortir el missatge de la imatge del thread "Accés al Moodle" . Esborren les cookies, però res... De fet, a mi mateixa a l'ordinador de casa em passa el mateix, un dia treballo amb normalitat i al cap d'uns dies em torna a donar el mateix problema. Jo, pq em funcionés, he hagut de restablir la configuració dels valors originals del chrome... així sí que em funciona, però tampoc és segur que d'aquí uns dies, sant tornem-hi.

Sabeu a què es deu aquesta "aleatorietat"? És molt molest haver de esborar continuament historial complet, cookies, etc... i sense garantia que s'arregli. L'alumnat està descontent. A més, pel que dieu, sembla que és només en el cas dels moodle EOI, oi?

Podem fer alguna cosa més? Gràcies!!!