Notícies d'ÀGORA

Imatge Administrador/a XTEC
Bones pràctiques amb Nodes i Moodle
per Administrador/a XTEC - dilluns, 21 novembre 2016, 14:45
 

Tant Àgora-Nodes com Àgora-Moodle són un sistema compartit entre molts centres i l'espai disponible dels servidors és limitat. Cal per tant, tenir en compte alguns consells per tal de no exhaurir la quota disponible.


Per defecte tant el web de centre com el Moodle tenen una quota de 5GB ampliable en cas de ser necessari. Sempre i quan es faci un bon ús d'aquesta quota, s'ampliarà l'espai disponible als centres que ho demanin. 

Podeu revisar la política de quotes d'Àgora a aquesta pregunta freqüent: Quina és la política de quotes dels serveis d'Àgora?

A continuació podeu trobar dues preguntes freqüents amb consells de bones pràctiques referents al consum de dades dels vostres espais:


Imatge Administrador/a XTEC
Avís important: Aturades programades
per Administrador/a XTEC - dilluns, 7 novembre 2016, 08:37
 

MantenimentDurant les properes setmanes es faran tasques de manteniment i renovació dels servidors ubicats al Departament d'Ensenyament. Aquestes operacions obliguen a realitzar talls puntuals i a preveure moments de funcionament parcial dels serveis.

Les franges horàries previstes inicialment per a les properes actuacions són les següents:

  • Dimarts 8/11/2016 de 7:00h a 10:00h. Intervenció amb tall a Àgora-EOI.
  • Dimecres 9/11/2016 de 15:00h a 18:00h. Intervenció sense tall a Àgora-EOI.
  • Dijous 10/11/2016 de 20:00h a 1:00h. Intervenció amb tall als serveis d'Àgora i a l'entorn de formació d'Àgora.


  • Dilluns 14/11/2016 de 21:00h a 4:00h. Intervenció sense tall però amb possible afectació als serveis d'Àgora, Àgora-EOI i a l'entorn de formació.
  • Dimarts 15/11/2016 de 18:00h a 8:00h. Intervenció sense tall als serveis d'Àgora i a l'entorn de formació d'Àgora.
  • Dijous 17/11/2016 de 15:00h a 19:00h. Intervenció sense tall però amb possible afectació als serveis d'Àgora, Àgora-EOI i a l'entorn de formació.


  • Dilluns 21/11/2016 de 18:00h a 1:00h. Intervenció amb tall als serveis d'Àgora (només la meitat dels centres).
  • Dimarts 22/11/2016 de 18:00h a 1:00h. Intervenció amb tall als serveis d'Àgora (l'altra meitat dels centres).
  • Dimecres 23/11/2016 de 8:00h a 12:00h. Intervenció amb tall als serveis d'Agora EOI i a l'entorn formació d'Àgora.
  • Dijous 24/11/2016 de 15:00h a 17:00h. Intervenció amb tall a Àgora-EOI.


  • Dilluns 28/11/2016 de 15:00h a 21:00h. Intervenció sense tall però amb possible afectació als serveis d'Àgora-EOI i a l'entorn de formació.
  • Dimarts 29/11/2016 de 15:00h a 19:00h. Intervenció sense tall però amb possible afectació als serveis d'Àgora.

Algunes de les dates d'aquest calendari són encara provisionals. Per aquest motiu, a mesura que es vagin confirmant, si finalment hi hagués algun canvi, s'actualitzarà la informació

Us demanem disculpes per les molèsties que aquestes intervencions puguin ocasionar.
Imatge Administrador/a XTEC
Novetats d'Agora-Moodle: connectors nous!
per Administrador/a XTEC - divendres, 28 octubre 2016, 13:38
 

Des de la darrera actualització d'Àgora (27/10/2016) podeu trobar els connectors següents als vostres espais Moodle:

   


  • Connector per importar directament cursos i activitats SCORM d'Alexandria: a partir d'ara podreu importar directament cursos Moodle i activitats SCORM als vostres cursos sense necessitat de descarregar-los prèviament d'Alexandria. Podeu trobar més informació sobre el procediment a seguir a la PMF Com puc importar cursos i activitats SCORM d'Alexandria?


  • Connector de Clickedu: amb la instal·lació d'aquest connector podreu sincronitzar els usuaris i cursos que tingueu en aquesta plataforma externa. Podeu trobar més informació sobre el procediment a seguir a la PMF Què he de fer per configurar l'extensió Clickedu? Aquest connector l'ha desenvolupat Clickedu. 


Imatge Administrador/a XTEC
Novetats a Nodes: ja es poden reservar espais o equips!
per Administrador/a XTEC - dimarts, 18 octubre 2016, 10:48
 

L'actualització d’Àgora-Nodes que s'ha desplegat el 22 de setembre inclou les novetats següents:


Reserva d’espais o equips

ReservesAmb aquesta extensió podeu definir quins espais o equips estan disponibles als centres per reservar en dates determinades (puntuals o periòdiques).

  • El rol administrador haurà de crear els espais o equips que el centre té disponibles per a la seva reserva.
  • Els rols que podran afegir reserves són: administradors, editors, autors i professors.
  • En fer una reserva el sistema comprova la disponibilitat de l’espai o equip i en cas d’estar reservat no permet desar la reserva.


El rol professor s’ha creat expressament per a aquesta extensió però està previst que incorpori altres funcionalitats en un futur. Per assignar el rol professorat als usuaris es pot fer de diverses maneres:

  • Editar el perfil de l’usuari i a l’apartat rol triar “Professor”.
  • Tots els usuaris que estiguin als nodes de la xarxa privada “Professorat” i/o “Mestres” amb rol “Col·laborador” passaran a tenir aquest rol Professor de forma automàtica. A partir d'aquest moment, en donar d’alta un usuari a un d’aquests nodes de la xarxa privada (“Professorat” i/o “Mestres”" i/o node seleccionat per l'administrador), automàticament se li assignarà el rol de Professor. En cas de voler definir un altre node per defecte, es podrà fer des del Tauler | Opcions | General.

Podeu trobar més informació sobre aquesta extensió a la PMF Com funciona l'extensió "Reserves".


Calendari

CalendariL’antic calendari s’ha actualitzat a la darrera versió i incorpora canvis substancials tant pel que fa al seu funcionament com a la seva aparença. El més important a tenir en compte és el següent:

  • Desapareix la possibilitat de posar diferents calendaris a un giny. En cas de voler que el giny mostri diferents calendaris caldrà crear un Calendari agrupat.
  • Per cada tipus de visualització (graella o llista) s’ha de crear un calendari independent. El sistema ofereix la possibilitat de clonar calendaris i per tant, només cal clonar-lo i canviar-li la forma de visualització (graella o llista).
  • Els calendaris que tinguin definida visibilitat a categories o pàgines concretes (excepte portada) s’hauran de tornar a configurar, si no sortiran a totes les categories.
Podeu trobar més informació sobre els Calendaris a l'enllaç següent: https://sites.google.com/a/xtec.cat/ajudaxtecblocs/personalitzacio/giny-calendari-de-google


Exportador d’horaris i Gestor de calendaris

Es tracta de dues eines externes que, a partir d’un full de càlcul, permeten exportar a format web els horaris de cada grup, professor, assignatura o aula i actualitzar els calendaris del curs amb un sol clic respectivament. Les trobareu accedint al Tauler | Eines | Eines disponibles del vostre espai Nodes.



Imatge Administrador/a XTEC
Curs d'administració de NODES
per Administrador/a XTEC - dilluns, 19 setembre 2016, 09:41
 

Ja us podeu inscriure al Curs d'administració de NODES


És un curs telemàtic d'autoformació (Tipus MOOC) de 45 hores que té per finalitat aprendre a utilitzar l'entorn Nodes per construir la pàgina web del centre, gestionar la intranet i conèixer les possibilitats pedagògiques de l'entorn com a blog d'aula, de projecte, com a revista digital i també com a xarxa social privadaMés informació

A la primera edició (Gener 2016) es van certificar 964 participants (75% dels inscrits) i la valoració mitja del curs va ser de 8.5 / 10.

Inscripció fins el 28/09/16.