Omet notícies d'àgora

Notícies d'ÀGORA

Activació de Google Apps al Moodle
per Administrador/a XTEC - divendres, 5 setembre 2014, 17:35

google_apps.pngA l'actualització al Moodle 2.6 feta durant l'estiu s'ha afegit la possibilitat de configurar l'accés al Moodle mitjançant comptes de Google. D'aquesta manera els usuaris podran validar-se amb comptes estàndards de Google, comptes de correu XTEC i comptes de Google Apps for Education.

Podeu trobar informació sobre com configurar-ho seguint les instruccions de la pregunta freqüent Com configurar l'autenticació amb comptes de Google?

Un altre canvi, aquesta vegada introduït per Google, és la obligatorietat d'activar l'ús de l'API del Drive. Per fer-ho cal que accediu a la Google Developers Console amb el compte utilitzat per configurar el repositori i, a l'apartat APIs que hi al bloc lateral esquerra, posar a ON el botó de la fila Drive API

googledocsrepository1.png  googledocsrepository2.png

En cas que no feu aquestes accions el repositori de Google Docs no funcionarà al Moodle.

Àgora
Actualització dels espais Moodle d'Àgora a la versió 2.6
per Administrador/a XTEC - dimecres, 3 setembre 2014, 09:36

Moodle 2.6

S'ha dut a terme el canvi de versió del Moodle a tots els espais d'Àgora per actualitzar-la a la 2.6.4. Durant els propers dies es farà també aquesta actualització als espais Moodle d'Àgora-EOI.

Aquesta versió incorpora principalment les millores següents:

Pel professorat Per les persones administradores/gestores Per tothom
  • Insígnies
  • Anotacions des del navegador a fixers PDF pujats
  • Simplificació de les icones d'edició de les activitats i recursos
  • Reducció dels formularis de creació/edició de continguts
  • Visualització en línia de les carpetes a una pàgina de curs
  • Cerca dels usuaris inscrits/matriculats a un curs
  • Incorporació del format de curs d'activitat única i millora del format senzill per temes
  • Eina per a la creació massiva de cursos
  • Gestió més àgil de cursos i categories
  • Exportació / importació de definicions de rols
  • Editor HTML més fàcil d'usar
  • Millores al calendari
  • Disseny web més usable i adaptatiu o responsive

Podeu consultar la llista completa de millores a les pàgines oficials de Moodle següents (en anglès):

Com sempre, si detecteu alguna incidència i/o teniu qualsevol dubte relacionat amb aquesta actualització ja ens el fareu arribar mitjançant els mecanismes habituals (Fòrum Àgora-MOODLE, Formulari contacte SAU...).

Actualització dels espais Intraweb d'Àgora
per Administrador/a XTEC - divendres, 18 juliol 2014, 09:54

intraweb3.png

S'ha completat el procés d'actualització dels espais Intraweb d'Àgora de tots els centres. En el cas dels centres que facin ús del mòdul de documents i del de connexió amb el Moodle, cal que els administradors d'aquests espais facin les tasques que s'indiquen en aquesta pàgina.

Així mateix, us recordem que teniu a la vostra disposició la guia bàsica de la Intraweb 3.0, basada en el Zikula 1.3. En cas que us trobeu amb qualsevol incidència o vulgueu fer qualsevol consulta, si us plau, contacteu amb nosaltres a través del fòrum d'Àgora-Intraweb.

Imatge Administrador/a XTEC
Tasques a realitzar al Moodle en finalitzar el curs
per Administrador/a XTEC - dilluns, 7 juliol 2014, 17:12

wipe-97583_640.pngDesprés d'utilitzar l'espai Moodle durant tot el curs escolar és important deixar-ho preparat per a la posada en marxa del curs següent. Algunes de les tasques que es recomana fer durant aquest període són:
  • Còpies de seguretat dels cursos: generar-les, descarregar-les i guardar-les en local.
  • Gestió d'usuaris i cohorts: esborrament dels usuaris que canvien de centre, esborrament en massa dels que el deixen i actualització de cohorts.
  • Preparació de cursosreinicialització dels cursos que es continuaran utilitzant el curs vinent, esborrament dels cursos antics…

Podeu trobar més informació a la pregunta freqüent Quines tasques cal fer quan finalitza el curs?

NOTA (7/7/2014): Els cursos reiniciats abans d'aquesta data han de tornar-se a reiniciar per tal que s'eliminin tots els fitxers associats al curs, com per exemple, fitxers de les tasques trameses per l'alumnat.

Guia bàsica de la Intraweb 3.0
per Administrador/a XTEC - dijous, 17 abril 2014, 09:16

Logotip Intraweb

Les intranets d'Àgora es troben actualment en procés de d'actualització a la nova versió Intraweb 3.0, que presenta importants millores pel que fa al rendiment i la seguretat del sistema. Aquesta actualització s'està fent de manera automàtica i progressiva a totes les intranets, sense que calgui cap acció prèvia per part dels administradors dels centres. Un cop realitzada l'actualització, les persones designades com a gestors d'Àgora rebran un missatge comunicant-los que la seva intranet està ja funcionant amb la nova versió.

Tot i que el funcionament de la Intraweb 3.0 és molt similar al de la versió anterior, hi ha alguns canvis que cal que els administradors tingueu en compte. Per aquest motiu i, també, per a recollir en un mateix punt informació sobre com començar amb la Intraweb, s'ha publicat una guia bàsica del servei que trobareu en aquest URL. La informació sobre els canvis més significatius en la nova versió es troben a aquesta pàgina de la guia bàsica.

Per qualsevol dubte o aclariment, si us plau adreceu-vos al fòrum d'Àgora-Intraweb.