Simulacre d’incendis i evacuació del centre

Aquest dilluns hem realitzat un simulacre d’incendis en el que hem procedit a evacuar el centre. Aquest tipus d’actuacions serveixen per conèixer els procediments i tenir l’experiència prèvia en cas que algun dia calgui fer-ho per una emergència real.

Durant l’hora de TP, quan tots els alumnes es trobaven al centre, ha sonat l’alarma i ràpidament tot l’equip docent ha guiat i acompanyat l’alumnat cap a l’exterior de la manera més ràpida, i sobretot fluïda, possible. Els mateixos alumnes han seguit al peu de la lletra les indicacions que tenen a cada aula amb l’explicació de quina sortida d’emergència havien d’utlitzar, com havien de sortir del centre i on s’havien de concentrar.

En dos minuts ja s’ha donat per desallotjat el centre i s’ha pogut fer un repàs a les actuacions d’alumnes i professors per detectar els aspectes a millorar i poder-los recordar a tothom. La valoració ha estat molt positiva i ha servit per assegurar-nos que l’Institut Xaloc és un lloc del tot segur per l’alumnat i tot l’equip docent, però alhora confirmem la idea que és necessari realitzar procediments com aquest per no oblidar-nos dels protocols a seguir.