Erasmus+ I-Cap

El passat curs acadèmic, l’Institut de Vilafant va presentar el seu segon projecte, pel Programa Erasmus Plus de la Unió Europea. Aquest projecte, anomenat I-Cap ha sigut becat pel seu rigor i innovació docent. La implementació del projecte es durà a terme durant els cursos acadèmics 17-18 i 18-19 amb tot l’alumnat integrant del segon curs d’ESO.

Aquest projecte i-Cap es centra en l’aprenentatge formal i informal més enllà de les fronteres de les institucions educatives, amb una clara vocació d’obrint-se a països amb l’objectiu comú de millorar les capacitats educatives, formadores i avaluadores de les persones (estudiants, professorat i altres professionals de l’educació).

L’objectiu d’aquest projecte, dins aquest marc, va sobretot encaminat a millorar la metodologia emprada a les aules, treballant per projectes i basant l’aprenentatge en situacions i problemes reals. Incidint alhora en el treball transversal de les matèries i l’obertura a noves maneres d’aprendre i avaluar.

Així doncs, a Vilafant, ja amb el projecte I-Youth es va començar a introduir un nou enfoc d’ensenyament i aprenentatge que tindrà continuïtat amb el projecte I-Cap. En la primera fase d’aquest darrer projecte, després de diverses reflexions a l’aula sobre temes com l’emprenedoria, els alumnes recolliran informació, realitzaran tasques d’observació del seu entorn i decidiran en què volen treballar per poder focalitzar la seva atenció a millorar i deixar la seva empremta en algun aspecte de l’àmbit local.

En el projecte I-Cap hi ha involucrats centres d’educació obligatòria i d’educació universitària d’arreu d’Europa: Anglaterra, Grècia, Romania, Eslovènia, etc… Al llarg del desenvolupament d’aquest programa Erasmus+, alumnes i professors compartiran les seves experiències en diverses ocasions amb els membres participants dels altres països. Grups d’alumnes i professors viatjaran doncs per presentar, a diferents centres educatius, l’evolució del seu treball i conèixer, en primera persona, els diferents models educatius, els seus processos d’aplicació i els resultats que n’obtenen. Els grups d’alumnes viatgers seran els encarregats de transmetre el que s’està fent a les aules i traslladar, a l’alumnat de l’ins Vilafant, tot el que s’hagi anat aprenent i compartint durant els dies de les trobades.