Presentació

L’Institut Vescomtat de Cabrera és un centre d’ensenyament públic que va iniciar la seva tasca el curs 1995-1996. S’hi imparteix ESO, batxillerat, el CFGM d’Elaboració de productes alimentaris i el PFI de Forneria i Pastisseria. Hi ha uns 600 alumnes formant-se al nostre centre.

L’objectiu del centre és donar un bon servei educatiu als nois i noies de la zona assignada en el mapa escolar de Catalunya, que en el nostre cas és l’àrea compresa per les poblacions de Breda, Fogars de la Selva, Hostalric, Massanes, Riells i Viabrea i Sant Feliu de Buixalleu. Les escoles adscrites a l’institut són les següents: Escola Mare de Déu dels Socors d’Hostalric, Escola Les Falgueres de Fogars de la Selva i Escola Les Alzines Balladores de Sant Feliu de Buixalleu.

En el centre hi treballa tot un equip de professionals que està integrat per professorat, personal d’administració i serveis, neteja i monitoratge amb un total de gairebé una seixantena de persones.

El curs 2015-16 s’inicia amb un nou repte, una nova seu a Breda. Si ja fa anys vam ser pioners a Catalunya per la implantació de la jornada continuada en centres de secundària, ara ho som també, a les comarques gironines, en esdevenir un institut amb dues seus: Hostalric i Breda.

Després de sis anys, aquest curs 2021-22, la seu de Breda es converteix en un Institut-Escola i, per tant, l’Institut Vescomtat de Cabrera torna a tenir una única seu.

A continuació, podreu veure el dia a dia de l’institut, el CFGM, el PFI i també podeu accedir a les històries de l’institut de la pàgina web antiga.