OXFORD 2

L’alumnat de 4t d’ESO continua gaudint d’una experiència única a Oxford, Anglaterra, en el marc del seu viatge lingüístic. Després de dedicar les matinades a les classes d’anglès, les seves tardes estan plenes d’aventures culturals i descobriments emocionants.

Ahir a la tarda, van tenir l’oportunitat d’explorar més de la històrica ciutat d’Oxford. Entre les seves parades es trobaven la majestuosa Carfax Tower, la University Church of St Mary the Virgin, i els fascinants museus Pitt Rivers i Oxford University Museum of Natural History.

A través d’aquestes experiències, el nostre alumnat està ampliant els seus horitzons culturals i consolidant les seves habilitats lingüístiques en un entorn autèntic. Seguim emocionats de compartir els seus avenços i moments destacades durant aquest increïble viatge a Oxford.

OXFORD

L’alumnat de 4t d’ESO ha arribat a Oxford, Anglaterra, per a una emocionant estada lingüística. Després d’haver posat els peus a la ciutat el dilluns, han començat les seves classes d’anglès amb entusiasme i dedicació.

A les tardes, mentre no estan immersos en el seu aprenentatge lingüístic, els nostres alumnes tenen l’oportunitat de descobrir la riquesa cultural i històrica d’Oxford a través de diverses visites. Ahir, van tenir l’oportunitat d’explorar alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat, incloent St. John’s College, el Sheldonian Theatre, la Bodleian Library, la Radcliffe Camera, el pont dels suspirs i el parc de la Universitat d’Oxford.

Aquestes experiències no només enriqueixen el seu coneixement acadèmic, sinó que també els ofereixen la possibilitat de créixer personalment i cultural. Estem emocionats de continuar seguint les seves aventures mentre continuen explorant Oxford i aprofundint en la seva comprensió de la llengua anglesa. Seguiu connectats per a més actualitzacions i moments destacats d’aquesta increïble estada lingüística.

8 de març: el mur de les discriminacions

Amb motiu del 8 de març, dia internacional de la dona, hem creat el Mur de les Discriminacions, que ara decora el vestíbul de l’institut. Aquest mural, resultat de la col·laboració entre estudiants, professors i membres del personal, és un testimoni de les experiències de discriminació viscudes dins de la comunitat educativa pel fet de ser dones.

Durant un període de temps, membres de la comunitat educativa hem compartit obertament les nostres històries de discriminació, des de comentaris desafortunats fins a situacions de tracte desigual. Aquestes experiències personals s’han transformat en un mural que vol captivar l’atenció de tots els qui entren a l’institut.

El Mur de les Discriminacions no només té la finalitat de ser un testimoni visual, sinó també de promoure el diàleg i la reflexió. A través de discussions i sessions de tutoria, estudiants i professors han explorat les temàtiques plantejades pel mural i han compartit les seves perspectives per a la creació d’un entorn més inclusiu.

A través d’aquesta iniciativa, l’INS Torre de Malla reafirma el seu compromís amb la promoció de la igualtat i el respecte dins de la comunitat educativa. El Mur de les Discriminacions recorda a tots els membres de la comunitat la importància de reconèixer i combatre les discriminacions cap a les dones, i convida a tots a sumar-se en aquesta tasca.

Per a més informació sobre el Mur de les Discriminacions i altres iniciatives relacionades amb la igualtat i la diversitat a l’INS Torre de Malla, podeu visitar el nostre web oficial o posar-vos en contacte amb nosaltres directament. Junts, podem treballar cap a un futur més just i inclusiu per a tots.

TREBALLEM LA CÈL·LULA

A la matèria de ciències naturals, l’alumnat de 1r d’ESO ha estat investigant quins tipus de cèl·lules tenen els diferents éssers vius del planeta, les diferències entre elles i quins orgànuls tenen.

Per grups, han escollit un tipus de cèl·lula i l’han representat en una maqueta que han elaborat ells mateixos amb els materials que han trobat més adients.

Un cop acabada, han hagut d’explicar a la resta de company/es, perquè han escollit aquella cèl·lula, quines parts té i quines són les seves funcions.

Ha estat un treball molt enriquidor i els resultats han estat espectaculars!

Visita a la biblioteca de Can Rajoler

El dijous 29 de febrer de 2024 l’alumnat de 2n d’ESO va tornar a visitar la biblioteca de Can Rajoler per tal de seguir llegint a l’aula llibres escollits pel propi alumnat.

Tothom va marxar amb el seu llibre.

Gràcies, Biblioteca de Can Rajoler

PROGRAMACIÓ TIMBRE MUSICAL DEL 04/03 AL 15/03

Us presentem la programació musical que estarà movent l’institut del 4 al 15 de març.

8h i 9h – Chasing Sheep is Best Left for Shepherds, de Michael Nyman

10h i 11h – La leyenda del tiempo, de Camarón de la Isla

11:30h i 12:30h – Keep your Hands on the Wheel, de Ram Jam

13:30h i 14:30 h – Opening de Doraemon en català (Escollida democràticament per 1r del CFGM de gestió administrativa)

Viatge a Praga

 

L’alumnat de segon de Batxillerat continuen la seva estada a Praga amb una experiència emotiva i reflexiva: la visita a un camp de concentració. Després d’una experiència impactant, demà podran continuar explorant i aprenent sobre la cultura i la història d’aquesta fascinant ciutat europea.

JORNADES DE PORTES OBERTES AL TORRE DE MALLA

Els passats dilluns 26 i dimarts 27 de febrer vam rebre al nostre institut a totes les famílies interessades en les jornades de portes obertes d’ESO. Després de la xerrada i el torn de preguntes, vam visitar un dels nostres tallers i un dels nostres laboratoris, una aula de 1r d’ESO, el gimnàs i l’aula de música. Tots aquests espais eren presentats per alumnat d’ESO, que aprofitava per explicar a les famílies totes les activitats que s’hi portaven a terme, com ja s’havia fet en dies anteriors amb l’alumnat de les escoles de primària del municipi en totes les seves visites.

Moltes gràcies a tots i a totes per compartir amb nosaltres unes jornades familiars tan agradables com il·lustratives del que fem al Torre de Malla.

2n Batxillerat Praga

L’alumnat de segon de Batxillerat ja han començat el seu viatge de final de curs a la ciutat de Praga. Després d’arribar, van fer una visita guiada pel centre històric, on van poder admirar els monuments i la rica història de la ciutat. Els estudiants van gaudir d’una jornada plena d’aprenentatge i diversió, explorant els racons més emblemàtics de la ciutat.