Treballant les estructures

Els alumnes de 3r de l’ESO han treballat les estructures a l’assignatura de tecnologia. D’una banda, han pogut comprovar com els arcs són autoportants, com es construeixen i s’aguanten sense ciment.

Un altre tipus d’estructura treballada ha estat la construcció d’un pont. S’havia de fer amb un material tan lleuger com el paper de diari i havia de ser resistent per aguantar un bon pes.  El procediment ha estat senzill, s’enrotllen les fulles diagonalment de manera que quedin el més primes i dures possible. Es tallen 12cm de la part central, que són els més forts, i es fa una estructura entramada mitjançant la triangulació. Tota aquesta estructura s’ha fet amb 64 fulls de paper de diari i han estat suficients com per suportar el pes dels alumnes (40-50 kg).