Projecte Nord Sud

Enguany amb els grups de tercer de l’ESO hem iniciat un nou projecte que té per títol “Relacions Nord-Sud”, amb l’objectiu de fer visibles als alumnes les relacions de desigualtat existents entre els països del Nord, rics, i els del Sud, pobres. Un seguit d’activitats han acollit  qüestions cabdals com el drets humans i la violència amb la visita de professionals de la Creu Roja. Aquesta tasca ha estat desenvolupada en diversos tallers.

Altrament la distància paradoxal entre dues societats, la del nord i la del sud que planteja un dels documentals de la serie  El Camí a l’escola són el punt de partida d’una sortida en bicicleta que experiència i reflexiona amb els alumnes el trajecte. Tot plegat apel·la a la geografia i a les situacions conflictives que se’n deriven.

Hem tingut la visita de Mn. Joan Soler i Omar Diatta.

Mn. Joan Soler, que ha estat de missioner al Togo els últims 10 anys i ens ha explicat les vivències impressionants que s’emporta d’aquell país, i el fort contrast amb el nostre benestar europeu.

Omar Diatta, activista en drets humans, ens ha permet aprofundir en temes de gènere. Ens ha mostrat com les nenes tenen un accés conflictiu a l’educació o són fora d’ella.

Els alumnes han conegut la realitat dels països del sud amb problemàtiques diferents i han fet un seguit de propostes, concretades en un míting, fent veure que eren una associació o partit polític representant dels ciutadans d’aquells països.