Fem pinya pel pati.

Contents i satisfets ens trobem un cop acabada la Primera Jornada de Treball de l’Institut.

Després de mesos de treball, el passat dissabte 3 de juny tots estàvem convocats a les cinc al pati de l’institut. Finalment va ser un èxit de convocatòria, vam ser unes 45 persones entre famílies, nois i noies, i professors i professores fent pinya amb l’objectiu de construir plegats jardineres amb bancs i pintar jocs al terra.

Aquesta ha estat la primera acció concreta d’un projecte que van iniciar els alumnes a principis de curs. Ells, els principals protagonistes de les nostres accions, demanaven un pati diferent, organitzat i amb espais de joc. La seva necessitat ens va esperonar a presentar-nos a un projecte de la Fundació Jaume Bofill, «Hack the school» que ens ha permès posar-nos en relació amb altres escoles i instituts i el més important, rebre l’assessorament d’una paisatgista, la qual ens ha ajudat a pensar possibilitats a fer en el nostre petit i provisional pati tenint en compte també la nostra situació econòmica.

Durant la jornada feia goig veure el pati organitzat en dos espais: els que pintaven el terra i els que desmuntaven palets per construir bancs i jardineres; tots entregats i gaudint de la feina, de l’espai i de la comunitat. I entremig, un bon berenar ofert per l’AMPA que va ajudar a fer més fresca la feina i a establir converses.

I això sols era l’inici i una prova!!! Tenim ganes d’organitzar-ne una de grossa! A veure si a la propera som un centenar amb una jornada de tot el dia, i amb un dinar entremig. Ens hi atrevim!!!!!

Moltes i moltes gràcies a tots i totes per participar, aportar el millor de vosaltres i treballar per fer entre tots, un millor institut!

Aquí teniu un enllaç amb més  fotografies de la Jornada