To be or not to be…

The students from 1st ESO have been rehearsing hard this week!They have been working on Shakespeare’s plays for three weeks now and these are the results. The videos will be ready shortly. Break a leg!

Taller d’expressió corporal

La setmana passada, els alumnes de 1r d’ESO van tenir la gran oportunitat de realitzar un taller d’expressió corporal. Aquest taller formava part del Happening del projecte de teatre “To be or not to be”. El company de professió, Eliecer, i gran entès del món… Llegeix més»

El laberint d’Horta

El pasado ocho y nueve de febrero los alumnos de 1º de la ESO pudimos sentirnos como auténticos ciudadanos neoclásicos en el Jardín de Horta de Barcelona. A través de las estatuas, los jardines y los vestigios que todavía hoy se conservan en este emblemático… Llegeix més»

FLL 2018 Hydro Dynamics

Els alumnes del nostre equip de Robòtica TEAM PERFECT ja estan preparats per a representar-nos el proper dissabte 17 de febrer en l’Escola Universitària Salesians de Sarrià (EUSS) de Barcelona, durant tot el matí.

La FIRST® LEGO® League és una competició de Robòtica que se celebra anualment a nivell mundial, en la que l’alumnat ha de construir un robot amb peces de LEGO i programar-lo per tal de resoldre un seguit de missions que se li plantegen, a més de defensar un Projecte Científic.

Aquesta edició el repte s’anomena Hydro Dynamics, en la qual els equips investigaran el problema real relacionat amb el cicle humà de l’aigua. Us animem a participar!!!! Més informació.

WHAT A WONDERFUL WORLD!

Aquesta setmana hem tingut el plaer de conèixer a en Lluís Clavaguera i a la Mariona Pineda, una parella que van fer la volta al món l’any passat (Salt al Món). Com a happening del projecte lingüístic de 2n ESO, aquesta parella ens van explicar la seva experiència; des de com es pren la decisió d’emprendre una aventura així, a com fer la motxilla i la importància de la farmaciola, així com el seu viatge en si… Amb un munt d’anècdotes plasmades en petits videos i un recull de fotos. Moltes gràcies per compartir amb nosaltres aquesta vivència tan extraordinària!

Iniciem el GEP de francès.

Hem encetat amb els alumnes de l’optativa de Francès de 1r d’ESO una primera activitat de matemàtiques amb metodologia EMILE (Enseignement d’une Matière par l’Intégration d’une Langue Étrangère). Hem fet un kahoot de matemàtiques en francès amb l’objectiu de treballar en context part del vocabulari… Llegeix més»

Projecte Nord Sud

Enguany amb els grups de tercer de l’ESO hem iniciat un nou projecte que té per títol “Relacions Nord-Sud”, amb l’objectiu de fer visibles als alumnes les relacions de desigualtat existents entre els països del Nord, rics, i els del Sud, pobres. Un seguit d’activitats… Llegeix més»

193,78 gràcies en nom de la recerca

Aquest passat diumenge dia 17 des de l’Institut s’ha organitzat una exposició de projectes per col·laborar amb La Marató, i que ha aconseguit recollir la xifra màgica de 193,78€. Documentals, jocs educatius, maquetes i pòsters científics han fet gaudir a tothom qui ens ha visitat.
193,78… Llegeix més»

L’institut col·labora amb la investigació científica – La Marató

Aquest diumenge 17 de desembre es celebra La Marató de TV3, per recaptar diners per la investigació científica de malalties infeccioses. El nostre compromís educatiu de relacionar els aprenentatges amb l’entorn més proper, fa que hagi sorgit la iniciativa d’obrir portes i convidar-vos a col·laborar-hi… Llegeix més»

EL GUINYOL

Els alumnes de 2n d’ESO han arribat a la fi del projecte EL GUINYOL. Un projecte de l’àmbit Artístic-Social. En aquesta ocasió es tractava de crear un espectacle de titelles sobre un conte popular infantil i això comportava la construcció dels titelles,… Llegeix més»

Darrere la notícia

Els alumnes de 1r d’ESO han començat el projecte Darrere la notícia. La sessió inaugural ha anat a càrrec de Xavier Catarineu, regidor de comunicació de Sant Pol de Mar, i Jordi Sugranyes, periodista de Ràdio Litoral.
Xavier Catarineu ha parlat sobre quin tipus de notícies… Llegeix més»

Setmana de la Ciència 2017

La SC 2017 de l’Institut Sant Pol de Mar,  té lloc del 10 al 19 de novembre coincidint amb la 22ª edició de Catalunya (SC’17) i  coordinada pels professors de l’àmbit CTM del nostre centre.

S’hi exposen projectes molt interessants dels nostres alumnes de 1r ESO: L’Univers, Modelling in a Box, Coneixem científics
Aquest esdeveniment europeu és molt important pel que fa a la comunicació social de la Ciència, la Tecnologia i les Matemàtiques Aplicades.

Fem un Escaperoom!

L’alumnat de 3r d’ESO ha dut a terme el projecte “Fem un Escaperoom” dins de l’àmbit CTM (científic-matemàtic-tecnològic). Aquest projecte consistia en dissenyar reptes i enigmes per tal que un altre grup de persones poguessin sortir d’un espai (aula). Per fer-ho han hagut de pensar i desenvolupar una història per tal d’anar superant els reptes. Tot i que el tema era lliure, tenien com a requisits posar en pràctica activitats, conceptes i procediments propis de l’àmbit.

Cada grup ha dissenyat un Escaperoom i ha participat en un altre.

Espai web del projecte

La Ràdio

El passat dilluns 30 d’octubre, vam iniciar un nou projecte: “La Ràdio”. Per iniciar-lo amb bon
peu, vam visitar les instal·lacions d’Audiovisual Mataró. Un bon punt de partida per saber tot