Benvinguda Curs 2018-2019

Un any més després de les vacances d’estiu, dimecres 12 vam donar el tret de sortida al nou curs 2018-2019.  Amb energies renovades, empenta i il·lusió, ens retrobem per iniciar un curs ple d’expectatives i reptes per compartir.

Als més jovenets de la casa, els alumnes de 1r d’ESO, els donem la benvinguda i celebrem tenir-los com a membres de la comunitat educativa de Les Margues. Després de la benvinguda i distribució per aules, van estar acompanyats pels seus tutors/es durant les primeres hores. Durant aquestes primeres hores per tal de superar el neguit del primer dia,  van mantenir relaxadament el primer contacte amb el grup classe i els seus tutors/res.

Els de 2n d’ESO, a primera hora van gaudir del plaer de retrobar-se amb els companys, conèixer els nous tutors/es, rebre la informació necessària per la planificació del nou curs i marcar-se nous reptes. També van tenir una xerrada inaugural a càrrec de l’exprofessor i exregidor d’educació de Calldetenes Miquel Erra Gallach. L’objectiu de la xerrada era posar en valor la importància de l’educació, presentant el projecte de col·laboració amb escola “Nepal Ratna School”, propietat de l’ONG catalana EDFON.

En Miquel va estar acompanyat de la Gelmu, una noia nepalesa que viu a Taradell  i que ens va explicar com van ser els seus anys d’escola al Nepal.  També van participar en aquest acte dos professors de la UVIC, Marta Corominas i Ignasi Arumí, que junt amb en Miquel (entre d’altres), han creat l’Associació Options Catalunya-Nepal, amb la finalitat de poder construir una escola de formació professional, per adolescents orfes que, als 16 anys han d’abandonar l’orfenat i no tenen recursos per viure.  Al mateix temps, els dos professors de l’UVIC van presentar-nos el projecte de pràctiques de la Universitat amb una escola de Katmandú. Des d’aquí els agraïm el missatge i els valors d’esforç, compromís i solidaritat que ens han transmès.

Alumnes, famílies, professorat, personal no docent… que tinguem un curs 2018-19, enriquidor i ple d’encerts, que ens permeti créixer personalment i professionalment.