Participació en el MIKADO, el dia 13 de maig al teatre Atlàntida

Els alumnes de 1r d’ESO han participat en el projecte educatiu de format participatiu de l’Atlàntida “FEM UN MUSICAL”, amb una nova versió del MIKADO. Els 13 centres de secundària col·laboradors, han portat a terme dos espectacles independents:

1. Les cantates sobre temes del musical MIKADO, els dies 20, 21 i 22 de març: 4 solistes i 612 alumnes acompanyats al piano. Els nostres alumnes hi van participar el dia 20 de març.

2. Representació del musical MIKADO, el 13 de maig a les 18:00h i a les 21:00h: 17 solistes, un cor de 50 alumnes, l’Orquestra de Cambra de Vic i la col·laboració d’Arnau Tordera, cantant d’Obeses. Quatre alumnes del centre formen part del cor.

Els responsables d’aquesta iniciativa han estat l’Atlàntida i l’Ajuntament de Vic. Sota la direcció de:

Direcció de cors: Sebastià Bardolet
Direcció musical: Raúl Patiño
Direcció escènica: Antonio Font-Mir

Argument: El Mikado o la ciutat de Titipú. Titipú, un poble molt i molt llunyà, en un Japó exòtic, on governa un emperador que es fa les lleis a mida i sobreposa els interessos personals als de totes les coses, on el poble no és escoltat, on es jutja per l’aparença i el poder és totalment corrupte…. La història, planteja una comèdia que passa en un país llunyà, però pels temes que tracta és “rabiosament actual”.
Òpera còmica en dos actes, amb música d’A. Sullivan i llibret de W.S. Gilbert i estrenada a Londres el 1885. Ha estat traduïda a nombrosos idiomes i és una de les peces de teatre musical més populars de la història. A Catalunya ha estat adaptada per Dagoll Dagom, amb traducció de Xavier Bru de Sala.
Situar l’acció al Japó imperial, un lloc exòtic i llunyà, va permetre a Gilbert satiritzar les institucions i els polítics britànics més lliurament.

Celebrem des d’aquí aquest projecte interdisciplinari i participatiu per a tots els centres de la Comarca d’Osona i estem convençuts que serà un èxit!!!

IMG_20170320_120359