Visita a les Coves del Toll a Moià dels alumnes de 1er ESO

Aquest 31 de gener, els alumnes de 1r d’ESO vam anar a visitar les Coves del Toll, amb relació al nostre treball de Fòrum.
Allà, la Montse i en Pau, els guies de les coves, ens van ensenyar i explicar diferents costums i conductes sobre la Prehistòria. Un grup va començar visitant les coves, i l’altre va fer diferents tipus d’activitats en una recreació d’un poblat neolític.

Ens van explicar que les coves sempre tenen una temperatura de 15 graus, la temperatura mitjana, que es calcula amb la temperatura més freda i la més calenta de Moià. Aquestes coves servien d’aixopluc i de refugi pels humans antics. A les parets s’hi podien veure restes de coralls fossilitzats, ja que aquella cova formava part d’un mar antic. En aquest lloc, van trobar unes restes de ceràmica neolítica. Que com van saber que era neolítica? Doncs perquè estaven decorades amb ni més ni menys que amb marques fetes amb petxines.

Les activitats tractaven sobre la construcció de les cabanes, la decoració amb pells animals, l’evolució dels homínids, la creació del foc i de les eines en aquest període. I per finalitzar vam construir el nostre brunzidor.
Aquesta excursió ens ha semblat molt interessant a la vegada que entretinguda. Hem après moltes coses que, sens dubte, farem servir en el nostre treball.

Dídac Leal i Roc Morella, 1r Gamma